Domaine du menil zomer 2011

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

labyrinth

Domaine du menil zomer 2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 13:47

Omdat ik er nog geen topic over kan vinden,

Wie gaan er dit jaar allemaal naar Domaine du menil en wanneer?

JuliaaahX

Re: Domaine du menil zomer 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 18:23

Jaaa :D Voor de eerste keer, 17 t/m 22 juli, en jij?

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 20:13

Ik ga ook 17 t/m 22 juli, samen met julia en nog 2 andere vriendinnen.
Ik ga voor de derde keer :)

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 13:44

Ik ga voor de derde en laatste keer in de eerste week: 10 tot 15 juli.
op wie heb je de vorige keren gereden?

niezzuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 17:51

Ik ga voor de eerste keer... wat zijn jullie ervaringen en zijn er leuke paardjes? (a)

Ik ga van 14 tot 19 augustus ;)

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 10:12

Ik zou je zo geen paard kunnen aanraden eigenlijk. ze hebben allemaal karakter, zijn goed te besturen, dus absoluut geen gemachineerde manege paarden.
vervolgens heeft elk paard wel iets, ik heb in mijn eerste jaar op falone gereden, beetje een zenuwpeesje maar ik heb er een heerlijke week op gehad, was ook ontzettend snel.
vorig jaar reed ik op plop (was niet zijn echte naam maar wel zijn roepnaam geworden). die was nog erg jong, maar wilde enorm graag werken, in het begin wilde hij niet erg doorlopen, maar aan het einde van de week sprintte hij met gemak met de rest mee.

joni vraagt op de aankomstavond aan iedereen wat je rijervaring is en op wat voor paarden je graag rijd. en de volgende ochtend wijst ze iedereen een paard toe. die matches zijn bijna altijd goed, maar er wordt ook nog weleens geswitcht na de eerste rit.

in mijn ervaring hebben de mensen die joni hebben laten bepalen de leukste ritten gehad.

Andreeaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:50

Ben 2jr geleden en daarvoor geweest!
Het is daar hartstikkr leuk! Ik heb de 1e keer op gypsy en purdy gereden
Dat jr erna wad purdy verkocht en mocht ik op pieke een jong paard en op jenna.
De 2paardeb waren toevalig beide jaren en ney nieuw erbij gekomen :).
Ben nu helaas te oud voor de jongeren kampen :(.
Maar ga zeer zeker nog een weekend ofxo daarheen ;)

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 17:17

Ik heb de eerste keer dat ik ging op Claudia gereden en vorig jaar heb ik op Falone gereden.
Vond Falone net wat leuker dan Claudia :)

@niezzuh: alle paarden zijn eigenlijk wel leuk! Ze hebben altijd wel iets voor je :D

pienkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 02:56

in de week van 14-19 aug samen mt een maat 8-)

niezzuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 15:23

Okeee.. fijn om al die positieve verhalen te lezen!! :) Heb echt nog nergens iets negatiefs gelezen of gehoord over Domaine du Menil!!

Kan echt niet wachten tot het 14 augustus is!! ;)

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 14:19

Enige negatieve dingen die ik heb gehoord gingen over de activiteiten. Mensen die echt een ponykamp hadden verwacht in plaats van een ruitervakantie.
Het is namelijk wel zo dat je gaat rijden en dan tegen 16.00 ongeveer terugkomt, paarden voeren en buiten zetten, en dan is er iets te drinken in het huis en de rest van de avond is het avondeten en jezelf vermaken.
Ik vind dat juist relaxed. Tussen rijden en avondeten is iedereen bezig met douchen, omkleden etc. En na het avondeten is het gezellig bij de tenten hangen, volleyballen etc.

Er is wel een avond dat er een film gekeken wordt voor degenen die dat willen en tijdens de trektoch en 1 keer aan huis is er een kampvuur, maar verder moet je je in de groep vermaken, wat tot nu toe altijd is gelukt :)

Martijn96

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 13:29

Wel, ik ga ook van 14 tot 19 augustus voor de eerste keer :)

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 19:57

Nou gezellig dan! :D Ik ga vanaf 6 augustus en blijf dan tot het einde van augustus. Ik kom het team versterken met een paar extra handen!

Ik kom al jaren bij Menil, en ook de plek waar ze daarvoor woonden! Ik ga nu voor het 8e jaar, maar ga ook meerdere keren per jaar daar naar toe, dus ben inmiddels de tel een beetje kwijt geraakt! Ik heb er in ieder geval heel veel zin in!

