Hulp nodig met regelen van speurtoch met opdrachten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mayling27

Hulp nodig met regelen van speurtoch met opdrachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-11 21:22

hallo allemaal,

Zoals het onderwerp al zegt;

Ik moet voor de club een buitenrit organiseren.
Maar een doodgewone buitenrit is niet leuk, dus ik zat te denken aan een soort speurtocht.
De grote groep wordt opgedeelt in kleine groepjes zodat het een soort wedstrijdje/competitie wordt.

Nu wil ik een soort speurtocht, met opdrachten.
En dat is ook meteen mijn vraag.... Wat voor een opdrachten zijn leuk.
Hebben jullie ideeen en ervaringen hiermee?
Het moet weer niet al te moeilijk zijn, ik denk dat leeftijdscat, ongeveer tussen de 8 en 30 zit. Meer jongere dan oudere..

De speurtoch gaat begin lente gehouden worden. Waarin het weer iets beter is, maar nog lang niet te warm is en niet teveel beestje rond vliegen..

Graag hoor ik wat ideeeen van jullie..

Alvast bedankt..

Groejes

Thats_Me

Re: Hulp nodig met regelen van speurtoch met opdrachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 22:34

Soort van lettertocht? Dat je ergens een vraag ophangt met daarbij twee keuze mogelijkheden. Ook hangen er twee enveloppen en bij keuze 1 moeten ze een letter meenemen uit envelop 1 en bij 2 uit envelop 2? Dan uiteindelijk een woord vormen en welk groepje het, het beste/snelste heeft gedaan wint een prijs.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 17:02

Je kunt ook met foto's werken.
Dus dat je detailfoto's maakt in de omgeving, deze koppelt aan een route die ze moeten rijden en bij iedere foto bijvoorbeeld een letter hangen. Als ze alle foto's herkend hebben, krijgen ze op die manier een woord of zin bij elkaar.

ARhythmical

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 17:10

vroeger reed ik de Kavalkade een 30 km lange tocht met idd opdrachten.
Dan waren er paralel bospaden en door het goede antwoord te kiezen nam je het goede pad, bijv ga bij twee jongens namen op boom links af. Bij het eerste pad een boom met de naam Piet ( fout dus , 1 naam) bij de tweede boom stond een bordje met : ik ben jan. Dus goed twee namen Ben en Jan...
Of wanneer het cursief gedrukt was betrof het een paardensport term. Ga bij kalkoenen ( en dan cursief ik weet niet hoe ik dat op de computer doe) rechts. En dan eerst een plaatje van een kalkoenbeest ( fout) , de tweede een hoefijzer met een stift-kalkoen erin ( ook fout moest kalkoenen zijn) enzevoort.
Het was geweldig, jammer dat het niet meer bestaat, bij aankomst op het wedstrijdterrein was er nog een behendigheids parcours.

felinehoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 21:13

(als de paarden niet bang zijn voor balonnen)
zet een route uit met balonnen
elke balon moet je meenemen
zet ook wat valse routes uit zodat er opgesplitst word en het langer duurt
in een van de balonnen een sleutel doen
de sleutel is van een picnik mand
als de speurtocht voorbij is lekker picnikken met zn allen !