veluwezoom, camping boszicht, ervaringen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

leootje14

veluwezoom, camping boszicht, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 09:56

haai,

ik ga straks met een vriendin met de paarden naar Camping Boszicht in Laag Soeren bij de veluwezoom.
Heeft iemand daar ervaringen mee? nog tips?

groetjes!

Anoniem

Re: veluwezoom, camping boszicht, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 11:01

pb Silence hier op bokt eens,die komt hier regelmatig.

de bossen rondom ken ik erg goed,zalig rijden daar!
denk erom dat je een vergunning nodig hebt voor de veluwezoom he...weet niet of je dat wist?
met de camping zelf heb ik geen ervaring,nooit geweest maar wel langsgereden en ziet er goed en netjes uit allemaal..

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 11:06

Ik ben er een aantal jaar geleden geweest. De omgeving is prachtig inderdaad. De camping is ook netjes en goed verzorgd. Wij vonden alleen de eigenaren ver-schrik-kelijk chagrijnig en hebben echt een paar vreemde dingen meegemaakt, waardoor ik de indruk kreeg dat sociale vaardigheden niet bepaald hoog in het vaandel staan. Dusdanig dat ik die mensen niet eens gedag heb gezegd bij vertrek... het drukte dus echt wel een stempel op de vakantie...

Maar verder voor de paarden en de omgeving: dikke prima!

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 11:16

Ik ben er ook 2 x geweest. Super omgeving en een fijne camping. De dagtocht van de veluwe trail is ontzettend mooi! Wij hadden alleen 2 jaar geleden de pech dat het net enorm veel had geregend, zodat we veel last van slechte paden hadden voor ijzerloze paarden. Maar dat jaar daar voor was het geen enkel probleem.

Die ervaring van Noor w.b. de eigenaren heb ik niet gehad. Ze waren juist erg aardig en behulpzaam, beide keren. Misschien dat er even crisis was toen Noor er was.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 11:23

Ik heb er verder ook nog nooit negatieve verhalen over gehoord moet ik zeggen. Maar ik viel toen echt van de ene in de andere verrassing := .

RvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 11:30

Wij gaan morgen ook :D ! We komen er al jaren met een groep paarden.
Ze hebben prima stallen en de paarden kunnen ook in de wei. Ze hebben allemaal kleinere stukken met schrikdraad afgezet.
Wij slapen in de oude boerderij, die is simpel en eenvoudig maar prima. Ze hebben ook blokhutten en er zijn mensen die hun eigen caravan of tent meenemen.
De bossen zijn prachtig, je loopt er vanaf de camping zo naartoe. Een vergunning kun je kopen bij de eigenaren van de camping.
Je kunt lekker je gang gaan zonder allerlei regels en bemoeienissen van de eigenaren.
Prima plek!

leootje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 11:32

OW jee. ik heb er nu zo veel zin in, helaas moet ik nog even 2 examens maken en dan kunnen we eindelijk gaan! van de vergunning wist ik maar fijn dat je die gewoon bij hun kan kopen +:)+

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 11:35

Geweldige mensen, alles is mogelijk. Paarden staan geweldig en de camping is prima. Ben afgelopen September geweest en ga aanstaande September weer. Prachtige omgeving om te rijden trouwens....

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 11:55

Ik wordt alweer genoemd zie ik.... ben ik zo Boszicht verslaafd :o :P

Boszicht is inderdaad een geweldige locatie :j
Super fijne eigenaren, heerlijke plekjes voor de paarden en een omgeving waar je U tegen zegt.
Wij slapen zelf ook vrijwel altijd in de oude boerderij.

Leuke ritten zijn er genoeg o.a. naar de Carolinahoeve (pannekoekenhuis midden in het bos waar je pauze kunt houden met je paard) en naar de Posbank.
Rondje Plaggenweg is leuk om als eerste rondje te doen.

Vergunning en kaart zijn op de camping te koop.
Als je erom vraagt zijn er ook compleet uitgeschreven routes te krijgen.

