jongerentrektocht.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xNadia

jongerentrektocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 22:51

hoihoi allemaal!

ik en een vriendin van mij willen voor onze verjaardag een trektocht gaan doen.
we willen het wel in nederland houden, en we willen geen ponykamp achtig iets zegmaar.
ik ben tijdens de tocht 15 en zij is 16.

wij hebben nog niks leuks gevonden wat bij ons zou kunnen passen, en de tochten die ons wel leuk leken bestaan niet meer, of de eigenaren mailen terug dat we te jong zijn, of dat ze geen trektochten meer organiseren.

nou was onze vraag: wie weet er nog leuke trektochten die aan onze eisen voldoen...?

alvast bedankt!

-Nadia

xmaddyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:54

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:59

antonhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 16:14

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 20:46

Tarron

Re: jongerentrektocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 21:27

xNadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 23:30

Ohja. Ik heb een eigen pony maar ben niet van plan deze mee te nemen omdat hij nog jong en kijkerig is. Mijn vriendin heeft geen eigenn paard. Maar bedankt voor alle reacties. We zijn nu aan het overleggen over de beste opties.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 23:43

xNadia schreef:
Ohja. Ik heb een eigen pony maar ben niet van plan deze mee te nemen omdat hij nog jong en kijkerig is. Mijn vriendin heeft geen eigenn paard. Maar bedankt voor alle reacties. We zijn nu aan het overleggen over de beste opties.

Dat zou JUIST een reden moeten zijn om te gaan! Ze leren nergens zo snel als in een groep met ervaren paarden erbij.

xNadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-11 10:52

okee bedankt voor de tip! daar had ik inderdaad nog niet over nagedacht. :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 10:59

Misschien niet helemaal wat je bedoelde, maar die ervaren groep gaat eind mei voor drie weken op stap. http://www.dewegvanhetpaard.nl/index.php/agenda in "Join the Joyride" Kan je vriendin op Joy mee en jij met je eigen pony. Je kunt zo lang of kort mee als je wil en ook het traject mag je zelf uitzoeken (zolang Joy nog "vrij" is), dus wie het eerst komt, heeft de meeste keuze. Kijk maar en bij vragen, stuur gerust een PB (nee, ik ben niet van die site, maar wel een van de deelnemers)

Lydalfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 11:00

Ik zou ook nog even kijken bij http://www.manege-de-driesprong.nl

Heb daar ook een keer een 'trektocht' gemaakt. Alleen ga je daar niet van plaats naar plaats maar kom je wel elke avond weer terug op het manegetje. Dus echt een trektocht is het niet meer. Maar het is erg klein, goedkoop (!) en je mag een heleboel. Wij waren met een stuk of 8 meiden allemaal 15-17 jaar en een lol dat we gemaakt hebben! Ook na de dagtochten mocht je nog op paardjes rijden die niet mee waren geweest in de bak. Oftewel als je iets wil waar je vrijwel alles mag doen wat je voorstelt (te paard door de mcdrive bijvoorbeeld) dan zou ik die aanraden! Absoluut niet ponykamp-like. We hebben zelfs nog op de dekhengst van stal mogen rijden ;-)

Zingende huifkar lijkt me ook vet trouwens! Hele aardige vrouw, heb daar eens een dagtocht gemaakt. En natuurlijk de leukste arabiertjes! *pretogen*

starangel0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 15:51

Ik ben bij de zingende huifkar geweest, en vond het leuk daar. het enige minpunt was dat we in de meivakantie gingen ( was in 2009 ofzo) en dat het heel koud en regenachtig was. Maar ze hadden lieve paarden en je zag ook veel!

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 11:39

Dit verhaaltje heb ik laatst bij een zelfde soort vraag gezet:

Dan is dit denk ik wel heel erg leuk voor jullie:

http://www.domainedumenil.be

En dan moet je voor de paardrijkampen jeugd gaan.

Ik ben er zelf twee keer geweest, ga misschien zelfs nog een laatste keer dit jaar met een vriendin, hoewel we dan wel de oudste zijn.

Je bent veel aan het rijden. in totaal 3 x een 2 uurs rit, een dagtocht en de laatste twee dagen zijn een "heen- en weer terug" trektocht.
In principe krijg je een paard voor de hele week, maar het is weleens gebeurd dat iemand een ander paard kreeg omdat het niet ging, of het paard werd kreupel o.i.d.
Joni de eigenaresse deelt de paarden op de eerste dag "uit", ze is hier erg goed in, het klikt bijna altijd wel.
Het zijn allemaal leuke paarden, het zijn geen manegerobots.

De omgeving waarin je rijdt is echt heel erg mooi, totaal anders dan je hier gewend bent in Nederland.

Het eten is erg lekker (en geloof me ik ben een enorme zeur wat eten betreft).

Dit zijn natuurlijk dingen die vele andere plekken je ook kunnen bieden. Grootste voordeel is misschien gewoon wel dat het erg goedkoop is: 325 euro voor 5 dagen paardrijden.

