Tunesië deel 2.2. Zandkastelen en sprookjesprinsen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maaikemuis

Tunesië deel 2.2. Zandkastelen en sprookjesprinsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 15:54

In november 2011 ben ik op bezoek geweest bij bokker Bedouin in Tunesië. Met haar paarden heb ik een heerlijke en spannende trektocht mogen beleven door de Sahara. In februari was het de bedoeling dat ik wederom een heerlijke vakantie zou gaan vieren in Tunesië. Helaas, door de revolutie durfde Transavia het niet meer aan om te vliegen en ging de vakantie niet door :( . Nu de rust weer is teruggekeerd in Tunesië wil ik een nieuwe poging wagen om te paard door de Sahara te trekken. Vandaar Tunesië 2.2.

Om dit te kunnen realiseren zoek ik een aantal stoere ruiters en/of amazones die net als ik niet bang zijn voor avontuur en samen met mij te paard een week door de Sahara willen trekken. Voor deze tocht ben ik opzoek naar gevorderde ruiters. Ik wil graag van 1 tot en met 8 oktober de tocht gaan maken en vlieg vanaf Brussel dit keer.

Kortom, welke gezellige, gekke, avontuurlijke bokkers willen er mee op avontuur?

Voor een uitgebreid reisverslag, zie de link:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=71&t=1392823

Voor een uitgebreide beschrijving van het reisprogramma, zie de link:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=202&t=1348027

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 10:51

*\o/* Super! *\o/*

maaikemuis schreef:
In Ik wil graag van 1 tot en met 8 oktober de tocht gaan maken en vlieg vanaf Brussel dit keer.

Vanaf Amsterdam bestaat er de mogelijkheid naar Enfidha / Monastir te vliegen voor 270 euro, met transavia. Hou dan wel nog rekening met de vernieuwde bagage heffing.

maaikemuis

Re: Tunesië deel 2.2. Zandkastelen en sprookjesprinsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 11:18

Op zaterdag?

Vanaf Brussel is tot nu toe het goedkoopst.

Wie durft :p

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 07:02

Maaike goed nieuws *\o/*
Je hebt een bokker reisgenote.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 11:54

Ik had het nieuws al gehoord! Ik wacht met spanning het nieuws af of ik van jou mijn vluchten mag gaan boeken.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 11:59

Ik heb het vorige topic met de foto's gezien destijds .. ik heb toen geroepen dat lijkt me zooo gaaf om ook te doen.
Vroeg me alleen af , wat gaat zoiets ongeveer kosten ?
Het lijkt me ontzettend gaaf.
Edit : ik zie al wat dat ongeveer zal kosten in het andere topic.
Laatst bijgewerkt door Happinez op 19-06-11 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 12:00

Hou rekening met ongeveer 800 tot 1000 euro in totaal. Het verschil in prijs is in deze de vlucht. Het hangt er erg vanaf met welke luchtvaartmaatschappij je vliegt. De tocht zonder vlucht is 750.

MJR84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 12:01

jackgirl schreef:
Ik heb het vorige topic met de foto's gezien destijds .. ik heb toen geroepen dat lijkt me zooo gaaf om ook te doen.
Vroeg me alleen af , wat gaat zoiets ongeveer kosten ?
Het lijkt me ontzettend gaaf.

Vraag ik mij ook af....

MJR84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 12:01

Was net te laat met mn reatie zie ik ;)
Iets om over na te denken!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 12:02

Wat leuk dat je weer gaat! Ik zou graag met je mee gaan, maar dat gaat financieel niet lukken. Heel veel plezier meid!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 12:05

Hij is nog niet bevestigd door Wenda. We zijn nu met z'n twee. Eigenlijk hebben we nog minsten 1 persoon erbij nodig.

Overigens geeft Wenda voor bokkers nog een korting.

@Sodeletuut; ik duim voor je.

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 13:49

De bokt prijs is 650 euro, de vlucht vanaf Brussel kan al met jetairfly.com of tunisair.com van 1 okt - 8 okt 2011 voor 250 euro

jackgirl en MJR84 dank voor jullie reactie, gaat dat financieel voor jullie eventueel lukken? Stuur anders een pb.
Carmen ik leef met je mee voor het terugkrijgen van Alvaro!

In de edit: ik voeg een link toe van jongste advertentie hier op COMM [EA-CO] Spectaculaire Tunesie Woestijn Trektocht met nog wat meer foto's. :o

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:19

Ik ben begin mei bij Bedouin geweest in was in het totaal ongeveer 1200 euro kwijt inclusief, vlucht, reisverzekering, fooien en nog wat drankjes de laatste avond in hotel/dorp en op het vliegveld.

Het is echt een onvergetelijke ervaring. Als je de kans hebt zeg ik: Ga

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:23

zou enorm graag mee willen lijkt me echt geweldig, maar helaas ivm zwangerschap gaat het niet lukken.
mischien over paar jaar als jullie dit nog eens doen.

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 21:18

Maaike, go for it je hebt groen licht! *\o/*
De tocht gaat definitief door.

Daffieduck Merci en goed dat je laat weten wat de kosten allemaal nog kunnen zijn.

