animo vakantiehuisje met eigen stalling?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ppdroom

animo vakantiehuisje met eigen stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 19:18

Wij hebben een vakantiehuisje in het drents friese wold te Hoogersmilde. We gebruiken het eigenlijk alleen om af en toe een weekendje heen te gaan. Zonde eigenlijk, want het is er heerlijk.

Ik zit er over na te denken om het te gaan verhuren. Ik wil er een open stal laten bouwen met paddock. Het is een heerlijk gebied om uren te rijden/mennen. Het huisje staat in een laantje met nog een stuk of 5 andere huisjes, met 1500m2 eigen land(bos), veel privacy. Toegang tot het drents friese wold op 100 m. afstand.

Het huisje zelf heeft 2 slaapkamers, een woonkamer, ruime badkamer, en een keuken. (70m2 woonoppervlakte) In de woonkamer staat nog een slaapbank dus kan eventueel voor 6 personen.

Verder is er in de buurt veel te doen, waaronder een (zwem)meer, zwembaden, speelstad oranje, verkeerspark assen, Assen is op 10 min. met de auto, pretparken en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Mijn vraag is eigenlijk of er animo voor zou zijn. Ik heb even op google gekeken maar kan eigenlijk bijna geen vakantiehuisjes vinden met stalling. Alleen grootschalig zoals parken of manege's etc. Ben erg benieuwd!

Chaos

Re: animo vakantiehuisje met eigen stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 19:20

Ik zou zeggen, doen!
Dan heb je al een klant. :+

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 19:21

Als je een paddock of landje hebt zou men evt. een paar paarden kunnen meenemen. Zoals bij ons gezin, allemaal een eigen paard, staan thuis samen op de kudde, maar we hebben geen bos/heide/strand wat dan ook in de buurt.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 19:23

Inderdaad gewoon doen. Zet een advertentie op Marktplaats bijvoorbeeld, dan zal je vast snel genoeg reacties krijgen. Ik vraag mij wel af hoe je dat dan gaat doen met voer/hooi en het afvoeren van de mest.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 19:25

Ik zou het doen, hier is vaak wel animo voor :D

@Chaos, er staat ook in de openingspost dat ze die misschien wil laten bouwen

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 19:31

Ja, maar ik bedoel meer qua ruimte, omdat 2 paarden stuk minder nodig hebben dan bijv. 4. Maar ze hoeft dan niet perse zo veel stallen te bouwen.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 19:56

Ik weet zeker dat hier animo voor is :j

In mijn geval zou het afhangen van de hoeveelheid moeite die ik moet doen als ik daar ben. Als ik (met m'n paard) op vakantie ben, doe ik het liefst alleen maar leuke dingen. Ik ga dan dus niet voor m'n lol na aankomst een stal opstrooien, waterbakken vullen, voer vanuit huis meeslepen, uitmesten etc etc.

Als de prijs fors lager is dan van andere (all-in) plaatsen dan vind ik het misschien nog wel de moeite waard :)

ppdroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 19:59

Chaos schreef:
Ja, maar ik bedoel meer qua ruimte, omdat 2 paarden stuk minder nodig hebben dan bijv. 4. Maar ze hoeft dan niet perse zo veel stallen te bouwen.

De bedoeling is inderdaad om een paddock met schuilstal te bouwen waar zo'n 4 paarden in kunnen.

ppdroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 20:01

it_is_me schreef:
Inderdaad gewoon doen. Zet een advertentie op Marktplaats bijvoorbeeld, dan zal je vast snel genoeg reacties krijgen. Ik vraag mij wel af hoe je dat dan gaat doen met voer/hooi en het afvoeren van de mest.

Er is een klein schuurtje wat leeg staat. Ik zat er aan te denken om daar hooi in op te slaan. Zo hoeft 'de huurder' in principe alleen maar brok mee te nemen als hij/zij wil bijvoeren. Voor de mest moet ik dan wat bedenken inderdaad, maar er zijn boeren in de buurt en een manege vlakbij dus daar moet vast wel wat voor te bedenken zijn.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 20:05

Dat is inderdaad wel een goed punt wat Yessie aanhaalt.

