Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Danseresje schreef:Dank je voor je antwoord. Je hebt het erover dat de paarden keurig afgericht zijn. Ik kan ze dus aandrijven op het strand voor een drafje of handgalopje zonder dat ze er vandoor spurten?
Zijn er nog andere mensen met ervaringen bij deze manege?
~Danseresje
Op het strand wordt gewoon gestapt, gedraafd en gegaloppeerd. De paarden komen elke dag buiten op het strand en zijn dus ook niets anders gewend.

Apple schreef:Ik ken deze manege zelf niet, maar ik weet wel dat alle maneges in de omgeving Noordwijk/Katwijk niet zomaar rengalop doen op het strand. Deze maneges zitten zo dicht bij het strand dat de paarden er echt goed aan gewend zijn. Het is dus mogelijk om in gewoon alle gangen op het strand te rijden zonder al te veel problemen.
Michelleex schreef:Kijk naar manege bakker, die gaan met een groep van 30-40 man naar buiten.
En dat gaat nog wel eens mis.
santos schreef:kan ik hier ook mijn auto neerzetten als ik morgen met eigen paarden kom? Want hier mag je nu het strand op begrijp ik.
Danseresje schreef:Zag dat de stal qua prijs weer vijf euro omhoog is gegaan, ik heb het er niet voor over. Als ik volgend jaar weer op ruitervakantie wil, dan probeer ik zeer bijtijds ritten bij Smit te boeken!
Ik heb er verder geen last van (ik rook niet btw).. De discussie of je op een paard moet roken laat ik graag aan anderen over..
)