Manege Heemskerk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

paulientje09

Manege Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 20:32

Heey,

Ik ga binnenkort een strandrit maken by manege Heemskerk.
Ik vroeg me af hoe het daar nou is en of er een aantal van jullie er al eerder geweest zyn.
Zijn de paarden er ook goed verzorgt ?

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 20:34

labyrinth

Re: Manege Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 21:27

Inderdaad dat zegt genoeg, voordat er weer een bokt oorlog uitbreekt :p

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 21:57

Wat jammer dat ons dorp zo slecht te boek staat, maar helaas is er hier op Bokt al genoeg over geschreven... :(

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 00:03

Jullie dorp toch niet per se? Ik koppel die twee niet meteen op die manier aan elkaar hoor..

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 08:12

Zo bedoelde ik het ook eigenlijk. Er is verder niets mis met ons dorp... :)

kiimberliiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 11:44

Ik heb er nu 2 keer een strandrit gemaakt en ga de 21e voor de 3e keer.
Ik ken de manege alleen van de laatste tijd en heb dus neit gezien dat het ooit een slechte manege is geweest.

Ja sommige paarden staan in kleine stallen, maar er wordt geloof ik best vaak gewisseld dus elk paard krijg de tijd om zich lekker te bewegen.
Ik vind het een hele leuke manege. Doen niet zo moeilijk en hebben nog vertrouwen in de mensen.
Paarden zijn heel leuk en lief en op het strand worden ze natuurlijk een beetje frisser.

Ik ben blij dat deze manege er bestaad, ik en mijn vriendinnen maken er graag strandritten :D

sannexbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 20:58

shetten staan met z'n tienen in ongeveer twee normale paardenboxen, pony's staan met z'n 2en in een stal, de stallen zijn slecht, er word gerookt in de stallen, en de paarden krijgen oud brood; oud brood = alles wat ze over hebben, zoals gevulde koeken, kadetjes en nog meer... ik zou er niet heen gaan ...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:43

sannetjes schreef:
shetten staan met z'n tienen in ongeveer twee normale paardenboxen, pony's staan met z'n 2en in een stal, de stallen zijn slecht, er word gerookt in de stallen, en de paarden krijgen oud brood; oud brood = alles wat ze over hebben, zoals gevulde koeken, kadetjes en nog meer... ik zou er niet heen gaan ...

Jij staat er de hele dag bij wat ze allemaal te eten krijgen?
Ik heb mijn paard ook weleens met z'n tweeen in een stal opgesloten.

kiimberliiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:49

Ik ben totaal van mening veranderd.
Laatst een strandrit geprobeerd.
Geprobeerd want ik moeat terug omdat mijn paard steeds stijgerde en mijn vriendin is van de hare gevallen. ook omdat ievstijgerde. ze was buiten bewustzijn en had een gebroken sleutelbeen, hersenschudding en hersenkneuzing.
Ze is heel.lang buiten bewustzijn geweest.
Zulke paarden hoor je niet mee te geven als word gevraagd om wat makkelijkere paarden.
We zijn echt wel ervaren maar niemand had dat uit kunnen zitten zo hoog als dat beest stijgerde.

Nee nee nee voor ons!

ilse6699

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 09:46

Het is nu inmiddels een jaar verder, en ik vroeg me af hoe het nu met manege heemskerk gesteld is.
Ik zag dat het al was opgeknapt enzo,
maar is er misschien iemand die er recent is geweest en kan vertellen hoe het er nu is?
Ik ga namelijk volgende week met de oudste van mijn manege daar een duinrit maken. :)
Ook vraag ik me af hoe het daar zit met de duinritten, hoe zijn de paarden daar?

Alvast bedankt! :D

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 11:10

Ik ben vandaag op duinrit geweest zonder begeleiding met nog twee anderen. Ik was in eerste instantie wat huiverig, omdat er redelijk slechte verhalen de ronde gaan over de manege. De kwaliteit van de manege is dan misschien niet al te best, maar we hebben hele fijne en rustige paarden meegekregen en zijn van tevoren erg goed geïnformeerd. Als je de weg kent, kun je zonder begeleiding gaan. Ken je de weg nog niet, dan krijg je begeleiding mee. Wij kregen de twee friezen (Tjibbe en Sietze) en Morena mee. Stuk voor stuk erg leuke paarden, maar Morena heeft ooit iemand een gebroken knie getrapt, dus zij moet absoluut achteraan lopen. Hou je je daaraan, dan heb je een erg leuk paardje onder je kont.

Naar mijn idee wel voor herhaling vatbaar dus. :j

finally

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 18:20

Ik heb ook pas een duinrit gedaan bij manege heemskerk,had jarenlang geen buitenrit meer gedaan en de laatste x dat ik even op een paard heb gezeten was 2 jaar geleden.
ik ging er alleen heen en had er begeleiding bijgeboekt.
heb een rustig paard gevraagd om weer te kunnen wennen en kreeg een zeer rustig paard, en na het poetsen opgestapt in de bak,toen vroeg ik denk dat het de eigenaresse was, of ik nog wat wou ondertekenen dus weer eraf. en oja,of ik nog een cap wou pakken. weer opnieuw opstijgen en ik dacht ik moet even laten zien hoe ik rijd maar hoefde niet,we gingen meteen weg,de begeleidster was zeer aardig en goed,bij de drukke weg schuin voor mij staan en uitleg over het openen van de hekjes onderweg. Ook erg gezellig,rustige rit met af en toe een drafje en veel gekletst.
De rit was erg leuk,zeker voor herhaling vatbaar,paarden zien er prima uit en lief,alleen de eigenaresse is niet (klant)vriendelijk,zou leuk zijn als ze je een fijne rit wenst of na afloop vraagt hoe het was bevallen maar helemaal niks geen woord heeft ze gezegd,nog even de minikantine in na afloop maar gauw weer weg,zat nog 1 ander onvriendelijk persoon alleen maar vreemd te staren.
Het zadel en hoofdstel zijn trouwens wel erg oud,mag wel eens ingevet worden,het zadel kraakte erg in draf en de teugels waren zo hard dat ze bijna braken.
Voor een buitenrit dus prima daar een paard huren maar als je gezelligheid op de manege verwacht kan je beter ergens anders heen gaan.