Ruiterpaden in Midden-Delfland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

barkruk

Ruiterpaden in Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 14:31

Onlangs heb ik bij de gemeente Midden-Delfland een kaart van het gebied opgehaald. Daarop staan de ruiterpaden. Maar ik ben bang dat die kaart verouderd is. Het ruiterpad wat bij de Abtswoudse weg richting het westen langs Schiedam loopt staat er bijvoorbeeld niet op.

Dus ik heb de volgende vragen: wie weet er leuke routes in Midden-Delfland, waar lopen de paden en wat zijn de voors en tegens van bepaalde routes (bruggen/speelveldjes/loslopende koeien/zandvlaktes/watertjes om te zwemmen).

Verder: wat bedoelen ze met: Vockestaartpad afgesloten? en waar moet je dan wel langs....

Weet er misschien ook iemand manieren om van Midden-Delfland naar andere recreatiegebieden te komen zoals Delfse Hout en Dobbeplas (ik weet dat dat lang rijden is hoor) op een paardveilige manier?
Alvast bedankt voor de reacties.

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 10:20

Over midden delftland kan ik je weinig vertellen , Ik rijd zelf altijd in delfstehout en bij de dobbeplas.
Maar wat noem je een paard veilige manier? Want zover ik mij alle wegen in kan denken die naar delftsehout/dobbeplas vanuit midden delftland lopen zal je toch door de stad/woonwijken heen moeten ;)
Maar als je eenmaal in delftsehout bent aangekomen kan je wel gelijk doorsteken naar de dobbeplas :)

barkruk

Re: Ruiterpaden in Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 15:54

Ja ik kon zelf ook alleen maar woonwijk wegen bedenken. Maar er is nu wel een nieuwe fietserstunnel bij Delft Zuid die naar Delfgauw gaat. Dan moet je een klein stukje door de woonwijk en dan kom je op die weg waar Stal Smit en Hofsteede Oostenrijk aan liggen. En dan is het volgens mij wel haalbaar om bij de Delfse hout te komen.
Alleen hoe je dan weer veilig bij die fietserstunnel komt....

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 17:31

Mischien een poging wagen op de fiets route planner en kijken hoe die je stuurt?

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 11:32

barkruk schreef:
Ja ik kon zelf ook alleen maar woonwijk wegen bedenken. Maar er is nu wel een nieuwe fietserstunnel bij Delft Zuid die naar Delfgauw gaat. Dan moet je een klein stukje door de woonwijk en dan kom je op die weg waar Stal Smit en Hofsteede Oostenrijk aan liggen. En dan is het volgens mij wel haalbaar om bij de Delfse hout te komen.
Alleen hoe je dan weer veilig bij die fietserstunnel komt....

Jaa klopt die nieuwe fietstunnel , je kan dan het beste gewoon na die tunnel als je in de wijk ben en bij de hoofdweg door delfgauw komt naar links gaan en dan die hoofdweg volgen delfgauw uit , komt je bij een kruispunt dat over steken , linksafgaan en dan gelijk de eerste rechtsaf. Dan rijd je een stuk rustiger naar delfstehout als dat je de weg bij Smit/Hofstede neemt. Daar rijd momenteel heel veel werkverkeer/trekkers/vrachtwagen. Als je dan rondrijd in delfstehout neem je gewoon uiteindelijk dezelfde route terug ;)

barkruk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 14:43

Hey goed idee! Bedoel je dan die weg die om dat ronde winkelcentrum heen gaat? Die komt uit op dat kruispunt met stoplicht toch? En dan eigenlijk beneden langs de A13 naar Delfse hout?
Nu nog gaan bedenken hoe ik bij die fietstunnel kom vanaf mijn kant.. :)

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 17:10

barkruk schreef:
Hey goed idee! Bedoel je dan die weg die om dat ronde winkelcentrum heen gaat? Die komt uit op dat kruispunt met stoplicht toch? En dan eigenlijk beneden langs de A13 naar Delfse hout?
Nu nog gaan bedenken hoe ik bij die fietstunnel kom vanaf mijn kant.. :)

ja klopt , langs het ronde gebouw en dan naar dat kruispunt , dan ga je langs de achterkant van de ikea zeg maar ;) is een stuk rustiger.

barkruk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 15:30

Ik ben er inmiddels achter waar het vockestaertpad is. En om aan de andere kant van de A13 te komen kan je ook de kandelaarbrug over de Schie nemen en daar dan een fietstunneltje nemen. Maar nu nog een paard tegenkomen dat over die brug heen wil...