Ik kan jullie verzekeren dat het hartstikke leuk is! (Anders zou ik er natuurlijk al lang niet meer komen!) Alle paardje zijn hartstikke leuk en lief.
En inderdaad 's avonds jezelf vermaken. Al hebben we een keer kampvuur, en een keer film, en nog een keer kampvuur op de trektocht, dus zo moeilijk is het ook weer niet! ;)

Sjimbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 20:06

Hallo!
Wat leuk weer een Domaine du menil topic. Ik ga dit jaar voor de 5de x (elk jaar roep ik dit was de laatste x en toch boek ik weer := kan ze gewoon niet missen haha.) Ik ga dit jaar van 31 juli tot 5 augustus. Mijn eerste jaar heb ik gereden op Capitein, tweede jaar op Purdy en Pipi, derde jaar op Pieke, vorig jaar op Gipsy en dit jaar ben ik weer benieuwd naar.

XX

Sietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 23:28

Ik ga samen met 'niezzuh' van 14 tot 19 augustus en het is ook mijn eerste keer bij Domaine du menil! ;)
Ben hartstikke benieuwd hoe het gaat worden, maar heb ook al veel positiefs gehoord en kan niet wachten om het zelf mee te maken, haha! :)
Dus we zijn de dagen hier al aan het aftellen! :D

Venix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 23:33

Ik ben vorig jaar (of was het 2 jaar geleden?) voor het eerst geweest met een vriendin van toen van school, en ik vond het heel leuk :D! Leuke mensen, leuke paarden en leuke ritten die we gemaakt hadden.. :))

Martijn96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 21:42

Ik zie 't volledig zitten :)

Sietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 22:28

Martijn96 schreef:
Ik zie 't volledig zitten :)

Hahah, ik ook!! :Y)

:D

Sietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 22:34

Voor iedereen die al een keer op kamp is geweest bij Domaine du menil:
Wat waren voor jullie de hoogtepunten?? :D
Ik kan echt niet wachten meer over het kamp te horen, hahaha! :j
Dus ben benieuwd naar jullie avonturen daar! :+

Martijn96

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:48

Sietjuh schreef:
Voor iedereen die al een keer op kamp is geweest bij Domaine du menil:
Wat waren voor jullie de hoogtepunten?? :D
Ik kan echt niet wachten meer over het kamp te horen, hahaha! :j
Dus ben benieuwd naar jullie avonturen daar! :+

Ik heb hier wat interessants gevonden om eens te lezen :) x

[BRT] Domaine du Menil (trektocht)

starangel0Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 13:02

hahaha, ik ga samen met een vriend van me van 10 t/m 15 juli voor de eerste keer, en ik heb er veel zin nu dat ik dit allemaal zo lees XD Ik zal dan Labyrinth daar dan wel zien ;)

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 14:19

Pff ik ga zo nog even inkopen doen,
Moet nieuwe rijlaarzen, maar ga denk ik voor chaps en rijschoenen,
en ik moet even een nieuwe sweater kopen die groot genoeg is om in te slapen, want Man!! wat kan het daar koud zijn s'nachts.

@Starangel0

Leuk!! Zal me dan maar alvast even voorstellen want ik heet natuurlijk geen Labyrinth:

Ik ben Merle, 18 en wonend in Haarlem. Net mijn diploma op zak (cheer!) en heb nu dus eindelijk weer tijd voor leuke dingen zoals dit.
Wat paarden betreft heb ik zo'n 6 jaar op een manege geleerd hoe-niet-van-paarden-af-te-vliegen, daarna heb ik 2 jaar op een renstal gewerkt hier in de buurt en daar hebben ze me ook daadwerkelijk leren omgaan met paarden buiten de rijbak en hebben ze tevergeefs een poging gedaan om mij dressuurmatig rijden goed aan te leren.
Ik zeg tevergeefs, maar ik heb van hen wel alles geleerd wat op de manege had moeten leren wat houding etc betreft (Toen ik bij de renstal aankwam wist ik niet eens dat het een goed idee was om je knieën aan het zadel te houden). Het punt was alleen dat ik rijden in de bak gewoon niet zo leuk vond en het paard waar ik op reed ook niet en dus ben ik nadat goedgekeurd was door de eigenaresse (klinkt heel streng allemaal, maar was harstikke gezellig) gewoon veel buiten gaan rijden en heb ik geleerd hoe te rijden op renpaarden.

Daar ben ik nu al een jaartje of iets meer weg en nu rij ik gewoon af en toe buitenritten op maneges hier in de buurt.

