ik ga straks 3 à 4 dagen naar de veluwerzoom, met onze knollies. alleen vroeg ik me af of de paarden zo een paar dagen achter elkaar wel aan kunnen? die van mij rij ik ong. 4 à 5 keer in de week dressuurmatig, +wedstrijden. maar we gaan niet vaak op buitenrit...
Je moet wel terrein kunnen rijden uiteraard. Rijden met verstand.
Waratje
Geplaatst: 01-04-11 22:54
Je kunt je buitenritten toch aanpassen op de conditie van je paarden? Ik neem aan dat je niet 5 dagen achter elkaar 6 uur in het zadel wil zitten. Een paard dat regelmatig gereden wordt in de bak zou normale buitenritten van een uurtje of 2 zonder veel problemen moeten kunnen doen.
Ik sluit me helemaal aan bij Waratje. Las eventueel een rustig dagje in. Van een uurtje lekker stappen in het bos kun je ook genieten! Bij een langere rit loop ik er ook wel eens stukken naast, blijf je tenminste zelf ook nog in beweging. Luister vooral goed naar je paard en maak niet gelijk op de eerste dag een megarit waarbij je niet snel terug kan. Ik zorg meestal dat er nog ergens een "shortcut" zit, zodat ik evt toch een kortere route kan rijden, mocht dat nodig zijn.