Low-budget paardrij vakantie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lydalfa

Low-budget paardrij vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-11 22:25

Hallo,

Ik ben een beetje rond aan het googelen op zoek naar goedkope paardenvakanties. En aangezien je dan uiteindelijk toch op bokt terecht komt hier ook maar eens vragen. Ik ben al een topic tegengekomen over studenten-paardrij-vakanties, maar die stamt nog uit 2008. Dus misschien is er weer wat nieuwe aanwas?

Waar ik ongeveer naar op zoek ben: Een week/mid-week rijden. In elk geval meer dan 3 dagen. Liefst iets van een trektocht, maar vooral lekker veel de natuur in.
Bestemming maakt me niet uit, als het maar in Europa is. Er valt veel te liften en goedkoop te vliegen ;) .
Budget (Exc. reis) zit ik iets te zoeken van max. zo'n 250,-.
Georganiseerd, of adresjes waar wat te huren valt en zelf te 'organiseren': alles heeft mijn intresse mits het maar goedkoop is.
Dus.. iemand ideeën?

Pauline

Re: Low-budget paardrij vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 22:26

Je kan je aanbieden als vakantie oppas voor paarden en huis?

Lydalfa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-11 22:27

Bestaat die mogelijkheid überhaupt?
Klinkt best wel interressant, heb je ook adressen?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 22:29

Google eens op trektocht ardennen, daar zijn heel veel mooie mogelijkheden :j

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 22:36

Ik heb ook wel ooit via bokt iemand in huis gehad die voor mijn huis, honden en paard zorgde :j
Zoiets kan je gewoon zelf op adverteren via marktplaats? Ik weet niet hoe oud je bent?

Lydalfa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-11 22:50

Ik ben 20. Maar is het geen bizar idee dat je zomaar een vreemde in je huis laat zitten? Weet ook niet hoe blij ikzelf daarzelf nou eigenlijk van wordt... Maar ik kan het altijd eens overwegen. Bedankt voor de tip!
Maar stiekem ga ik het liefst van 't zomer wel ergens naar het buitenland (ben een beetje verwend door m'n studentenvereniging geworden :P), want als het geen paardrijweek wordt dan wordt het een of andere Summer University van AEGEE. *zucht* Het leven zit vol moeilijke keuzes... ( ;) )

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 23:01

Er is ook een aantal keer een werkvakantie bij buitenlandse bokkers aangeboden geloof ik :j
Naja je maakt kennis met iemand, en het is ideaal als het goed gaat! Geen pension, geen verwaarloosde paarden, je huis wordt bewoont dus minder kans op inbraak. :D

Goedkoper kan bijna niet. ;)

Lydalfa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-11 23:14

Daar heb je een goed punt! ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 23:15

Voor 250euri's kun je een week op ponykamp en dan niet al te hoge eisen stellen. De rest kun je schudden voor een week.
Goed zoeken geeft je voor een weekend nog wel wat mogelijkheden, maar ook dat is beperkt, zowel kwaliteit als kwantiteit.

Er zijn op Bokt wel werkvakanties aangeboden en dan kun je best een eind komen en kun je zelfs enige eisen aan de kwaliteit stellen (en zij aan de kwaliteit van jouw werk) en inderdaad oppas bij iemand thuis.

Lydalfa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-11 23:26

Hmm ja daar was ik ook al bang voor, maar had de goede hoop dat mensen nog viavia-adresjes zouden weten. Heb namelijk ook zitten denken aan een mogelijkheid van ergens paarden huren, zelf route uitstippelen en overnachting regelen. Lijkt me toch dat dát redelijk low-budget zou moeten kunnen? Bijvoorbeeld het zwarte woud in Duitsland is een niet al te dure vakantiebestemming, maar polen/tsjechië zijn over het algemeen ook niet zo heel duur. Maar het probleem is dat ik schijnbaar niet de goede zoektermen heb om achter adresjes te komen waar je zou kunnen huren o.i.d.
Het avontuur dat bij dat soort kleine (privé-)adresjes komt kijken juig ik alleen maar toe.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 14:36

Paar jaar geleden zijn wij hier een weekje op trektocht geweest, is wel een aanrader. Prachtige natuur, leuke paarden en vriendelijke mensen. http://www.penates.pl

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 14:38

Lydalfa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-11 16:59

Hmm.. ik weet het toch nog niet zo van dat oppassen hoor. Wel een hele verantwoordelijkheid.
Maar die link van Polen ziet er trouwens best tof uit! Ik houd hem in gedachten. :)

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 19:07

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 08:53

Je kan ook ergens vakantiewerk zoeken?? Ik heb zo 5 zomers in Polen gewerkt bij Jaskolka...
www.jask.com

robunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 20:34

ik ben 3 jaar geleden op ruiterkamp geweest bij de tinkerhoeve in uden en probeerde inderdaad ookin het forum van 2008 jongeren bij elkaar te vinden om dat nog eens te herhalen,
helaas was dat niet gelukt.
nu ben ik inderdaad ook weer opzoek naar een ruiterkamp, ik weet dat demensen van de tinkerboerderij er open voor staan omnog eens zo'n jongeren groep te organiseren.
en prijzig is het ook niet,
maar dan moeten ermeer mensen zijn die daarvoor teporre zijn.

