Gezoch:tBoerderij met overnachting, paarden te berijden zijn

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

toetjero

Gezoch:tBoerderij met overnachting, paarden te berijden zijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 09:52

Als afsluiting van groep 8 wil ik met onze dochter een paar dagen weg in augustus.
Zij wil gewoon het liefst naar een boerderij waar ze paarden/pony's mag verzorgen en waar ze een uurtje of wat ook op mag rijden.
We willen dan logeren in een kamer op de boerderij of in een trekkershut o.i.d.
Wie weet er een mogelijkheid in NL.
En dan b.v.k. in ZH. Utrecht, Gelderland, Zeeland, Noord-brabant of Noord-holland

We zijn deze manier van vakantie houden wel gewend in Duitsland en Oostenrijk, maar dichterbij huis is best lastig te vinden.

Bedankt voor het meedenken.

quater

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 14:11

Hallo niet op de plaatsen die je aangeeft maar misschien dat je drenthe ook leuk lijkt.
www.minicampingdebult.nl
Ze hebben daar een boel verhuur paardjes lopen die je naar harte lust mag poetsen knuffelen en natuurlijk mag huren voor een ritje (ook zonder begeleiding)
Kunt daar verblijven in een caravann, huisjes, tent ect
Er gezellig en ongedwongen en midden in het bos!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 14:14

PB Noppert op Bokt eens. Die zit in Brabant, heeft een appartement in een boerderij te huur en heeft ook paarden.

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 14:17

quater schreef:
Hallo niet op de plaatsen die je aangeeft maar misschien dat je drenthe ook leuk lijkt.
http://www.minicampingdebult.nl
Ze hebben daar een boel verhuur paardjes lopen die je naar harte lust mag poetsen knuffelen en natuurlijk mag huren voor een ritje (ook zonder begeleiding)
Kunt daar verblijven in een caravann, huisjes, tent ect
Er gezellig en ongedwongen en midden in het bos!

Op de Bult kun je denk ik voorlopig even niet terecht. Die is vorige week woensdagnacht helemaal afgebrand.
Kan de TS verder niet helpen maar leek me wel handig om dit even te melden.

toetjero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-11 15:51

Bedankt voor de reacties!
jammer voor de bult, wie weet wat voor een andere keer.
Ik heb van Noppert al zelf een mailtje gekregen, maar dat lukt niet voor die periode
en is verhoudingsgewijs, voor twee personen, ietsje te duur.
Laatst bijgewerkt door toetjero op 12-03-11 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

BelgenGek

Re: Gezoch:tBoerderij met overnachting, paarden te berijden zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 16:00

kijk eens op manege het lamoen, www.hetlamoen.nl
ook is daar in de buurt en camping waar je kan overnachten,
die hebben geloof ik ook trekkershutten.
Als je ze ff mailt of belt helpen ze je graag verder!

SarahSammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 16:13

Probeer Erve Meederink boer ( weet niet of je het zo schrijft ) in Markelo.
Erg leuke paardjes, prachtige omgeving en hele vriendelijke mensen.
Ook het dorp Markelo is erg leuk!

toetjero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-11 16:22

Hoi Sarahsammie,

Met Erve Meederikboer heb ik al contact gehad.
Dit zijn meer jeugdweekends en dan is ze de hele dag met paarden en de groep bezig,
meer een soort kamp en weinig contact met mij. Ze gaat bovendien van de zomer al op paardrijkamp met de eigen manege.
Onze dochter wil gewoon een paar dagen weg, een paar uurtjes per dag met paarden bezig zijn ,meehelpen op de boerderij
en gewoon gezellig met mij, haar moeder op stap.

SarahSammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 16:30

Hmm neehoor! Ik ben met mijn moeder, een vriendin en haar moeder geweest. 2x per dag een buitenrit maken en verder kun je prima op stap!

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 16:31

Wat misschien ook een leuke optie is:

Een huifkar huren, dan trek je van camping naar camping. Erg leuk (door de bossen)!
Bij dit adres krijg je een fjord mee, en die mag je dan zelf verzorgen en voor de kar zetten.
http://www.huifkarverhuurzaalbrug.nl
Deze kan natuurlijk ook bij de campings overnachten.