Ik denk dat wij het idd ook prettig zouden vinden als er wat werk voor ons gedaan wordt, omdat we een paardenbedrijf hebben en dus 365 dagen per jaar zo'n 20 boxen dagelijks mesten. Maar het zal moeilijk worden een dergelijke dienst te verlenen, daar jij dus niet bij het huisje in de buurt woont.

Maar ik vindt het nog steeds een topidee. Hou ons op de hoogte van de vorderingen!

ppdroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 21:12

@Yessie en Chaos:

Ik kwam eigenlijk net pas in me op als idee, ik heb het dus nog niet helemaal uitgedacht. Ik ben er zelf erg enthousiast over, het huisje is van mijn opa en oma geweest en daarna van mijn ouders en nu dus van mij. Ik speelde er als kind altijd paardje in het bos :D Urenlang sprong ik over boomstammen (in mijn hoofd was het een volwaardige springwedstrijd) 8)7

Het is inderdaad te ver om zo'n service te verlenen. Ik zou er in principe alleen heen gaan met aankomst en afsluiten. Het huisje zou dan lekker op orde zijn, bedden opgemaakt, welkomstprecentje en de stalling gereed. Mesten en voeren zou dan inderdaad self-service zijn. Hooi is dan aanwezig.

Er zit wel een manege een straat verderop (letterlijk 2 min. met de fiets). Het is ook mogelijk om daar paarden te stallen voor de duur van de vakantie. Dan heb je wel de all-in service. Maar als iedereen valt over de self-service dan heeft het ook niet veel nut de stalling te bouwen. _O-

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 21:15

Ik zeg overigens niet dat ik het daarom zou laten hoor. Maar het weegt wel mee natuurlijk.
En ik had het niet eens zozeer over voeren, buitenzetten dat doen we net zo lief zelf. Het was meer het mesten, maarja, als je maar ffies blijft ben je daar denk ik ook zo mee klaar.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 21:26

er is wel markt voor dat zou geen probleem zijn
waar je wel om moet denken zijn de vergunningen

(welk deel zit je ? het stukje veldhuizen ??)
waar je dan ook mee zit is je buren ed
tevens is het maar de vraag of jan mee wil werken, in ieder geval niet zonder vergoeding denk ik

hou ook in rekenschap dat je moet concurreren tegen aanbieders uit de buurt waarbij je volle service hebt (uitmesten, voeren etc etc )

mijn advies is .. (wand klanten zullen er wel zijn zolang jij maar goed adverteert en onder de prijs van concurrenten zit)
kijk eerst bij de gemeente wat je allemaal mag daar en wat het gaat kosten het allemaal te plaatsen
daarna zou je eerst moeten gaan rekenen

mocht je de volle service ook willen aanbieden dan zou je evt ook iemand kunnen zoeken die alles voor je doet, dus ook alle evt storingen verhelpen gezien je niet zelf in de buurt woont

ppdroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 22:08

rommulus schreef:
er is wel markt voor dat zou geen probleem zijn
waar je wel om moet denken zijn de vergunningen

(welk deel zit je ? het stukje veldhuizen ??)
waar je dan ook mee zit is je buren ed
tevens is het maar de vraag of jan mee wil werken, in ieder geval niet zonder vergoeding denk ik

hou ook in rekenschap dat je moet concurreren tegen aanbieders uit de buurt waarbij je volle service hebt (uitmesten, voeren etc etc )

mijn advies is .. (wand klanten zullen er wel zijn zolang jij maar goed adverteert en onder de prijs van concurrenten zit)
kijk eerst bij de gemeente wat je allemaal mag daar en wat het gaat kosten het allemaal te plaatsen
daarna zou je eerst moeten gaan rekenen

mocht je de volle service ook willen aanbieden dan zou je evt ook iemand kunnen zoeken die alles voor je doet, dus ook alle evt storingen verhelpen gezien je niet zelf in de buurt woont

Wat grappig. Ik zie in je profiel dat je in Hoogersmilde woont. We hebben maar aan een kant buren, die zouden er dus geen last van hebben. Maar ik heb inderdaad nog niet uitgezocht hoe dat zit met vergunningen en dergelijke.