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 20:40

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 20:42

weet wel een adresje waar je paarden kan huren en waar je echt uren en uren kan rijden in een mooie omgevig, www.tirnanogstables.be

vivione

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 21:11

Hoi ik rijd bij de Tinkerboerderij waar mijn eigen paard staat en op ponykamp ga maar je kunt je ook inschrijven voor een trektocht meestal zijn die 2 dagen maar nu heeft ze ook een 3 daagse trektochten:)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 08:58

Ik ben zelf in Tsjechië geweest bij de Eagle Trail Ranch en dit is mij erg goed bevallen! Het arrangement was 8 dagen, 7 nachten, 6 dagen paardrijden (3-5 uur per dag) en verder alles inclusief, ook de alcoholische drankjes 's avonds. Dit kost nu 440 euro in het voor en naseizoen. Echt een schijntje als je berekent wat je allemaal krijgt (7 overnachtingen inclusief al het eten plus ongeveer 24 uur paardrijden).
[Ik was zelf in totaal 500 euro kwijt inclusief vlucht, trein en transfer]

Hier is mijn reisverslag: [BEU] Fotoverslag: paardrijden in Tsjechië

Voor 250 euro ga je alleen weekendjes weg vinden vermoed ik. Tegenwoordig kost een ponykamp voor kinderen al meer. Maar ik ben wel nieuwsgierig naar wat je allemaal goedkoop kunt vinden. Bovenstaand adres was echt super en ik ben benieuwd of ik nog vaker 'goedkoop' op ruitervakantie kan :)

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 09:08

Lydalfa schreef:
Hmm.. ik weet het toch nog niet zo van dat oppassen hoor. Wel een hele verantwoordelijkheid.
Maar die link van Polen ziet er trouwens best tof uit! Ik houd hem in gedachten. :)

maar als je low budget zou willen heb je natuurlijk wel hoge reiskosten.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 09:28

friesiszwart schreef:
Lydalfa schreef:

Tja, jij zegt 't.......

Voor een dikke 600 euri's kun je in NL ook een week (7 dagen) op trektocht, all-in, inkl GOED paard en goede leiding. Voorwaarde is wel dat je kunt op het moment dat die tocht gereden wordt.
Je kunt zo lang of kort meerijden als je agenda toestaat. Basisprijs is 75 euro per dag inkl huurpaard, excl de overnachtingen boven de 20euri's en eten in een restaurant (wat we maar af en toe doen).
Let wel, dit is geen voorgeprogrammeerde, volledig uitgekauwde tocht. Er liggen slechts drie dingen vast:
1) de vertrekdatum
2) de aankomstdatum
3) de globale route en daarmee een verwachte reisduur van drie weken.

De rest wordt "on the fly" bij elkaar verzonnen, waardoor we dus niet op voorhand de exacte kosten weten omdat we geen overnachtingen reserveren; er is slechts een adressenlijst en de ervaring heeft geleerd dat we daar dan NIET overnachten :D

De enige reiskosten die je nog hebt is naar je vertrekpunt (kan elk punt op de route zijn) en vanaf je eindpunt naar huis.

robunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 11:11

Lydalfa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-11 21:54

friesiszwart schreef:
Lydalfa schreef:

Mwoahh in Europa ben je nog wel eens ergens. Ik zit bij een 'internationale' studentenvereniging en we maken nogal wat reisjes. Zo low-budget mogelijk. Polen/tsjechië is allemaal liftbaar als ik een liftpartner weet te vinden. Treinen door Duitsland is met meerdere personen ook niet bepaald duur. En in Tsjechië zit ook Studentagency, een busbedrijf die ook internationale busritten doet en die echt weinig kost. Maar mijn voorkeur gaat toch vooral uit naar het liften, is een extra vakantie-moment. :D

Verder wilde ik jullie echt allemaal bedanken voor de ideeën, ik zal ze zeker bewaren. Maar ik denk dat ik dit jaar toch besluit om met mijn vereniging op Summer University te gaan. Geen week paardrijden, maar twee compleet gekke weken met allerlei Europeanen. (Even reclame maken: AEGEE!! :P)
Ik ben nu nog student, dus nu kan ik dat nog. Paardrijden kan ik altijd volgend jaar, of het jaar daarop of nog vééél later doen. :D

En wat betreft de Poedertoren, die gaat zeker in mijn favorieten. Wauw! Misschien een keer een weekend tussen door ofzo... Ik ben helemaal voor die rijstijl. De Zingende Huifkar in Pesse rijdt ook bitloos, heerlijk! Nog nooit op zulke geweldig ontspanenn en toch actieve paarden gezeten.