Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Lisa_H schreef:Nou het probleem met manege ritten vind ik dat je vaak in grote groepen zit, en als je privé begeleiding wilt moet je nog extra betalen ook. Dus dan haal ik liever mijn ruiter bewijs zodat ik er met een vriendin of zo alleen op uit kan
Happie schreef:Lisa_H schreef:Nou het probleem met manege ritten vind ik dat je vaak in grote groepen zit, en als je privé begeleiding wilt moet je nog extra betalen ook. Dus dan haal ik liever mijn ruiter bewijs zodat ik er met een vriendin of zo alleen op uit kan
Volgens mij zijn er ook genoeg manege's waarbij ze met kleine groepjes naar buiten gaan. Je moet je ook
afvragen of je wel alleen met een onbekend paard in een vreemde omgeving naar buiten wilt. Maar dat is je eigen keus natuurlijk
nienke_teun schreef:dat je een ruiterrijbewijs moet hebben is dikke boelshit!! als je een paard huurd ben je wa verzekert! en bij de meeste maneges gaat er beglijding mee! bij http://www.minicampingdebult.nl kun je beglijd en onbeleid ritten maken zonder die onzin van een ruiter rijbewijs.!!!
Happie schreef:nienke_teun schreef:dat je een ruiterrijbewijs moet hebben is dikke boelshit!! als je een paard huurd ben je wa verzekert! en bij de meeste maneges gaat er beglijding mee! bij http://www.minicampingdebult.nl kun je beglijd en onbeleid ritten maken zonder die onzin van een ruiter rijbewijs.!!!
Het heeft niet alleen met de verzekering te maken er zijn in nederland een groot aantal gebieden waar je alleen in mag je een ruiterbewijs hebt.
biancavos schreef:Happie schreef:Het heeft niet alleen met de verzekering te maken er zijn in nederland een groot aantal gebieden waar je alleen in mag je een ruiterbewijs hebt.
zijn als het goed is wel 4 of 5 gebieden in heel nederland...
Citaat:Waar is het Ruiter- en Koetsiersbewijs verplicht?
Het Ruiter- en Koetsiersbewijs is verplicht in de bossen van de gemeente Arnhem, de Amsterdamse Waterleidingbossen, het Goois Natuurreservaat, de bossen van de gemeente Soest en Landgoed Nienoord in de gemeente Leek.