Ik denk dat een eigen route plannen (en dan in het zuidelijke deel, daar ben ik al vaker geweest) een beter idee is. 20 km per dag klinkt als een mooie afstand en om dan die 160 km af te leggen wordt wel erg lang. Ergens een nachtje langer blijven en dan de dagroute rijden is ook een goed plan! Ik denk dat er halverwege ook een wel een dagje vrij gepland gaat worden. Dat is denk ik ook wat rustiger voor de paarden en onszelf. Hoofdzaak is voor ons namelijk ontspanning voor ruiter en paard, mooie omgevingen zien en lekker genieten. Ik zou het boekje dus inderdaad als leidraad kunnen gebruiken.
Ik zag al op de site van hippisch toerisme dat de accomodaties vrij duur waren dus ik was al van plan zelf op zoek te gaan. Waar wij slapen maakt niet zoveel uit, als het maar schoon is. Ik vind het het belangrijkst dat de paarden een goed plekje hebben. Ik denk eigenlijk niet dat ik op de bonnefooi zou durven gaan. Je zal het maar hebben dat er geen plaats is en dat je daar dan staat met je paard.
Bagage is momenteel eigenlijk de grootste issue. Op het paard meenemen lijkt mij best lastig en vervelend omdat je best veel spullen mee moet. Bijvoorbeeld ook voer voor de paarden. Kan je voor bagagevervoer iemand inschakelen? Ik zag wel op de site van hippisch toerisme dat bagagevervoer een optie is maar hoe gaat dat dan in z'n werk? En wat zijn de kosten daarvan?