Ruiterpaden op GPRS?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bravura

Ruiterpaden op GPRS?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-11 10:47

Ik was benieuwd of er een programma beschikbaar is om een routekaart van ruiterpaden (Veluwe) op je mobiel (android) te zetten, zodat je op GPRS je route kunt vinden. Net zoals TomTom op je mobiel maar dan iets met ruiterpaden. Geen moeilijke programma's dus, maar gewoon een kaartje waar je de paden op kunt zien. Iemand daar bekend mee? (heb er niet zo heel veel verstand van dus hoop dat ik het goed verwoord heb) :?

Trip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:47

volg het topic vind het wel intressant

meende dat je met de garmin forerunner ook zoiets hebt kaartaanduiding met gps.
en dat je dan ook weer als je verdwaalt de gps naar je stal kan sturen??

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 21:19

Heb begrepen dat GPS niet zo gemakkelijk is om te gebruiken. Schijnt dat je wel cursus moet hebben daarvoor als je het niet kent.

Trip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 21:23

mijn rijmaatje had de garmin forerunner 101 de simpelste die vonden we al ingewikkeld :+

rommulus

Re: Ruiterpaden op GPRS?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 21:26

ik heb hier ooit wel eens contact overgehad met tom tom maar daar hadden ze er nog geen plannen voor

een gps is dan je enige optie en hier moet je wel even flink meer hannesen om hem ook daadwerkelijk goed te kunnen gebruiken
met de betere gps kun je routes ed voor progameren

Trip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 21:28

ik gebruik overigens zelf mijn navigatie van me nokia. ik zet me eindbestemming erin en ja zo nu en dan hoor ik dan wel eens van route word opnieuw berekend, maar het werkt wel. en zo ook weer naar huis toe

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 09:04

Vind het jammer dat google maps niet gewoon alle bospaadjes er op heeft staan. Dan was dat voldoende voor mij. :+
Maar is er nergens dan zoiets waar ook bospaden op staan? Heb al bij programma's voor hardlopers zitten neuzen, maar kan daar ook niet echt vinden wat ik zoek. Blijft een ouderwetse routekaart over....? }:0

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 09:05

hangoortjes schreef:
ik gebruik overigens zelf mijn navigatie van me nokia. ik zet me eindbestemming erin en ja zo nu en dan hoor ik dan wel eens van route word opnieuw berekend, maar het werkt wel. en zo ook weer naar huis toe

En dat werkt midden in de bossen? GPRS gaat via de sateliet, dus als je daar een mooi plattegrondje van een omgeving van hebt, is dat handig. GPS, tja.....daar heb ik geen verstand van hoe dat werkt. Gewoon een simpel iets om te zoeken dus.

Trip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 10:07

ja mijn telefoon werkt goed in de bossen hier.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 10:57

Heb een kaartje voor android gevonden in android market: HikeNode. Handig, de grotere paden staan er op maar gewone bospaden niet. -O-

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 11:35

Volgens mij gooi je wat termen door elkaar... GPRS heeft niks te maken met plaatsbepaling.

De ruiterpaden zijn nog niet echt gedigitaliseerd... Op afstandmeten.nl en enjoytheride.nl kun je wel al een aantal routes vinden.

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 11:48

gps is plaatsbepaling
gprs is internet..

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 23:24

Kijk, weer wat geleerd. Bedankt voor die links!

sdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 10:18

gebruik een gps systeem van Garmin met topoNederland kaart. Dat werkt gemakkelijk. Zonder kaart kun je ook navigeren alleen dan is het wat lastiger omdat je alleen met coordinaten/ waypoints werkt.
Bij vertrek, je waypoint markeren en je komt altijd thuis. Wel op je afstand blijven letten.
Of nog beter vooraf een route uploaden naar je gps, dat kan ook prima van internet zijn ze te downloaden.