Ervaringen 'manege' Recreatie de Stal (Noordwijk, ZH)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Danseresje

Ervaringen 'manege' Recreatie de Stal (Noordwijk, ZH)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 18:33

Hallo medebokkers!

Ter voorbereiding op mijn ruitervakantie ga ik nog wat buitenritten en dagtochten maken. Nu heb ik een dagtocht geboekt bij 'manege' Recreatie de Stal in Noordwijk (ZH). Wat zijn jullie ervaringen met deze stal?

- Worden de paarden goed verzorgd?
- Hoe is het tuigage?
- Gaan de paarden ongecontroleerd in rengalop over het strand of zijn ze ook goed bij je te houden en kan je daardoor dus ook draven en een handgalopje doen op het strand?
- Is het waar voor je geld? (de dagtocht kost 75 euro, best wel veel geld op zich, maar wil dus ook weten of het het wel waard is).

Alvast bedankt!

~Danseresje

tamary

Re: Ervaringen 'manege' Recreatie de Stal (Noordwijk, ZH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 19:27

Goede paarden, goede verzorging, paarden zijn keurig afgericht en hebben de nodige conditie. Antwoord is dus JA.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-11 14:52

Dank je voor je antwoord. Je hebt het erover dat de paarden keurig afgericht zijn. Ik kan ze dus aandrijven op het strand voor een drafje of handgalopje zonder dat ze er vandoor spurten?

Zijn er nog andere mensen met ervaringen bij deze manege?

~Danseresje

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 15:03

Ik ken deze manege zelf niet, maar ik weet wel dat alle maneges in de omgeving Noordwijk/Katwijk niet zomaar rengalop doen op het strand. Deze maneges zitten zo dicht bij het strand dat de paarden er echt goed aan gewend zijn. Het is dus mogelijk om in gewoon alle gangen op het strand te rijden zonder al te veel problemen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 16:38

Danseresje schreef:
Dank je voor je antwoord. Je hebt het erover dat de paarden keurig afgericht zijn. Ik kan ze dus aandrijven op het strand voor een drafje of handgalopje zonder dat ze er vandoor spurten?

Zijn er nog andere mensen met ervaringen bij deze manege?

~Danseresje

Je gaat niet zonder begeleiding op pad bij deze stal. Paarden zullen niet langs de begeleiding gaan (begeleider kan ze terugfluiten), maar staan netjes aan de hulpen.

Kataklop72

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 15:53

Hallo Danseresje,

In antwoord op je vragen... De paarden worden er zeker goed verzorgd en het harnachement is er ook goed (meeste paarden hebben nieuwe zadels). Zie ook http://www.manegerecreatie.com onder 'Zorg & Kwaliteit'.

Je rijdt onder begeleiding en die geeft het tempo aan. De eigenaar is zuinig op zijn paarden. Daarnaast vindt hij veiligheid (en dus ook controle over je paard) belangrijk. Paarden zijn goed bij je te houden; het is geen kamikaze-rit. Uiteindelijk hebben we het over een dagtocht van ruim 5 uur in het zadel. :-) Op het strand wordt gewoon gestapt, gedraafd en gegaloppeerd. De paarden komen elke dag buiten op het strand en zijn dus ook niets anders gewend.

Ik heb nog niemand negatief gehoord over de dagtochten bij Recreatie De Stal en maak ze zelf ook nog steeds met veel plezier. Zelfs het weer werkt vaak mee. Het is een mooie, gevarieerde tocht en je ziet veel wild. En € 75 voor ruim 5 uur in het zadel..... Goede verzorging kost ook wat! ;)

Ik ben benieuwd naar jouw ervaring!! Veel plezier alvast.

Anouskaa_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 16:13

Dit klinkt allemaal wel heel positief.. misschien dat ik ook eens ga kijken om hier een dagtocht te boeken :)

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 13:17

wij zijn er gisteren voor het eerst geweest.
dus zie wat voor paarden en begeleiding is, gewoon toppie.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 13:20

Het klinkt allemaal heel goed! :)
Ga je het doen?

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 20:43

- Worden de paarden goed verzorgd?
Absoluut ze staan perfect in extra voer en zien er top uit!

