Beginner op een buitenrit kan niet, maar hoe dan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

labyrinth

Beginner op een buitenrit kan niet, maar hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 21:18

Ik zit hier al een tijdje mee,

Ik en een aantal vriendinnen van mij rijden al jaren, maar onze mannen helemaal niet.
Nou hebben ze al eens aangegeven dat ze het best wel leuk zouden vinden om een rustige buitenrit te maken met ons.
Het probleem is alleen, hoe krijg je dat voor elkaar?
Ik ga ze niet zomaar meenemen, maar ik heb ook geen beschikking over een eigen paard om eerst de basics even uit te leggen in een aantal lesjes.
Manegelessen voor hun gaat ook niet werken, er zijn gewoon amper beginnerslessen op hun leeftijd en ze willen nou niet wekelijks in een bak rondhobbelen.

Duss, hoe pak ik dit aan?

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 21:31

Naar een manege gaan waar ze met vreemde groepen onder begeleiding naar buiten gaan :j
Weet niet waar jullie zitten want het wordt lang niet overal gedaan maar bij pck de kempen in eersel (n-br) doen ze dat nog wel bijv.
Zou eens gaan googlen bij jou in de buurt, dan wordt je al ztukkie wijzer, vermoed ik :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 21:32

Naar manege van loon en mee met te hittax :j Ik ben geen fan van de manege zelf, maar de hittax is een geweldige uitvinding voor mensen die niet kunnen rijden :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 21:33

Welke leeftijd hebben ze dan? Hier op de manege zijn er gewoon lessen beginners lessen voor, de leeftijden 6-70 jaar.

Denk dat je ook geen andere optie heb dan manege lessen.

Mangege van loon vind ik niet zo paardvriendelijk eerlijkgezegd.. :o

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 21:34

Waarom zullen er geen beginnerslessen voor ze zijn? (wij hadden zelfs mannenles vroeger op de manege) Hoeveel zijn ze kunnen ze zelf een les vormen? :+ Dan 10 of 5 lesjes zodat ze een beetje weten wat de bedoeling is.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 21:37

stef schreef:
Naar manege van loon en mee met te hittax :j Ik ben geen fan van de manege zelf, maar de hittax is een geweldige uitvinding voor mensen die niet kunnen rijden :j

Daar dacht ik ook al gelijk aan! Daarnaast is het een prachtig gebied om te rijden, namelijk de Loonse en Drunense duinen.

LadyMadonna

Re: Beginner op een buitenrit kan niet, maar hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 21:39

Hittax:
Afbeelding

SanneT84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 21:40

er worden ook op maneges stap-ritten georganiseerd. daar hoef je niet voor te kunnen rijden.

gupie

Re: Beginner op een buitenrit kan niet, maar hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 16:56

Manege van loon is geweldig, de hittax is ook super <3