Ruitervakantie zonder eigen pony of paard gezocht.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Evalentyn

Ruitervakantie zonder eigen pony of paard gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 14:52

Hallo iedereen ,

Mijn vriendin en ik zoeken een leuke ruitervakantie.
We hebben helaas wel geen eigen paard.
We zijn allebei gevorderde ruiters die graag een actieve buitenrit maken te paard.

De buurt maakt eigenlijk niet zo veel uit.
Liefst iets in Frankrijk , dan kunnen we ons Frans ook een beetje verbeteren.

Weten jullie misschien iets ?

Alvast bedankt ,
Eline

labyrinth

Re: Ruitervakantie zonder eigen pony of paard gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 18:17

Hoe oud ben je? (Ik weet misschien wel iets leuks, maar hangt een beetje af van de leeftijd)

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 18:29

Evalentyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 18:41

labyrinth schreef:
Hoe oud ben je? (Ik weet misschien wel iets leuks, maar hangt een beetje af van de leeftijd)

14 jaar.

Evalentyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 18:44

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 19:08

Evalentyn schreef:
labyrinth schreef:

14 jaar.

Dan is dit denk ik wel heel erg leuk voor jullie:

http://www.domainedumenil.be

En dan moet je voor de paardrijkampen jeugd gaan.

Ik ben er zelf twee keer geweest, ga misschien zelfs nog een laatste keer dit jaar met een vriendin, hoewel we dan wel de oudste zijn.

Je bent veel aan het rijden. in totaal 3 x een 2 uurs rit, een dagtocht en de laatste twee dagen zijn een "heen- en weer terug" trektocht.
In principe krijg je een paard voor de hele week, maar het is weleens gebeurd dat iemand een ander paard kreeg omdat het niet ging, of het paard werd kreupel o.i.d.
Joni de eigenaresse deelt de paarden op de eerste dag "uit", ze is hier erg goed in, het klikt bijna altijd wel.
Het zijn allemaal leuke paarden, het zijn geen manegerobots.

De omgeving waarin je rijdt is echt heel erg mooi, totaal anders dan je hier gewend bent in Nederland.

Het eten is erg lekker (en geloof me ik ben een enorme zeur wat eten betreft).

Dit zijn natuurlijk dingen die vele andere plekken je ook kunnen bieden. Grootste voordeel is misschien gewoon wel dat het erg goedkoop is: 325 euro voor 5 dagen paardrijden.

Je slaapt de eerste 4 nachten in 1 van de 2 grote tenten waar je met zo'n 6 mensen in slaapt op bedden met matras. De 5e nacht is tijdens de trektocht en slaap je in een weiland in je tent die je zelf hebt meegenomen (meestal tegen die tijd heeft iedereen wel vrienden gemaakt en slapen mensen dus bij elkaar omdat dat gezeliger is :) )

Het is geen ponykamp, daarmee bedoel ik dat je geen activiteiten hebt naast het paardrijden, Je komt meestal rond 16.00 terug soms later. Nadat de paarden dan gegeten hebben en de wei in zijn gezet, kan je even wat drinken en douchen e.d. tot het eten en 's avonds vermaak je jezelf, wat tot nu toe elke keer met gemak lukt. (Er wordt weleens een filmavondje georganiseerd in het huis, of een kampvuur o.i.d. , maar nooit verplichte activiteiten)

Het is in Wallonië, de omgeving spreekt er dus Frans. Joni is Nederlands, maar ze is getrouwt met Patrick en die spreekt op een paar woorden na alleen Frans. Ik was meestal de enige die een paar woordjes sprak door school, maar totaal niet vloeiend frans beheerste, maar aan het einde van de week was ik tolk voor iedereen tijdens de ritten, wat erg gezellig was (de ritten worden begeleid door Patrick)

enca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 16:15

cissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 16:19

http://www.equi-sud.nl

Lieve mensen, fantastische paarden en een waanzinnig mooi gebied om in te rijden (Pyreneeën). Je moet wel een beetje avontuurlijk aangelegd zijn, want je maakt af en toe klimmen waar je duizelig van wordt. Een ervaring om nooit te vergeten. Als een trektocht je teveel is, kun je ook dagtochten maken.

JoleneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 17:30

Hoi Eline,

Ik werk voor hippisch centrum Graitesca Riding Club in de buurt van Turijn (Noord-Italië) en we organiseren dit jaar een internationaal ruiterkamp voor kinderen en jongeren tussen de 8 en 16 jaar. Het ruiterkamp vindt plaats in een stoeterij in de heuvels van de provincie Piemonte, echt een supergebied voor buitenritten! Op het programma staan behalve buitenritten ook o.a. een nachtrit en paardrijspellen. Als je meer informatie wilt mail me dan gerust, dan stuur ik je de informatiefolder op.

Groetjes,

Jolene
jolene.groen@gmail.com
Graitesca Riding Club

alquife

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 17:45

erica87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 17:48

Kijk ook is op www.paardrijvakantie.com.
Hele mooie tochten en dit jaar organiseren we van 16-23 juli een speciale combinatie van franse taal en paardrijden. Heb je hier geen zin om frans te leren, kun je ook gewoon een hele week komen rijden.

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 19:16

Mocht je nog niet gevonden hebben wat je zoekt, kijk dan eens op www.deoudewatermolen.nl
Is in Tsjechië, maar bij Nederlandse mensen. Prachtige natuur en leuke paarden voor een zeer betaalbare prijs.