Wat heb ik eraan over gehouden:
-Enorme liefde voor paarden met karakter (daarmee bedoel ik een paard dat enig denkvermogen toont, af en toe z'n kuren kan hebben maar niet dat ik per se op het monster van de stal moet)
- Ik krijg een kick van paarden die in de galop een tandje bij willen zetten, maar wel zonder een gevecht aan te gaan wachten tot jij ze er de ruimte voor geeft.
-Geen enkel idee hoe de dressuurwereld of springwereld in elkaar zit, M, L, ik weet maar net dat Z betekend dat je er goed in bent
- Het aller aller liefst lekker buiten rij met teugeltjes in een hand en dan genieten van de omgeving soms een lange galop en af en toe een sprintje trekken.

Bij DDM hebben ze precies wat ik zoek en daarom kom ik nu al voor de derde keer terug :)

Buiten paarden om doe ik veel met muziek, piano en zang, ben nu gitaar aan het leren spelen, maar dat is puur voor mezelf want ik heb bandleden die dat veeel beter kunnen voor publiek.
Drama was een van mij favoriete vakken op school en ik deed ook weleens mee aan toneelstukken, maar dat was puur omdat ik wel lef heb want er zijn veel getalenteerdere mensen op deze aardbol

Hoe herken je me het makkelijkst:
Af en toe vergeet ik erop te letten en praat ik zo snel dat niemand een woord van me begrijpt, laten we zeggen dat articulatie niet altijd mijn sterkste punt is.

Ik in een notendopje.

What's your name en die van je vriend?

Andreeaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 14:42

@sietjuh,
Alles was gewoon super!!
Op de trektocht heb ikhet 2ejr samen met 2andere onder het afdak geslapn ipv de gebruikelijke tent.
1 iemand, vroeg het en het andere meisje zou anders alleen ib een tentje slapn.
Is uiteindelijk super leuk geweest.
Ook de kick die je krijgt tijdens een rengalop en een berg op klimmen tepaard is gewoon geweldig!!
Verder zijn de mensen er heel aardig

starangel0Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 02:00

@labyrinth
Haha, ik moest zo lachen toen ik dit las xD meteen een hele pagina vol xD

nou, ok xD Ik ben Angelle, 17 jaartjes en heb net mijn HAVO diploma gehaald XD ik heb ook zon 8 jaar lang rondgehobbeld op een manege, ook vooral leren blijven zitten tijdens een bokje of twee, maar voor de rest vooral helemaal niets gedaan tijdens de lessen. Zoek nu wanhopig naar echt goede lessen waar ik zelf veel beter van kan worden, en rij niet intensief meer sinds afgelopen zomer. Ben ook op zoek naar een verzorgpaardje, maar dat gaat niet heel goed... Voor de rest hou ik enorm van buitenritten, en omdat ik hoor dat van DDM de buitenritten epic zijn en er voor de rest neit van die kinderdingen zoals dropping en bonte avond worden georganiseerdwilde ik naar DDM xD Ik hou van paarden die je lekker met een lang teugeltje kan rijden, die niet van elke scheet of knal er van door vliegen, en ook een beetje een peper in hun reet hebben, oftewel lekker doorlopen. Ik vind het geweldig om als ik in t buitenland ben, daar een buitenrit te doen met mijn zus, heb nu al een buitenrit gedaan in Spanje, Tsjechie en op Kreta. en dus na volgende week in Belgie xD
De dressuurwereld ken ik een heel klein beetje, maar ik ben niet iemand die vol spanning dressuurwedstrijden ga kijken via de pc/tv/rl xD Springwereld is net zo xD Dit is mijn eerste keer bij DDM, en ik heb er zin in xD afgezien van de paarden, doe ik niet zo heel veel.. grote liefhebber van muziek, maar ik kan niet zingen/gitaarspelen of zoiets dergelijks. Ik hou van schrijven, met vrienden hangen en lekker gamen op zn tijd. Ik heb 2 honden waar ik ook graag meeloop, en ik vind het wel prima XD Ik ben iemand die waarschijnlijk in t begin een beetje stilletjes ben en een beetje ''erbijhang'' zoals ik het zo maar zal zeggen, maar ik ben dat waarschijnlijk na 1 dag wel kwijt en dan praat ik heel veel xD en ik heb meer moeite met grammatica xD dat ik dingen zeg, waarvan ik later zoiets heb van, WTF, DUDE? WAT HEB JE NU WEER GEZEGD? dus vooral dat soort dingen xD

De vriend die meegaat heet Paul, en hij is 17 jaar xD Hij heeft geen Bokt account, en ik weet eigenlijk niet hoe goed hij kan rijden. Ik weet dat hij kan paardrijden, en toen heb ik hem in een opwelling gevraagd of hij mee wilde gaan, en hij stemde er nog mee in ook XD Ik heb er nu zeker al zin in xD

Martijn96

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 20:05

en, hoe was het kamp? xp

@ labyrinth en starangel0