Ik vind het er echt helemaal top. Ben er 5 jaar geleden voor het eerst geweest als probeersel hoe het zou zijn om met je paard op vakantie te gaan. En tja, we komen er nogsteeds, ondertussen meerdere keren per jaar en het verveelt geen seconden daar. Heerlijk zelf de zorg voor je paardje(s) hebben en doen waar jij zin in hebt. Stallen uitmesten zoals jij vind dat het moet, buiten zetten om hoe laat jij wil en binnenzetten wanneer jij het tijd vind.
Heerlijk :D

Noor, hoeveel jaar is dat geleden dat jij geweest bent?
Ik weet dat de huidige eigenaren de camping namelijk niet altijd gehad hebben en jouw ervaring klinkt absoluut niet als eentje van hun.
Dat zou me echt enorm verbazen :j

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 15:34

Ik ben er ook al 5 keer ofzo geweest en vind het prima daar! Ruim weidegang, relaxte mensen en fijne rijomgeving.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 15:08

Silence schreef:
Noor, hoeveel jaar is dat geleden dat jij geweest bent?
Ik weet dat de huidige eigenaren de camping namelijk niet altijd gehad hebben en jouw ervaring klinkt absoluut niet als eentje van hun.
Dat zou me echt enorm verbazen :j

Euhm, ik was er in 2006, dus 5 jaar geleden.

Citaat:
Heerlijk zelf de zorg voor je paardje(s) hebben en doen waar jij zin in hebt. Stallen uitmesten zoals jij vind dat het moet, buiten zetten om hoe laat jij wil en binnenzetten wanneer jij het tijd vind.

Dit was één van de punten waar het bij ons heel raar ging. Wij zetten 's ochtends best vroeg de paarden al op de wei, zodat ze de benen al even konden strekken voor het rijden. We werden op een gegeven moment ontzettend onaardig aangesproken door de eigenaar (geen flauw idee meer hoe hij heet) dat dat niet de bedoeling was omdat het de rust verstoorde. Oké, dan doen we dat niet. Maar de andere paarden (van een groep die er al jaren kwam) stonden tot 11 uur ofzo te stampen, slaan en brullen in hun stallen.. dáár werd niks van gezegd. En zo nog een paar dingetjes, die wij heel vreemd en niet bepaald gastvrij vonden. Maar dat kan ook aan ons liggen. Bij het vertrek toen nog de opmerking dat ik niet betaald zou hebben (weer op zo'n nare toon). Netjes gevraagd of hij het nog een keer na zou willen kijken, bleek het dus wèl binnen te zijn, maar even netjes dan weer reageren nee hoor.... Dus vandaar dat ik wat betreft de gastvrijheid niet enthousiast was toen.

Aan de andere kant: de omgeving (Carolinahoeve!!), de camping zelf, etc. Echt top hoor. En hij heeft ons ook heus wel met andere dingen geholpen, maar we hadden er toch een beetje mindere nasmaak van. Heel jammer. Misschien moet ik het gewoon nog eens proberen daar ;)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 17:51

Apart :j
Klinkt totaal niet als de eigenaren.
Trek jouw verhaal niet in twijfel hoor, dat moet je niet denken ;)
Maar zoals ik de eigenaren ken vind ik het zo raar klinken.
Ik zet vanaf het eerste jaar al rond 6.00 mijn paarden buiten en heb er nooit iets over gehoord.

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 17:55

haha ben er vorig jaar geweest met een vriendin :)
was erg leuk, mooie omgeving dicht bij het bos alleen waren we met zijn 2en en het was slecht weer, dus we konden ook niet echt hele lange ritten maken.. veder vond ik dan niet dat er heeel veel te doen was, het is te ver om te lopen maar we hadden gelukkig van die auto tvtjes mee :)
wel hele aardige mensen allemaal op de camping.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:29

Silence schreef:
Apart :j
Klinkt totaal niet als de eigenaren.
Trek jouw verhaal niet in twijfel hoor, dat moet je niet denken ;)
Maar zoals ik de eigenaren ken vind ik het zo raar klinken.
Ik zet vanaf het eerste jaar al rond 6.00 mijn paarden buiten en heb er nooit iets over gehoord.

