Met paard naar Ameland of Schiermonnikoog

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Emilia

Met paard naar Ameland of Schiermonnikoog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 22:01

Hallo,

Een stalgenoot en ik hebben het plan bedacht om in september een weekend met de paarden naar een eiland te gaan. Voorkeur gaat uit naar Ameland of Schiermonnikoog.
Nu zijn we op zoek naar een goede locatie waar we de paarden voor twee nachten kunnen stallen. Het zou fijn zijn als er bij die locatie ook een verblijf is waar wij ook kunnen overnachten.

Het gaat om twee paarden en maximaal 6 personen en 3 honden.

Wie o wie weet wat?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 11:02

Ik zou voor Ameland gaan omdat dit veel groter is en je je eigen auto plus trailer mee op de boot mag. Wij hebben ooit geprobeerd ons paard mee naar Vlieland te nemen maar dat was al bijna niet te doen omdat je zelf niet met je auto de boot op mag (is bij Schiermonnikoog ook het geval) en je dus bij de veerdam je paard uit de trailer moet halen, trailer achter andere auto etc. Daarnaast is er bijna nergens een plek om je paard te stallen op zo'n klein eiland wat het erg kostbaar maakt. Weekje stalling op Vlieland zou voor ons uitkomen op een euro of 300 per week voor alleen de huur van een lege stal exclusief stro, hooi, voer en uitmesten , en dan had íe een stalletje van 2 bij 2 meter en dat voor een paard van 1.75. Dat hebben we dus niet gedaan.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 23:30

Als je op Schier als vakantieganger met je auto+trailer aan boord wil, moet je daar bij de gemeente een vergunning voor aanvragen en dan is het best mogelijk om met je paard naar het eiland te komen.
Wat betreft onderkomen voor je paard is het wel lastiger, dan zul je denk ik echt al een boer moeten benaderen(bij mijn weten zijn er zeker wel boerderijen die dat doen).

Ben het wel eens dat Ameland vermoedelijk makkelijker is. Mocht je nog meer willen weten dan mag je altijd pb,en, woon zelf op Schier, dus zal je vast wel tot zeker hoogte kunnen helpen.

Nadai

Re: Met paard naar Ameland of Schiermonnikoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 10:17

Ameland is veel groter, dus ik zou voor Ameland kiezen.