In het algemeen:
Let op bij boeken bij een site als cheaptickets.nl , de boekingskosten alleen al vind ik daar erg hoog, kijk ook direct bij de aanbieder.
Je mag mij altijd mailen of een ticket incl. boekingskosten goedkoper kunnen bij een andere aanbieder.
Reisverzekeringen kunnen mits tijdig afgesloten worden best goedkoper, reis je vaker naar het buitenland kijk dan eens voor een doorlopende reisverzekering, afsluiten op een ticketboekingssite kan enorm duur zijn, vaak ben je al voor ongevallen in het buitenland verzekerd via de ziektenkostenverzekeing en draait een reisverzekering puur om kostbaarheden.
Boek liever je ticket via Brussel als het kan, de trein komt tot onder het vliegveld, via Nederland wordt nu kofferbelasting gerekend al vanaf 10 kg gewicht.
Hou een budget voor souveniers op zak. Een fooi voor de mannen wordt inderdaad erg op prijs gesteld. Mij maak je blij met een zak drop of 'iets' voor de paarden of de hond. :o

StalNollie je moet inderdaad maar even wachten, ik draag zorg voor nieuwe foto's dat je in iedergeval weer nieuw beeld te zien krijgt, wij gaan elk jaar door.

Xzolzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 21:25

Wauw wat mooi zeg! Na het lezen van je verslag en het zien van al die mooie foto's ben ik bijna sprakeloos!
lijkt me echt fantastisch om zoiets ooit te mogen meemaken!

Maar wat komt er nu bij zo een reis zoal kijken?
Hoe doe je dat met je bagage enzo? hoe neem je het op zo een reis mee te paard? en wat voor kleding draag je in een woestijn!? Ik kan me voorstellen dat moeder natuur daar even wat anders is dan in Nederland.. En wat zijn de eisen die hun kwa rij ervaring / bekwaamheid stellen?
ik kan me voorstellen dat niet elke beginner 1,2,3 zomaar mee kan, of wel?
of ben ik nu allemaal rare vragen aan het stellen? :o

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 22:08

Hey Xzolzy! In principe kan iedereen deze reis maken. Gevorderde rijders, maar ook minder gevorderde rijders. Ook mensen die geen rijervaring hebben kunnen mee op deze reis, zij kunnen bijvoorbeeld mee op een van de dromedarissen.

De bagage gaat mee op dromedarissen, het handigste is om bagage mee te nemen in een rugzak of grote weekendstas. Koffers laten zich wat lastig laden op een dromedaris.

Verder aan kleding, comfortabele rijkleding en luchtige kleding. Ik heb rondgereden in een hempje en een los zittende blouse. Voor de nachten kan het prettig zijn om ook warme kleding mee te nemen. Overdag kan het warm zijn, maar in de nachten koelt het erg af. Ik had veel te veel mee voor mijn week. Van de drie rijbroeken, en de stapel shirts heb ik nog niet eens de helft aan gehad. :+

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 22:15

Leuk om hier een topic over te lezen, ik heb voor de kerstvakantie een week staan maar zit ook nog af te wachten of de vlucht geboekt kan worden. Het lijkt me zo ontzettend gaaf dus ik duim ervoor!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 22:36

Ik zal ook voor je duimen. Het gaat vast goed komen, december is nog een tijd weg. Ik weet zeker dat je een mooie week tegemoet gaat.

Xzolzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 22:47

klinkt goed!

ik heb nog wel een paar (misschien vreemde) vragen: :o
hoeveel uren rij je zo ongeveer per dag? en heb je een 'vast' paard om de gehele week op te rijden?
ik ga er vanuit dat er verwacht wordt dat de ruiters mee helpen met de verzorging van hun paarden en ook de dromedarissen?
zoja: wat houd deze allemaal in ( ben erg nieuwschierig :D )
en ehh misschien de meest vreemde vraag ooit gesteld, maar eh hoe doen je dan met sanitaire stop voor de ruiters? :P
Ik neem aan dat je van plek tot plek reizen en onderweg pauzes in lassen om ook de dieren van eten en drinken te voorzien.
en wat kan je van moeder natuur daar zoal verwachten? ik las dat het in de nachten erg koud kon worden, maar hoe zit dat met zandstormen ofzoiets? :D

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 23:33

Welnee, niets raars aan hoor!

Je rijdt ongeveer 4 uur per dag (soms langer, afhankelijk van de groep). Tussen de middag wordt er uitgebreid geluncht en siësta gehouden. Je rijdt over het algemeen op je eigen paard, maar het is zeker mogelijk om te switchen. Ik heb wel de paarden verzorgd tijdens mijn tour. De dromedarissen daar zorgen de kamelenmannen voor.

In de ochtend wordt er vers brood gebakken in het woestijnzand (heel bijzonder), tussen de middag is er vaak salade en wordt er siësta gehouden. In de avond wordt er weer gekookt. Alles wordt vers op het kampvuur bereidt.

De wc...... Een echt bushtoilet! Oftewel een mooie grote struik ;).

Het weer is afhankelijk van wanneer je er bent. De nachten zijn fris overdag vond ik het plezierig. Ik was in November. Dichter op de zomer zal het warmer zijn. Maar ik ben een enorme koukleum. Hoe warmer des te fijner ik het vind. Zandstormen komen voor en heel verrassend, regen ook!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 23:35

Opwelke plaats moet je vliegen?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 06:35

Djerba, Enfidha (=monastir) of Tozeur. Djerba is van deze drie het meest makkelijk te bereiken.

Xzolzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:26

Dit lijkt me zo gaaf, ik ga het serieus overwegen!

Eerst even kijken hoe en wat en alles met het thuis front bespreken, en daarna welke dagen er beschikbaar zijn voor zo een trektocht week.
Ik zou het erg leuk vinden om dit met andere samen te doen.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 13:38

*\o/* *\o/* Heb net een bericht gekregen van Bedouin. Alle deelnemers aan deze tocht krijgen van Bedouin het reisboek van Floortje Dessing! *\o/* *\o/*