Je slaapt de eerste 4 nachten in 1 van de 2 grote tenten waar je met zo'n 6 mensen in slaapt op bedden met matras. De 5e nacht is tijdens de trektocht en slaap je in een weiland in je tent die je zelf hebt meegenomen (meestal tegen die tijd heeft iedereen wel vrienden gemaakt en slapen mensen dus bij elkaar omdat dat gezeliger is )

Het is geen ponykamp, daarmee bedoel ik dat je geen activiteiten hebt naast het paardrijden, Je komt meestal rond 16.00 terug soms later. Nadat de paarden dan gegeten hebben en de wei in zijn gezet, kan je even wat drinken en douchen e.d. tot het eten en 's avonds vermaak je jezelf, wat tot nu toe elke keer met gemak lukt. (Er wordt weleens een filmavondje georganiseerd in het huis, of een kampvuur o.i.d. , maar nooit verplichte activiteiten)

Het is in Wallonië, de omgeving spreekt er dus Frans. Joni is Nederlands, maar ze is getrouwt met Patrick en die spreekt op een paar woorden na alleen Frans. Ik was meestal de enige die een paar woordjes sprak door school, maar totaal niet vloeiend frans beheerste, maar aan het einde van de week was ik tolk voor iedereen tijdens de ritten, wat erg gezellig was (de ritten worden begeleid door Patrick)

Andreeaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 12:22

labyrinth schreef:
Dit verhaaltje heb ik laatst bij een zelfde soort vraag gezet:

Dan is dit denk ik wel heel erg leuk voor jullie:

http://www.domainedumenil.be

En dan moet je voor de paardrijkampen jeugd gaan.

Ik ben er zelf twee keer geweest, ga misschien zelfs nog een laatste keer dit jaar met een vriendin, hoewel we dan wel de oudste zijn.

Je bent veel aan het rijden. in totaal 3 x een 2 uurs rit, een dagtocht en de laatste twee dagen zijn een "heen- en weer terug" trektocht.
In principe krijg je een paard voor de hele week, maar het is weleens gebeurd dat iemand een ander paard kreeg omdat het niet ging, of het paard werd kreupel o.i.d.
Joni de eigenaresse deelt de paarden op de eerste dag "uit", ze is hier erg goed in, het klikt bijna altijd wel.
Het zijn allemaal leuke paarden, het zijn geen manegerobots.

De omgeving waarin je rijdt is echt heel erg mooi, totaal anders dan je hier gewend bent in Nederland.

Het eten is erg lekker (en geloof me ik ben een enorme zeur wat eten betreft).

Dit zijn natuurlijk dingen die vele andere plekken je ook kunnen bieden. Grootste voordeel is misschien gewoon wel dat het erg goedkoop is: 325 euro voor 5 dagen paardrijden.

Je slaapt de eerste 4 nachten in 1 van de 2 grote tenten waar je met zo'n 6 mensen in slaapt op bedden met matras. De 5e nacht is tijdens de trektocht en slaap je in een weiland in je tent die je zelf hebt meegenomen (meestal tegen die tijd heeft iedereen wel vrienden gemaakt en slapen mensen dus bij elkaar omdat dat gezeliger is )

Het is geen ponykamp, daarmee bedoel ik dat je geen activiteiten hebt naast het paardrijden, Je komt meestal rond 16.00 terug soms later. Nadat de paarden dan gegeten hebben en de wei in zijn gezet, kan je even wat drinken en douchen e.d. tot het eten en 's avonds vermaak je jezelf, wat tot nu toe elke keer met gemak lukt. (Er wordt weleens een filmavondje georganiseerd in het huis, of een kampvuur o.i.d. , maar nooit verplichte activiteiten)

Het is in Wallonië, de omgeving spreekt er dus Frans. Joni is Nederlands, maar ze is getrouwt met Patrick en die spreekt op een paar woorden na alleen Frans. Ik was meestal de enige die een paar woordjes sprak door school, maar totaal niet vloeiend frans beheerste, maar aan het einde van de week was ik tolk voor iedereen tijdens de ritten, wat erg gezellig was (de ritten worden begeleid door Patrick)

Ben het met je eens!!!!
Dit is echt een geweldige plek om eens mee gemaakt te hebben :)
ben helaas door prive omstandigheden vorig jaar niet geweest :(

Notha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 15:12

Manege de driesprong heeft trektochten.
Ik ben er zelf niet geweest maar ik heb wel gehoord dat het heel erg gezellig schijnt te zijn

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 17:37

Notha schreef:
Ik ben er zelf niet geweest maar ik heb wel gehoord dat het heel erg gezellig schijnt te zijn

Welke van de vier??
"manege de driesprong" als zoekopdracht in Google, geeft minimaal vier mogelijke lokaties!!!

Notha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 19:58

ikke schreef:
Notha schreef:

Welke van de vier??
"manege de driesprong" als zoekopdracht in Google, geeft minimaal vier mogelijke lokaties!!!

Een aantal reacties hierboven staat de site

Jockje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:10

Lydalfa schreef:
Ik zou ook nog even kijken bij http://www.manege-de-driesprong.nl

Heb daar ook een keer een 'trektocht' gemaakt. Alleen ga je daar niet van plaats naar plaats maar kom je wel elke avond weer terug op het manegetje. Dus echt een trektocht is het niet meer. Maar het is erg klein, goedkoop (!) en je mag een heleboel. Wij waren met een stuk of 8 meiden allemaal 15-17 jaar en een lol dat we gemaakt hebben! Ook na de dagtochten mocht je nog op paardjes rijden die niet mee waren geweest in de bak. Oftewel als je iets wil waar je vrijwel alles mag doen wat je voorstelt (te paard door de mcdrive bijvoorbeeld) dan zou ik die aanraden! Absoluut niet ponykamp-like. We hebben zelfs nog op de dekhengst van stal mogen rijden ;-)

Zingende huifkar lijkt me ook vet trouwens! Hele aardige vrouw, heb daar eens een dagtocht gemaakt. En natuurlijk de leukste arabiertjes! *pretogen*

Lijkt me inderdaad ook wel wat voor jullie! :j

lobkedejong

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 23:29

Paardensportcentrum "de Steegh"te Berghem

KarlijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 22:40

stal het reelaer is top,
voor iedereen een aanrader