Wat vinden jullie het aller leukste aan buitenrijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ArankaM

Wat vinden jullie het aller leukste aan buitenrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 17:04

Ik ben zelf gek op buitenrijden, in het bos of op het strand.
Helaas woon ik tussen de weilanden en kan ik alleen het bos in met de trailer :(
Maar op de weg is ook prima, vooral al die mensen die naar je kijken en kindjes die zeggen paardje! vind ik echt geweldig.
Wat vinden jullie het leukst aan buitenrijden? Heb je ooit eens iets bijzonders meegemaakt terwijl je op pad ging?
Of vind je het helemaal niets en blijf je liever in de bak?

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 17:08

Buiten rijden is ontspannen! Dat is heerlijk! Niets 'moet' alleen erop blijven zitten en plezier hebben met z'n 2en.. Af en toe lekker crossen vind ik heel erg gaaf , maar vervolgens lekker stappen en genieten van de natuur is net zo lekker!

Loes000

Re: Wat vinden jullie het aller leukste aan buitenrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 17:09

crossen! kei hard (uiteraard op een plek waar het kan) scheuren!

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 17:10

ik ben zelf van het rustige stappen draven en af en toe een galopje , vind eigelijk alles mooi strand , bos , heide , maar denk dat bos wel boven aan mijn lijstje staat. en dan graag nog ff door een watertje rijden heerlijk ,,

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 17:17

Heerlijk ontspannen en genieten hier op de mooie Veluwe. Wild (herten, zwijnen en roofvogels) spotten en genieten van alle bosgeuren. Af en toe mag mijn paard even lekker de benen strekken. Heerlijk vind ze dat.

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 17:22

Heerlijk ontspannen genieten van de natuur! Heerlijk!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 17:23

Ontspannen en genieten van de dansende paardenoortjes. Of juist even de avontuurlijke routes opzoeken. "Trail" oefeningetjes doen.

Maar stipt op een; Met zijn allen naar het bos, paardje aan een lang touw laten grazen en zelf picknicken met thee koekjes en weet ik het wel niet wat. :')

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 17:26

Genieten van de natuur en haar ontspannende sfeer :) Gewoon 100% rust voor mij als zowel paardje :)

xMalouu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 17:30

Lekker ontspannen, alleen met je paard of met een groepje.
En in de zomer lekker zonder zadel rijden en in het water gaan!
Persoonlijk vind ik buitenrijden het leukste wat je met je paard kan doen :)

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 17:33

Bij volle maan rijden

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 17:37

Heel erg verschrikkelijk hard galloperen.
Zo hard dat de tranen over je wangen lopen.....
Puur genot, voor mij en mijn knol!

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 17:39

Ik heb de keuze uit duin strand en bos. ik vind het gewoon heerlijk als het overal stils is en dan heerlijk genieten van mijn uitzicht. Even doen alsof er verder niks meer bestaat. heerlijk vind ik dat.

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 17:44

Ik ben het helemaal eens :j
volgens mij wonen de meeste
van jullie in echte buitenrij gebieden.
Als ik op mn zelf ga wonen trek ik daar ook heen!
( ik ben dat plat nu wel zat) ;)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 17:47

Zelf kan ik echt enorm genieten van de prachtige natuur hier op de Veluwe. Rij zo het bos in en de dennegeuren, de vele vogeltjes, herten die ineens het ruiterpad overspringen en een roepende roofvogel cirkelend boven je in de lucht maken mij echt intens gelukkig :j

Sinds mijn val vanuit een hele harde rengallop op het naastgelegen fietspad (4/5 jaar geleden) durf ik echter niet meer in een harde gallop. Maar 2 weken geleden was ik met mijn rijmaatje en we reden richting een hele lange heuvel en toen zei ik 'ok ik ga het proberen" en hoppa daar gingen we in vliegende vaart!! Heerlijk vond ik het, en ik was ook helemaal niet bang.

