Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Francis schreef:Weet ik, maar ik zoek dus gewoon wat meer info. Op 't Long Riders guild staan ook wel twee engelse dames die ruim 1300 mijl met een 20 jarige en een 16 jarige die drachtig was, gereden hebben, maar ik wil dus eigenlijk weten of dat 'normaal' is of dat dat uitzonderingen zijn. Ik had gehoopt dat hier wat meer mensen met lange afstands ervaring zouden zijn maar ik denk dat ik toch op zoek moet naar een long riders forum ofzo...
Europa vind ik dus al mooi zat voorlopig...) Francis schreef:Waarom onverantwoorde idioten? Dat 'drachtig' zou ik dan persoonlijk ook niet doen maar uit jouw reactie lees ik dan weer dat dat 'dus' te oud is? Terwijl deze mensen wel in Engeland zijn gebleven en dus ten alle tijden noodhulp 'om de hoek' hadden.
Francis schreef:Ja uiteraard gaat dat langzaam opgebouwd worden en ga ik gewoon op stap... Ik woon midden op de Veluwe dus voorlopig ruimte zat om te 'trainen' en ideeën zat voor kortere tochten. Dat gaat wel goed komen. De long-ride wordt wel soort van ultieme doel maar gaat uiteindelijk ook echt wel gebeuren.
Francis schreef:Geen idee hoe die paarden er later bij liepen maar 't zijn wel allemaal ervaren long-riders dus ik mag aannemen dat ze weten wat ze doen.
(Zat net een stuk verslag te lezen van een stel wat helemaal door Europa reisde, van Wales naar Jordanië en weer terug! Daar was in ieder geval 1 paard bij die 15 jaar was... Over monstertocht gesproken... dwars door Turkije en Syrië... gaaf maar voor mij dan weer iets too much, ben niet zo'n held in hoog ruw gebergte denk ikEuropa vind ik dus al mooi zat voorlopig...)
En aangezien ik net zo makkelijk naar veulens kijk als naar 6 jarige paarden kan het maar zo nog heel lang duren voor ik ga.. (maar het lezen en dromen er over is ook leuk). Francis schreef:Volgens 'de' definitie is een long-ride 1000 mijl of meer. In ieder geval is dat het criterium om opgenomen te worden in het long-riders guild.
Mij gaat het niet om de kilometers of de tijd maar om de ervaring... Als ik ga zal het dus ook 'op de bonnefooi' zijn, dus kaart en compas en globale route en zie maar waar je uit komt. Geen bepakking vooruit laten brengen of vooraf geplande slaapplaatsen of wat ook.
Maar zover is't nog lang niet, eerst een paardEn aangezien ik net zo makkelijk naar veulens kijk als naar 6 jarige paarden kan het maar zo nog heel lang duren voor ik ga.. (maar het lezen en dromen er over is ook leuk).
Het lijkt me bijv. ook leuk om de hele Nederlandse grens te volgen, dus ook langs de kustlijn, 'rondje Nederland' zeg maar... volgens mij schiet dat ook al aardig op qua kilometers...(even opgezocht, inclusief kustlijn is dat al bijna 1500 km... Als ik hier thuis begin en naar de grens rij kan ik dus zelfs al binnen Nederland een 'officiele long ride' rijden.
)
Niet meer en niet minder... Francis schreef:Stel, ik kom nu een paard tegen van 14 jaar wat me leuk lijkt en weet dat ik pas over 5 jaar zo'n tocht kan maken (ik heb nou eenmaal wat verplichtingen waardoor ik niet zomaar alles kan laten vallen en vertrekken op het moment dat ik dat wil), maar iedereen geeft aan dat dat te oud zou zijn (hypothetisch dus hé) voor een trektocht, dan is dat dus iets om in mijn beslissing mee te nemen.

Maar die kans acht ik klein... Misschien wat kortere tochten samen met een goede vriendin ofzo (hoewel mijn huidige paardrijdende vriendinnen geen ambities hebben voor dat soort tochten). Maar ook dat is iets wat de ervaring uit moet wijzen... misschien vind ik er geen reet aan in m'n eentje of vind ik het risico bij nader inzien toch te groot en ga ik helemaal niet omdat ik geen reispartner kan vinden... Dat zijn allemaal dingen waar ik echt wel rekening mee houd