Zelf mennen hoort er natuurlijk ook bij, en je bent lekker met zijn 2tjes op pad.
Onderweg lekker picknicken.
Ervaring met mennen is niet vereist, je krijgt van te voren duidelijk instructies.
Oh, en het zijn speciale slaaphuifkarren, dus ze zijn zo ingericht dat je er fijn in kunt slapen.
Er zit ook nog een kooktoestel in zodat je eventueel ook nog zou kunnen koken.

toetjero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-11 16:33

Of, zo hebben ze mij het anders niet voorgehouden...

layka1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 12:01

ergens in drenthe denk ik

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 12:33

buiten je zoekgebied maar wel een gezellige en flexibele stal met huisjes: www.leschevaux.nl

meh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 12:36

Kijk eens bij http://www.frasercottage.nl. Dit is in Holten, OverijsselVanuit de slaapkamer kijk je uit op de paardenstallen. Helpen met het verzorgen kan altijd. Het rijden op de paarden is een beetje afhankelijk van hoe je dochter rijdt maar dat kunnen we altijd bekijken. En anders is vlakbij manege De Eik die graag met haar een buitenrit willen maken.

toetjero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-11 15:07

Beste mensen,

Bedankt voor het meedenken.
Leschevaux vinden we een fantastische paardrijgelegenheid, maar die verhuren in de gewenste periode alleen huisjes voor een week.
Afgelopen zomer, toen we op Hunzedal verbleven, heeft ze daar een tweetal buitenritten gemaakt.

We zijn uiteindelijk gekomen bij mini-camping www.wolvenhoeve.nl , toch in Drenthe in Smilde. Drenthe heeft nu eenmaal veel mogelijkheden.
We hebben daar een caravan kunnen huren; kijk voor info aldaar. Wel geen buitenritten, maar dat was ook niet hoofdnoodzaak.
Ik denk dat we daar zo samen een goed weekend zullen hebben en wie weet smaakt het naar meer met ons hele gezin.

toetjero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 15:14

Ik wilde even laten weten dat we een fantastische tijd op de Wolvenhoeve in Smilde, Drenthe, hebben gehad.
Het is een prima minicamping voor mensen die regelmatig een uitstekende paardrijles willen hebben van eigenares Martine.
De camping is ruim opgezet en het sanitair is schoon. Het kampeerveld is naast de paardenwei en buitenbak.
Bij aankomst spreek je in overleg met Martine af wat een handige tijd is om te rijden.
Je hebt les in een groep die bij je ervaring past. Vrijdagavond lesten meisjes uit de buurt: maar naar ervaring was de laatste groep het beste voor onze dochter om bij aan te sluiten.Zee reed uiteindelijk met zes (de max), waaronder een meisje dat ook op de camping stond en dat evenver was. Zaterdag met alleen het andere meisje en de dochter en zondag zelfs alleen met één meisje. Maandagochtend voor we weggingen nog in een groep van vier. Ze heeft heel veel geleerd. Op de manege is de groep veel groter. Alleen daarvoor wil ze wel weer terug.
Martine en haar gaan liefdevol om met mens en dier. Gastvrijheid staat dan hoog in het vaandel. Dieren zijn veel in de wei en mogen soms in de bak, na het afzadelen, lekker rollen. Ze slapen ,om beurten met een paar tegelijk,zelfs in de buitenbak.
Martine kwam onverwachts met pony voor de wagengespannen aan: een belevenis voor kinderen en ook op trakteerde ze op koninginnedag.
Prijzen voor kamperen zijn billijk en lessen kost 9 euro per uur. Je kunt ook je eigen paard stallen wanneer je daar kampeert.
Het is voor ons voor herhaling vatbaar.

Lourenshoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 14:20

Fijn om te lezen dat u een goed verblijf heeft gehad!

Mocht u in de toekomst nog opzoek zijn naar een vakantiepark met manege.
Leuke, luxe vakantieboerderijtjes met op het park een paardensportcentrum
waar van alles georganiseerd wordt. Van buitenritten, les tot aan spelletjes op de pony´s.
/3 /3 zie onderschrift.