Denk mee over de ruiterpaden in ZW Drenthe

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Adrija

Denk mee over de ruiterpaden in ZW Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 21:30

Meedenkers gezocht...
Ik zou zeggen grijp deze kans als je gebruik maakt van de ruiterroutes in Zuidwest Drenthe, en dingen mist of knelpunten wil melden :)*

Maandagavond 28 maart zijn paardensporters uit Zuidwest Drenthe van harte welkom om mee te denken over de men- en ruiterroutes in Zuidwest-Drenthe. De bijeenkomst begint om 19.30 uur en vindt plaats bij camping-manege De Reëenwissel aan de Bosweg 23 in Hoogersmilde.

De bijeenkomst wordt georganiseerd door Recreatieschap Drenthe en de gemeenten in Zuidwest-Drenthe. Doel is informatie te krijgen over de toestand van de men- en ruiterpaden in Zuidwest-Drenthe en te inventariseren welke verbeteringen wenselijk zijn. Deze verbeteringen hebben betrekking op:
· de verbindingen tussen de natuurgebieden;
· de aansluiting op de men- en ruiterroutes vanuit maneges, pensionstallen en dergelijke;
· aanwezige knelpunten zoals wildroosters, hekken, omheiningen of andere obstakels.

De uitkomsten moeten inzicht geven in de toestand van de infrastructuur voor de recreatieve paardensporters. Op basis van dit inzicht kunnen gemeenten en terreinbeheerders uiteindelijk keuzes maken over eventuele aanpassingen in het padennetwerk. Dit zodat ruiters en menners het landschap optimaal kunnen beleven en Zuidwest-Drenthe de concurrentie binnen het hippisch toerisme kan blijven aangaan. :))

Aanmelding voor de bijeenkomst of vragen stellen over het project, mail naar gea.winter@grontmij.nl

Tarron

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 18:11

Ik ga heen. Het moet toch mogelijk zijn om naast een wildrooster ook even een hekje te plaatsen waar je door kunt! :j
Ben benieuwd welke bokkers nog meer gaan.

Reeenwissel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 16:06

He leuk dat het hier staat.
Natuurlijk ben ik erbij.
Er moet tenslotte iemand de deur voor jullie open doen.
Tot ziens allemaal.

Napie

Re: Denk mee over de ruiterpaden in ZW Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 10:01

Ik ga ook heen, samen met de Alberthoeve. Genoeg ideeen en ergenisjes, vooral de vele hekken in de routes zijn een doorn in het oog.

jackiejtjj

Re: Denk mee over de ruiterpaden in ZW Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 13:10

ik had er heel graag heen willen gaan maar ik ben er pas een paar dagen later.
willen jullie me op de hoogte houden

Butterflys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 15:20

Ik ben ook geweest, vind het jammer dat er nu niets meer over gepubliceerd wordt. De gebieden waar al routes zijn wordt aan gewerkt, maar de gebieden zoals bij onszelf in de buurt veranderd niks. Hoe komt er dan toch ooit een schakel tussen de losliggende gebieden.
Moet je dan zelf maar een bijeenkomst houden?
Het gaat hier dan vooral om de plaatsen Zuidwolde, Hveld, Hoogeveen etc