- Hoe is het tuigage?
Goed zadels zitten prima, tuig van de paarden zit goed.

- Gaan de paarden ongecontroleerd in rengalop over het strand of zijn ze ook goed bij je te houden en kan je daardoor dus ook draven en een handgalopje doen op het strand?
Ja absoluut zeker als je gewoon aangeeft wat je wilt komt dat helemaal goed.
De paarden komen elke dag buiten en zijn het dus gewent.

- Is het waar voor je geld? (de dagtocht kost 75 euro, best wel veel geld op zich, maar wil dus ook weten of het het wel waard is).
Ik heb me met de 2 uurs ritten altijd vermaakt dus ik denk dat dat helemaal goed komt!

Apple schreef:
Ik ken deze manege zelf niet, maar ik weet wel dat alle maneges in de omgeving Noordwijk/Katwijk niet zomaar rengalop doen op het strand. Deze maneges zitten zo dicht bij het strand dat de paarden er echt goed aan gewend zijn. Het is dus mogelijk om in gewoon alle gangen op het strand te rijden zonder al te veel problemen.

Dit gaat wel degelijk mis.
Kijk naar manege bakker, die gaan met een groep van 30-40 man naar buiten.
En dat gaat nog wel eens mis.

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 21:03

Michelleex schreef:
Kijk naar manege bakker, die gaan met een groep van 30-40 man naar buiten.
En dat gaat nog wel eens mis.

dit kan ik helaas niet zeggen na geregeld daar gereden te hebben.
want dan had ons ymke afgelopen zaterdag wel mee gekund,, zoals jij dat zegt.
maar ze zaten vol, vandaar dat ik bij deze stal gekomen ben.
en die peter zei dat er best veel over werdt geschreven over zijn stal op bokt.
dus zo kwam ik weer hier op.

ik heb lekker op strand gezeten en kwamen twee groepen van manege bakker langs.
de groepen was niet groter dan 10 ruiters.

alleen was ik al 7jr niet meer geweest en wat schok ik, hoe de paarden van bakker er uit zag.
van de 10 waren er zeker 8 (vind ik) heel erg mager.
dat was ik niet gewend van deze manege.
ze hebben er veel beter uit gezien.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 21:42

Wow, deze vraag was voor mij al helemaal niet meer relevant. Ben uiteindelijk op dagtocht geweest hier, en ook bij Smit. Moet zeggen dat mijn voorkeur echt uitgaat naar Smit. Ben niet zo'n fan van rokende mensen te paard en dan heb ik het zowel over de begeleider als mederuiters. Daarnaast kreeg ik niet echt een welkom gevoel tijdens de rit. Op het strand was je vrij met waar je ging rijden in de groep zeg maar, maar iedereen kende elkaar zo ongeveer en heb dus in mijn eentje grootste deel op het strand gereden.

Bij Smit wordt je geacht in tweetallen te rijden en daarmee heb je altijd aanspraak. Ook vind ik de prijs/kwaliteit verhouding beter. Vind dat de paarden op de lunch plek super verzorgd worden.

Zag dat de stal qua prijs weer vijf euro omhoog is gegaan, ik heb het er niet voor over. Als ik volgend jaar weer op ruitervakantie wil, dan probeer ik zeer bijtijds ritten bij Smit te boeken!

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 08:31

Dat gevoel hadden wij niet, wij kwamen ook als eenling in de groep.
De rest van de groep was er al vaker geweest en stapte allemaal uit 1 auto.
Maar we werden gewoon gezellig en vriendelijk ontvangen.
Zelf alle aandacht ging uit naar me dochter.
Nee de prijs vind ik mee vallen, gezien je op goed verzorgde en getrainde paarden rijd.
ze mogen gerust naar 20,- p/u gaan, dan nog zal ik deze boven de manege kiezen.
gezonde paarden en veiligheid staan bij mijn boven aan.

maar ik zag bij manege smid een 'wou' appaloosa in de buitenbak/ren staan.
is deze ook van de manege of een eigen paard?

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 20:18

kan ik hier ook mijn auto neerzetten als ik morgen met eigen paarden kom? Want hier mag je nu het strand op begrijp ik.