Maar goed, wat ik eerst wou uitzoeken was of er vraag naar is...

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 22:14

tegenwoordig niet meer :+
moet mijn profiel nog aanpassen

er is altijd vraag naar denk aan een overnachtingsplaats voor de grotere evenementen zoals de paarden 4 daagse zijn er nog een hele hoop en op zeer korte afstand te rijden vanuit Hoogersmilde

en als ik jou was zou ik ook vragen of je buren het niet erg vinden om evt toekomstige problemen te voorkomen

succes

linnke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 22:23

Als je het gaat doen, laat maar weten. Ik kom wel vakantie vieren daar :)

ppdroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 22:25

rommulus schreef:
tegenwoordig niet meer :+
moet mijn profiel nog aanpassen

er is altijd vraag naar denk aan een overnachtingsplaats voor de grotere evenementen zoals de paarden 4 daagse zijn er nog een hele hoop en op zeer korte afstand te rijden vanuit Hoogersmilde

en als ik jou was zou ik ook vragen of je buren het niet erg vinden om evt toekomstige problemen te voorkomen

succes

Komt goed!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 22:27

Ow! Is dat in het vakantiepark waar ook een camping tegenover staat? Camping de Horrebieter? Daar heb ik vanaf mijn 4de tot 16de op gestaan, elke zomer 6 tot 8 weken. Als daar een vakantiehuis in de buurt komt, ik heb zeker interesse. De manege dichtbij is dan Manege de Boswal?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 22:29

Tis dat je voor ons simpelweg echt te ver weg woont om "even" heen te rijden met de trailer, maar anders had ik ook zeker animo ervoor :j

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 22:30

Het is dat je voor mij te ver weg zit, anders had ik zeker van zoiets gebruik gemaakt mocht het er zijn!
En zelfservice vind ik niet erg, alleen moet wel alles aanwezig zijn daarvoor..

En idd, voor een leuke prijs!

ppdroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 22:36

linnke schreef:
Als je het gaat doen, laat maar weten. Ik kom wel vakantie vieren daar :)

Gezellig! :D

ElineS schreef:
Ow! Is dat in het vakantiepark waar ook een camping tegenover staat? Camping de Horrebieter? Daar heb ik vanaf mijn 4de tot 16de op gestaan, elke zomer 6 tot 8 weken. Als daar een vakantiehuis in de buurt komt, ik heb zeker interesse. De manege dichtbij is dan Manege de Boswal?

Het huis staat er al, er komt dan alleen stalling bij ;) Maar het is daar in de buurt inderdaad. Alleen op een kleinschalig park. Je hebt niet eens door dat je op een park zit omdat er veel land met bomen rondom de huisjes zit. Wij kunnen dus ook geen buren zien vanuit ons huisje. Sommige mensen wonen er ook permanent.

bobolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 08:44

lijkt me erg leuk maar ik denk dat je er ook op moet letten dat de paarden/ pony´s die daar
komen voor vakantie wel een bewijs van ontworming en inenting moeten hebben
dit in verband met gevaar op besmetting

ppdroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-11 09:44

bobolien schreef:
lijkt me erg leuk maar ik denk dat je er ook op moet letten dat de paarden/ pony´s die daar
komen voor vakantie wel een bewijs van ontworming en inenting moeten hebben
dit in verband met gevaar op besmetting

Dat is inderdaad een goed punt!

AppelQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 09:49

remember me! lijkt me erg leuk om eens te doen met mijn pony!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 09:56

Ik zou het juist niet erg vinden om voor de paarden te moeten zorgen, aangezien ik nu juist all in staat, lijkt me zo'n weekje lekker rommelen heerlijk me zo de paarden aan huis ;-)

Tsjah denk da je goed moet nadenken over risico's, veiligheid, gezondheid (voer, inentingen, ontwormingen) goede nacontrole (is alles netjes opgeruimd) Is de omgeving vrij toegankelijk voor paarden? Is er een ruiterbewijs nodig? Wat vinden de buren ervan? Mag er op dat stukje gebouwd worden? Wellicht kan je ook met een dichtbijzijndste vee-arts afspraken maken, etc