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 17:49

De veluwe lijkt me ook heel gaaf! Daar zou ik wel een weekendje met mijn paard naartoe willen!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 17:53

Hier is gelukkig wel veel bos.
Het leukst vind ik het dat de paarden het ook heel fijn vinden om naar het bos te gaan.
Lopen ze heerlijk ontspannen te draven met de oortjes erop.
Af en toe mogen ze even helemaal los en dat vinden ze helemaal geweldig.
En het is hier een mooie natuur dus dat verveelt nooit om hier te rijden.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 17:56

Heerlijk lange tochten maken met een lange teugel, dezelfde gedachtes hebben en bij een stukje waar we kunnen racen alleen maar "toe maar!" hoeven zeggen om er al vandoor te gaan, de teugels in een knoopje zodat ik ze niet verlies en mijn armen wijd. En ja, als je door dorpjes en dergelijke heenkomt is het wel leuk, al die kindern. Zelf heb ik bosomgeving (veluwe), maar ik vind de friese platte dijken tussen de weilanden zelf het mooist, later zal ik daar denk ik ook naartoe verhuizen.
En de geur :) Zomerse bosgeur, frisse net-geregend geur..

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 17:57

ik vind zo relaxed.. lekker genieten van de omgeving of dit nu weg/bos of akkers is.. gewoon genieten van elkaar... al kun je vind ik ook echt trainen buiten, daar heb je niet altijd een bak voor nodig.

Ik houd iig van de afwisseling van de omgeving, niet steeds rondjes lopen en echt wat zien...

Rosaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 17:58

Wat is er niet leuk aan een buitenrit? Haha. Buiten die insecten om dan. Ik vind het leukste om lekker door het bos te crossen en wat te springen over boomstammen of die houten wegversperringen. De natuur doet 't hem eigelijk al.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 18:23

Buitenrijden is puur genieten. Elke keer is anders. Soms kom ik geen mens tegen, vaak kom ik wild tegen, soms is het juist heel druk en maak ik af en toe een praatje met een voorbijganger. Soms een rustig ritje, vaker wat meer tempo. Heuvel op in volle galop is favoriet bij mij én mijn paard. Zodra hij weet dat we op een paadje zitten dat eindigt in een flinke heuvel op dan neemt het tempo toe naarmate we dichterbij komen. Zodra ik aangeef dat hij mag gaan, voel je ineens 500 kilo spier onder je aan het werk. Machtig gevoel!

AllstarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 18:27

Samen met je paardje op het strand galloperen mijn lievelingsroute: Klein stukje weg, het bos, door de duinen, het strand op, weer het bos(een andere) en dan lekker over de heide!! Daar is een mooi veldje waar ik ook nog even wat dressuurmatigs doe. Dam weer klein stukje weg en dan zijn we weer in de wei.
Levely ride.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 08:52

Samen op ontdekkingtocht gaan. Zien dat de knoppen open springen, een ree voorbij rent, dat aan de overkant een veulentje is geboren, en lekker samen genieten van al het moois onderweg.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 08:57

Er samen op uit trekken, niemand die ons stoort in datgene wat wij graag doen ;)
Lekker op ons gemakje rondhobbelen in de natuur tot we weer eens zin hebben om terug naar huis te gaan. In eigen omgeving en regelmatig een nachtje ergens heen zodat we ook nieuwe gebieden kunnen ontdekken.
Dingen zien die je vanuit de auto niet ziet omdat je te snel gaat, het ruiken van de frisse natuur in het voorjaar en genieten van de vrieskou in de winter.
Tijdens buitenritten merk ik echt wat een heerlijke bezigheid paardrijden kan zijn.

Ik zit hier dan nu ook helemaal goed tijdens mijn weekje Veluwe voor de Eper paarden 4 daagse.

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 09:52

Ik vind het ook heerlijk dat 't paardenbeest er van geniet. De geuren, kleuren en de rust...

Ook zie je te paard zo veel meer! Laatst heb ik voor het eerst edelherten gezien, die zijn groot!

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 09:56

De vrolijke oortjes van mijn paard als ik 'm aangallopeer..<3