vanaf welke leeftijd kind mee naar buiten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jenny_B

vanaf welke leeftijd kind mee naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-11 17:40

Deze zomer gaan we op vakantie naar Engeland en daar hoort natuurlijk een bosrit bij :). Wordt niet zo'n crossrit als vroeger, maar met de halve familie een rondje hobbelen.

Nu zat ik van de week hardop na te denken of mijn oudste dochter (dan 7) meekan. Eigenlijk vind ik haar te jong, maar mijn ma riep: "joh, wij namen je broer ookal zo jong mee".

Mijn dochter heeft anderhalf jaar gereden, maar na een valpartij (incl hersenschudding) is ze bang geworden. Maar nu het zonnetje weer schijnt wil ze weer gaan rijden :)

Maar om haar op een onbekend paard mee te nemen het bos in....... Wat vinden jullie?

Anoniem

Re: vanaf welke leeftijd kind mee naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 17:43

Als ze voor die tijd wat lesjes gehad heeft en zelf wat meer zelfvertrouwen heeft komt dat vast goed :)
Die paarden zijn misschien onbekend, maar paarden voor toeristen zijn meestal niet de lastigste. Zeker als jullie het bij stappen en een drafje houden kan ze vast wel mee :)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 17:43

Als er één land is waar kinderen al voordat ze kunnen lopen om een pony gezet worden is het Engeland. Het lijkt me dat - mits je een góede rijschool kunt vinden met echte brave kinderponies - het juist in Engeland zonder problemen te doen moet zijn. Desnoods vraag je of de pony als handpaard meegenomen kan worden, met je dochter er op, voor wat extra controle en geruststelling.

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 20:30

volgens mij kan je dochter prima mee mits ze netjes de gangen beheerst en ook niet onbelangrijk goed naar je blijft luisteren tijdens het rijden. Misschien zijn er wel ritten met alleen stap en een klein stukje draven. Het lijkt me vooral belangrijk dat je dochter het leuk vind en er een goede ervaring aan over houdt toch. Veel plezier in elk geval

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 20:33

Als jij er bij blijft dan lukt het denk ik wel.
Misschien moet ze eerst weer eventjes een paar lesjes nemen.
En ze moet de pony een beetje vertrouwen.

yellowhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 08:31

het is een beetje te zien bij wie je paarden gaat huren. er bestaan veel 'maneges' zeg maar, die speciaal paarden en ponys verhuren om buitenritten mee te maken. die zijn natuurlijk zeer tam, ze willen namelijk geen klachten !
maar als je naar een gewone manege gaat, weet ik zelfs niet zeker of ze de paarden zomaar voor een dagje mee gaan nemen, maar die zijn waarschijnlijk een stuk minder tam.
ik ging een paar jaar geleden, wanneer ik acht was ofzo, ook eens naar frankrijk, en ging naar één van die maneges die paarden verhuren, en die waren zo tam als een ... (ik weet het dier niet meer :o)

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 11:36

zoek vooral naar een plek om te rijden waar de paarden met z'n alleen in een weiland staan.
Dat zijn vaak de beste buitenrit paarden, rangorde is bepaald, en ze zijn de buitenwereld gewend.