DaphneR93 schreef:Waarom zou je je paard, die al een handicap heeft gaan dwingen om het water in te gaan? Dat is alleen maar voor je eigen plezier, dit dier krijgt er een hoop stres van. Mijn paard vindt het ook echt niet leuk, en met een hoop overedingskracht krijg ik er met een hoop bombarie het meer in, geen probleem. Maar ik geniet er zo van als ik mijn paard lekker zie genieten van een buitenritje met der oortjes naar voren, ik wil dat ontspanningsmoment niet verpesten.
Het is natuurlijk anders als je fanatiek wilt gaan crossen en de waterbak door moet ofzo. Maar goed, dit was geen antwoord op je vraag. Als je echt persee graag wilt kan je proberen of je paard aan de hand achter je aankomt. Rustig laten wennen, en vertrouwen geven.
Ik vind het een ander verhaal als het haar wel al een paar keer gelukt is, maar dat het paard het nog steeds niet wilt, dan vind hij het gewoon niet leuk en doet ze het puur voor haar eigen plezier.
Dit paard kent het niet, dan kan je ook niet constateren dat hij het niet leuk gaat vinden, hij weet nu niet wat het is en dat in cominatie met zijn handicap maakt hem bang.
De hele basis van paardrijden is een paard aten wennen aan dingen die hij niet gewend is, ik vind het daarom niet zo gek dat ze het wil proberen.