Manege Bergemo

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Amira_

Manege Bergemo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-11 19:16

Wij gaan deze meivakantie op vakantie naar Centerparcs Heijderbos. Daarnaast ligt manege Bergemo. Maar overal staat dat je een ruiterpaspoort nodig hebt om daar een buitenrit te kunnen rijden.
Ik heb die wel, maar mijn moeder niet. Zij heeft 30 jaar lang gereden, maar niet ergens waar je een ruiterpaspoort hebt.
Dus nu mijn vraag:
Mag mijn moeder daar ook zonder ruiterpaspoort rijden?
En anders :
Is er op maximaal een half uur afstand van Centerparcs Heijderbos een andere manege waar je wel zondag ruiterpaspoort kan?

Bedankt :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 20:08

http://www.bergemo.nl/index.htm
Sorry, maar de enige plek waar ik vind dat dat je een ruiterbewijs nodig hebt, is als je vrij wilt rijden in de bak.
Bij de ritten staat het nergens, evenmin als in de algemene veiligheidsinstructies.

Quinette

Re: Manege Bergemo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 12:43

Heb vorig schooljaar stage gelopen bij manege bergemo en toen hoefde je geen ruiterbewijs te hebben om er een buitenrit te mogen maken. Misschien voor de zekerheid even bellen, of als je er al bent even langsgaan om het na te vragen.
Veel pleziek alvast iig;)

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 12:46

Volgensmij als je gewoon met de groep mee gaat hoef je geen ruiterbewijs te hebben daar.

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 10:43

ik heb er een paar jaar geleden gewerkt als buitenritbegeleider, je hoefde voor een begeleide buitenrit niets te hebben; er gingen bij de beginnersritten zelfs mensen mee die nog nooit gereden hadden. ik denk niet dat het nu heel anders is, maar als je even belt dan weet je het zeker. het is in ieder geval een mooie omgeving om buiten te rijden en ze hebben leuke paarden.