Iemand anders gaf het al aan: misschien hadden ze crisis ;)
Ik heb er inderdaad ook nog nooit negatieve verhalen over gehoord verder, dus het kan ook aan ons gelegen hebben maar dat denk ik niet }>

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 10:07

Idd apart Noor, wij hebben er 2 jaar geleden een hele fijne vakantie gehad, mede doordat we de eigenaren zulke fijne mensen vonden. En wij zetten ons paard ook heel vroeg buiten omdat hij anders zijn stal verbouwde :+ .

leootje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 14:25

denk inderdaad dat de eigenaren toen in crisis zaten ofzo ;) ik hoor verder alleen maar goede verhalen.
ik hoop inderdaad dat het weer een beetje gaat meewerken :D
verder weet iemand waar je je zadel etc. kan laten (enigsinds veilig?)

KarinL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 14:28

Ik kan niet anders dan vol lof spreken over de camping :) Ik ga er elk jaar meerder keren naar toe, waarschijlijk wordt dit het eerste jaar dat ik maar 1 x kan gaan :(

Het rijden in de omgeving verveelt nooit! Zowel voor korte ritten als hele dag tochten...
Je zit binnen 2 min in het bos, zonder langs drukke wegen te moeten komen...
Zadels in een afgesloten zadelkamer

Super vriendelijke mensen! _/-\o_ Lekkere grote sta plekken en voor de paarden voldoende wei en anders onbeperkt bij voeren! ALtijd gezellige paardenmensen aanwezig!
Heerlijke pannekoeken op het terrein en bij de carolinahoeve.

Kan het echt iedereen aanraden, voor mens en dier een vakantie! :j
Dus gewoon gaan

KarinL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 14:29

leootje14 schreef:
haai,

ik ga straks met een vriendin met de paarden naar Camping Boszicht in Laag Soeren bij de veluwezoom.
Heeft iemand daar ervaringen mee? nog tips?

groetjes!

Neem een kaart mee voor de eerste tocht. VOoral als je aankomt (vaak 's avonds), want je zult niet de eerste zijn die heel laat het bos uit komt :D

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 14:32

Ben er vorig jaar geweest, is inderdaad helemaal super daar!
Er is een zadelkamer, iedereen die daar gebruik van wilt maken krijgt de sleutel, verder niemand. Had al mijn spullen daar liggen en ben niks kwijt geraakt.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 16:02

De pannekoeken op de camping zijn inderdaad erg lekker :j

Ik gebruik de zadelkamer ook altijd (inderdaad alleen diegene die er spullen in willen leggen krijgen een sleutel) en ben ook nog nooit iets kwijtgeraakt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 12:04

OOoow die pannenkoeken.......alleen daarvoor al zou ik teruggaan :Y) die met nootjes en brie is een echte aanrader (of was het nu spek en brie...ze hebben er zoooooooooveel). Na een lange rit paard lekker terug het land op en zelf aan de pannenkoek, niks koken of afwassen :9

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 18:25

:j die hebben keuze genoeg inderdaad.

suzanner

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 19:57

Hoi,

Ik ben vorig jaar voor het eerst naar de camping gegaan en het was super! Super aarige eigenaren, behulpzaam! Echt een top locatie! Ik ga volgende week zondag weer met een aantal meiden! Vorig jaar zaten we in de blokhut, nu hebben we de boederij gehuurd. Ik heb er helemaal zin in!
De camping is echt zeker een aanrader!!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 14:23

Nu ik dit allemaal lees, krijg ik toch weer zin om het een keer te proberen!!!
Wie weet ;)

leootje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 16:02

Nou, we zijn geweest en het was SUPER!! het is echt helemaal het einde. aardige mensen fijne paden, soms een beetje mul maar dan rij je gewoon een meter ernaast ;) verder super voor de paarden!! zeer zeker aan te raden. en ik denk dat we het nog wel eens doen!