Piep71

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 20:41

santos schreef:
kan ik hier ook mijn auto neerzetten als ik morgen met eigen paarden kom? Want hier mag je nu het strand op begrijp ik.

Net na de ingang van de stal (door de bocht heen) heb je een zeer ruime parkeerplaats.. Ik heb gezien dat ze daar wel vaker trailers neer zetten en van daaruit gaan rijden. Bij de stal zelf is het volgens mij niet mogelijk omdat ze er niet zoveel parkeer ruimte hebben. De auto zet ik ook altijd op die grote parkeerplaats.

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 21:27

oke bedankt. Hebben we het nu over recreatie de stal in noordwijk eigenlijk, of over een later genoemde stal ;)

mijn voorkeur gaat uit naar jonkers in katwijk

Piep71

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 21:30

Danseresje schreef:
Zag dat de stal qua prijs weer vijf euro omhoog is gegaan, ik heb het er niet voor over. Als ik volgend jaar weer op ruitervakantie wil, dan probeer ik zeer bijtijds ritten bij Smit te boeken!

Heel veel stallen/maneges gaan op dit moment in prijs omhoog omdat de prijs van het hooi op dit moment enorm gestegen is (hooitekort...)

Mijn ervaring:
Ik heb bij Recreatie de Stal nu twee dagtochten (koninginnedag en pinkstermaandag) en een tweedaagse tocht Noordwijk-Zandvoort gedaan en ik heb absoluut geen klachten. Ja de eigenaar rookt maar dat is zijn keus (leven en laten leven zeg ik maar :) Ik heb er verder geen last van (ik rook niet btw).. De discussie of je op een paard moet roken laat ik graag aan anderen over..
Ik ga er in m'n eentje naar toe en heb nooit problemen gehad met contact maken met de rest van de groep. Er rijden inderdaad een flink aantal mensen regelmatig bij deze Stal (mijn inziens een goed teken) en die kennen elkaar soms al maar je wordt snel opgenomen en tot nu toe heb ik het altijd heel gezellig gevonden. Omdat ze maar 8 paarden hebben rijd je altijd met een kleine club wat ik erg plezierig vind.
De paarden luisteren goed, worden super verzorgd en het harnachement ziet er altijd pico-bello uit! Ik rijd er in ieder geval met veel plezier en zal er ook nog heel vaak gaan rijden (komt ook omdat ik mijn grote (paarden-)liefde daar heb gevonden: Hannes! <3 )

Hannes en ik..
Afbeelding
Ik moet er dik anderhalf uur voor rijden maar dat heb ik er graag voor over! :D
Het gebied waar ze rijden is naast een enorm stuk strand ook nog in de amsterdamse waterleidingduinen: supermooi met herten, vossen, konijnen en koeien. Bij de dagtocht ga je ook eten bij het Pannenland waar ze oa heerlijke pannekoeken hebben :-)

Piep71

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 21:31

santos schreef:
oke bedankt. Hebben we het nu over recreatie de stal in noordwijk eigenlijk, of over een later genoemde stal ;)

mijn voorkeur gaat uit naar jonkers in katwijk

Jonkers in Katwijk ken ik (nog :D ) niet maar ik heb het iig over Recreatie de Stal in Noordwijk... :)

Liekefriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 10:44

Zijn er ook kortere 2 uurs ritten ofzo? Hoeveel kosten die?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-12 11:11

Heb even gekeken in mijn nieuwsbrieven van deze betreffende manege, maar kan de prijs niet vinden. vind ik overigens ook wel jammer, openheid van prijzen vind ik wel belangrijk. Dacht wel dat ze duurder zijn dan Smit en Bakker.
En volgens mij doen ze ook ritten van 2 uur, maar dat weet ik dus niet zeker.

Liekefriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 11:14

Ok in ieder geval bedankt!! :)

Kataklop72

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 16:05

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 22:14

Lieke, de ritten zijn €40,- voor twee uur. Zag dit in een artikel van AD die bij de nieuwsbrief bijgevoegd was.

Liekefriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 09:01

Danseresje schreef:
Lieke, de ritten zijn €40,- voor twee uur. Zag dit in een artikel van AD die bij de nieuwsbrief bijgevoegd was.

Ow super dankjewel!! :D