Parkeerplaats bij zandvlakte/water Drents Friese Wold

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jorinda

Parkeerplaats bij zandvlakte/water Drents Friese Wold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 23:24

Hoi allemaal,

Monica_86 en ik vroegen ons af of er een grote parkeerplaats in het Drents Friese Wold zit, in de buurt van een zandvlakte (en eventueel een meertje).
Weten jullie misschien iets? Zou je dan aan willen geven waar die parkeerplaats precies zit (Drents Friese Wold is namelijk pittig groot, haha) en hoelang het precies lopen is naar zandvlakte (en meertje)?

Handig om te vermelden: er moet dus plek zijn voor een aantal trailers. :P

Liefs, Jorinda en Monica!
Laatst bijgewerkt door Jorinda op 09-05-11 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Myfairytale

Re: Parkeerplaats bij zandvlakte/water Drents Friese Wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 23:30

Heb mijn vriend even gevraagd (hij komt officieel uit Ruinen) en hij zegt dat er langs de weg (N381) van Beilen naar Oosterwolde een grote parkeerplaats zit, in de buurt van Appelscha.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 09:58

volgens mij als je langs oude willem en wateren rijd, kom je overal wel parkeerplaatsen tegen. anders de boswachterij een bellen of zo. Ik denk dat die je het beste kan aanwijzen waar je heen moet, ook ivm de ruiterpaden

stoer_san

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 12:50

Bij het bezoekerscentrum zit ook een ruime parkeerplaats, waar je ook eenvoudig met de trailer uit de voeten kunt. Van daaruit is het niet meer zo ver naar het Canadameer en de kale duinen. Let wel op, je mag op beide plekken officieel niet met paarden komen! Iedereen doet het, maar het is verboden en kan dus een bekeuring opleveren.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 13:49

In de periode van 1 mei tot oktober mag je niet bij het water.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 13:51

Inderdaad je kan bij het bezoekerscentrum in Appelscha goed parkeren en vanaf daar is het nog maar een klein stukje rijden naar de duinen en het water.

Je bent dan als je rustig rijdt in 15 min bij de vlaktes en het water geloof ik.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 18:14

Ik zou nu absoluut niet in het Canadameer komen: er wordt veel gecontroleerd en een boete is 60 euro. hetzelfde geld voor de kale Duinen. Daar loopt wel een ruiterpad over maar helemaal aan de zuidkant. Mooie route met genoeg zand is de rode route vanaf het bezoekerscentrum (Terwischa 6 a te Appelscha, direkt aan de N381 met paddocks en weiland)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 22:45

Super bedankt allemaal! Meer tips zijn natuurlijk nog steeds welkom, als er meer tips zijn :j

mirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 07:53

Wij komen er altijd met de trektochten. Hou je inderdaad netjes aan de ruiterpaden, ze zijn daar echt super!! Ik sluit me aan bij Napie.