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 10:55

Ik ben ook op zoek naar ruiterroutes in het Midden Delfland gebied. Ik rijd nu gewoon wat rond en kom soms in de berm uitgesleten (onofficiële) ruiterpaden tegen, maar ben benieuwd waar je eigenlijk allemaal kunt komen en leuk kunt rijden :)
Is die kaart van het gebied ook digitaal te krijgen?

Mocht iemand nog samen willen rijden in dit gebied: mijn paard durft wel over de kandelaarbrug ;)

[edit]Volgens mij is dit een ruiterkaart van het gebied? http://www.recreatiegebied-midden-delfl ... sp?page=54

barkruk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 11:30

Dit is inderdaad de digitale kaart van het gebied. En die kan je gratis in de papieren versie halen op het gemeentehuis in Schipluiden.
Bedankt voor het aanbod van de Kandelaarbrug, maar voorlopig probeer ik eerst even veilig rond te komen in de delen zonder treinen en bruggen, hihi.
Mijn paard heeft nog niet goed door dat hij nu recreatiepaard is en dus buiten normaal moet doen.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 23:05

@ barkruk en spekkie: waar rijden jullie precies in midden delfland? Ik sta op een stal (particulier) en wij rijden geregeld samen, maar bijna altijd hetzelfde rondje. Ik zou wel eens een stukje verder weg willen en ook weg uit de berm :) Wij rijden meestal aan de noordkant van de foppenplas of rondje kraaiennest...

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 23:07

Heel veel paden op de kaart zijn nooit meer aangelegd door de gemeente. Dat is erg vervelend!

TinaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 02:14

barkruk schreef:
Dit is inderdaad de digitale kaart van het gebied. En die kan je gratis in de papieren versie halen op het gemeentehuis in Schipluiden.
Bedankt voor het aanbod van de Kandelaarbrug, maar voorlopig probeer ik eerst even veilig rond te komen in de delen zonder treinen en bruggen, hihi.
Mijn paard heeft nog niet goed door dat hij nu recreatiepaard is en dus buiten normaal moet doen.

Ik wil wel met je mee! Maar paard is erg braaf en is nergens bang voor :D

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 07:59

ShadowFax schreef:
@ barkruk en spekkie: waar rijden jullie precies in midden delfland? Ik sta op een stal (particulier) en wij rijden geregeld samen, maar bijna altijd hetzelfde rondje. Ik zou wel eens een stukje verder weg willen en ook weg uit de berm :) Wij rijden meestal aan de noordkant van de foppenplas of rondje kraaiennest...

Ik sta met mijn verzorgpaard naast de A13 (Neville Stables). Ik rij drie verschillende routes.
1. Ik rij vaak een rondje 'park' (achter de Burger King, langs de A13, dit heet schijnbaar het 'Ackerdijkse bos') omdat dit een rondje is van 1-1,5uur.
2. Als ik over de kandelaarbrug ga, dan ga ik linksaf en dan kan ik rechts een gebied in (Poldervaart) en dan het spoor over (Woudhoek) tot het zogenaamde A4-trace. Dit is voor mij een rondje van 3 uur.
3. Als ik over de kandelaarbrug ga, dan ga ik rechtsaf en dan kan ik links een park in (achter de Makro) en het spoor onderdoor en dat is het Abtswoudse bos.

Al mijn gebieden heb ik van deze kaart: http://www.recreatiegebied-midden-delfl ... p?page=273

Als ik naar jouw routes kijk, dan sta je ergens bij Maasland in de buurt. Als ik route 2 rij en door zou rijden naar de Foppenplas, vermoed ik dat ik twee uur enkele reis nodig heb (volgens de kaart is de korste route 12km).

barkruk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 13:15

TinaT schreef:
barkruk schreef:

Ik wil wel met je mee! Maar paard is erg braaf en is nergens bang voor :D

Oh fijn TinaT, ik rijd nu ook met iemand buiten maar we hebben elkaar eigenlijk niks te melden. Het is altijd heel stil onderweg....