waar strandrit voor beginner?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

juline

waar strandrit voor beginner?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-11 13:32

Hallo iedereen.

Aangezien jullie veel beter weten waar je het beste kunt gaan rijden vraag ik het hier even.
Ik wil samen met een vriendin een strandrit gaan maken binnenkort alleen het probleem is dat ik zelf al een goede 5 jaar niet meer serieus gereden heb hooguit een keer op een paard gezeten en een rondje gehobbeld voor een kwartiertje ofzo.
Nu heb ik er in het verleden wel aardig wat uurtjes op en de rug van een paard gemaakt (en de grond met regelmaat gekust:p) dus kan van mezelf wel zeggen dat ik kan rijden.
Alleen is het dus allemaal wat jaartjes geleden.
Zelf heb ik met mijn opleiding paardenhouderij een keer een strandrit gemaakt in Heemskerk en dat gaat hem echt niet nog een keer worden..
Mijn vriendin rijdt nog wel gemiddeld 1 keer per week alleen heeft nog nooit een strandrit gemaakt.

grr zoals het er nu staat lijken we echt een stel manegepenny's

Maar buiten de gruwelijke spierpijn die ik zal krijgen zoek ik eigenlijk wel een stal met paarden/pony's die geen kronkel in hun kop hebben en die mij de gehele rit op hun rug laten zitten:P

Mijn persoonlijke voorkeur gaat naar een stal met ijslanders echt is mijn vriendin ruim 1,80 dus voor haar is dat wat lastig dus wellicht weet iemand een stal waar ze ijsco's en andere rassen hebben?

Het is wel de bedoeling dat ik ga proberen 1 of 2 lesjes te rijden voor de strandrit zodat ik toch weer even in het zadel heb gezeten en mijn spieren weer weten dat ze bestaan.

Hopelijk kan iemand ons de perfecte stal aanraden. Reizen is op zich geen issue aangezien ik in Breda woon en vriendin in Utrecht dus reizen moeten we toch al. Echter de eilanden zijn geen optie.

Happie

Re: waar strandrit voor beginner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 09:28

Heb al even voor je na zitten denken maar ik kan geen manege verzinnen met een strandrit voor beginners.
Misschien moet je eerder op zoek gaan naar een duinrit of iets dergelijks. Su6 met zoeken in elk geval

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 08:06

manege poelenburgh?
Of willen jullie geen rengalop op het strand?
Zo ja, dan raad ik manege Poelenburgh aan. Het is een 2 uur durende rit met onwijs lieve paarden.
Op het strand zijn ze wel wat drukker want dan weten ze dat ze mogen gaan, maar ze zijn wel te houden.
Succes!

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 13:24

maritJ_e schreef:
manege poelenburgh?
Zo ja, dan raad ik manege Poelenburgh aan. Het is een 2 uur durende rit met onwijs lieve paarden.
Op het strand zijn ze wel wat drukker want dan weten ze dat ze mogen gaan, maar ze zijn wel te houden.
Succes!

Beginner en rengalop?

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 13:27

Stal nooijen? (Het ponyhof)
Daar hebben ze buitenritten voor beginners en gevorderden. Je kan altijd zeggen wat je van de rit verwacht en daar wordt zeker rekening mee gehouden.
Ze doen daar ook geen rengalop ;)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 13:28

Happie schreef:
maritJ_e schreef:
manege poelenburgh?
Succes!

Beginner en rengalop?

Misschien handig, heel de OP te lezen en niet alleen de titel?
TS, je bent in mijn ogen niet echt een beginner meer, dus volgens mij kan je wat je wilt best aan hoor. Ik zou ook voor genoemde stal gaan. Tot nu toe alleen maar positieve verhalen over gehoord.

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:11

heb heel de op gelezen ben alleen van mening dat als je al een paar jaar niet gereden hebt dat je dan niet in rengalop het strand over moet gaan. Zou zelf gewoon wat rustiger beginnen

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 19:59

Dank jullie voor de reacties. Heb gelukkig een heel pril begin gemaakt met eventueel bijrijden van 2 ijslanders. Het is nog heel erg pril maar wie weet gaat dat goed komen en is een ritje bij poelenburg geen verkeerd idee. Ben zeker geen beginner maar inderdaad zoals Happie zegt is direct een rengalop op het strand iets te veel van het goede. Ben niet zo prettig gestopt met rijden dus het is weer even wat vertrouwen opbouwen en dan is een rustig handgalopje een stukje veiliger. Ik ga het even met mijn vriendin overleggen. Ben er ook achter gekomen dat ze hier in Breda met een fjorden stal af en toe naar het strand rijden dus daar ben ik ook naar aan het kijken om eerst paar lesjes te pakken daar en dan een keer een ritje op het strand te gaan maken.

Marjolein_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 07:24

ik raad zeker manege poelenburgh aan een erg leuke manege en ook voor beginners

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 15:51

Als je een goede stal hebt is een rengalop nog best te doen hoor als je een hele tijd niet meer gereden hebt. Ging toentertijd mee met een strandrit op Terschelling. Had al een tijdje niet meer gereden en nog nooit op het strand geweest, laat staan een rengalop gedaan.
En we gingen in rengalop, maar het was echt niet eng. Zat daarna wel licht trillend op mijn paard, maar dat was puur adrenaline.

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 17:33

Als je paardrij conditie niet meer zo optimaal is dan is een duinrit een behoorlijke aanslag op je uithoudingsvermogen, dan is een bosrit beter (dit ivm het rulle duinzand)

Als ik me niet vergis werken ze bij Poelenburgh ook met "speciale" ruiters dus hele brave paarden hebben ze sowieso. Tsja en paarden die de rengalop op het strand kennen zijn naar mijn idee erg actief op het strand tot ze de eerste rengalop hebben gehad.

De rij ervaring van jouw en je vriendin kan ik niet goed inschatten maar in overleg met de manege waar je gaat rijden kun je waarschijnlijk een goede beslissing maken. Meestal gaat er ook begeleiding mee.

Ik ben echter wel van mening dat je goed moet kunnen rijden om een strandrit te gaan maken, maar dat is op basis van mijn ervaring als begeleider...

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 21:13

Kijk even bij manege smit en bakker in noordwijkerhout,
lekker stukje in de duinen en even het strand op maar ze doen slechts handgalop. Niet te duur.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:56

Ik heb voorheen bijna dagelijks bij manege 't Langeveld in Noordwijk / N'hout gereden, en ook geregeld de buitenritten begeleid. Het was toendertijd iig zo dat je een passend paard kreeg bij je ervaring en kunde. Ook had de groep inspraak in het tempo en de route (bv wel of geen strand, wel of geen galop).
Maar hoe het nu is, zou ik niet weten :) .

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 00:52

Bij manege 't langeveld kan je nu volgens mij niet meer rijden als buitenstaander.

Jockje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 15:15

Ik zou t ponyhof zeggen,
geen ijslanders maar er zijn echt veel hele leuke pony´s en paarden zonder ´kronkel in hun kop´.

www.ponyhof.nl ! :)

liselot2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 18:11

Ik ben bij manege Duno in zeeland wezen rijden alleen dat was een bosrit, ik was toen ook nog beginner maar ik weet niet zeker of hun ook strandritten organiseerde.
Veel succes met zoeken!