Wie weet er hoe lang je erover doet om te paard (stap/draf, heel af en toe galop) naar iets toe te gaan wat normaal (volgens google maps) 16 minuten duurt? Ik heb namelijk geen idee maar wil het wel graag weten
_Mikey_
Geplaatst: 04-05-11 19:57
Duurt het volgens google 16 min met de auto, de fiets, lopend, de trein? Hoeveel km moet je afleggen?
StillAngel
Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-11 19:58
Met de auto, 8,7 km Bedankt alvast voor het snelle antwoorden!!!
bijna 9 km... Is het een paard-paard of een shetlander (oftewel, grote passen of kleine pasjes)? En hoe is zijn/haar conditie?
StillAngel
Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-11 20:07
Een haflinger en mijn toekomstige lease paard maar loopt wel veel mee in lessen (geen manege maar wel kleine stal) dus ik schat haar conditie als goed.
Thenexttry
Geplaatst: 04-05-11 20:08
je kan ook een route plannen op internet en dan "lopend" instellen, je paard zal wss iets sneller zijn dus dan heb je de tijd ong. ook ik heb er stappend over 3 km een uur ongeveer over gedaan
StillAngel
Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-11 20:09
Ooh duurt het echt zo lang?? Ja lopend 1 uur en 44 minuten maar ik mag per buitenrit 2 uur . Heen en weer gaat dat dus lastig worden
Is ook mijn schatting ong. Helaas. Je kan een stukje draf inbouwen. Nadeel is dan dat je niet precies weet hoe veel tijd het dan kost, en of je dan niet alsnog moet haasten om op tijd terug te zijn. Kan je niet met de trailer naar je bestemming?
9 km moet je in principe met half draf/half stap in een uur kunnen doen. Staptempo van een normaal paard is net als van een mens ongeveer 5 km/h, en de meeste paarden draven met 12-15 km/h ( vergelijkbaar fietstempo). Zou je alleen stappen, dan ben je inderdaad 2 uur onderweg, en heb je een zeer achterwerk, vermoedelijk Van niets krijg je zo'n zadelpijn als van stappen. Een getraind endurancepaard doet 30-40 minuten over 9 km, ter vergelijking.
StillAngel
Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-11 11:13
Het is juist een leuk rondje, vandaar. Naja het hoeft ook niet iedere dag, ik kan wel eens vragen of ik iets langer mag weg zijn. Bedankt voor de reacties!!