Ruitervakanties voor beginners in Frankrijk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Newbee83

Ruitervakanties voor beginners in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-11 20:17

Ik wil komende zomer heel graag naar een ruitersvakantie en het liefst in Frankrijk. Ik ben een beginner en rijd western. Heeft iemand tips voor een mooie plek? Leuke vakantie?

xReetch

Re: Ruitervakanties voor beginners in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 20:03

ik ben hier zelf ook een beetje naar op zoek :)
alleen ivm ik met mijn ouders broertje en zusje ga, moet het niet alleen paardrijden zijn en niet te duur :P
ik bookmark :D

alesha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 20:55

Ik was in frankrijk op een supermooie en rustige manege met paarden waar je bij wijze van spreken nog in de handstand een rit op kon maken. (ook dagtochten)
Het was in les Eyzies. Ik weet niet meer hoe die manege heet maar als je belt naar camping le pech charmant, kunnen zij dat wel aan je vertellen. (is trouwens ook een hele leuke camping en manege ligt er niet zo ver vandaan)

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 20:54

www.ranch.nl
Het is een westernranch in het zuiden van Frankrijk met Nederlandse eigenaars. Je kunt er ook een beginnersarrangement boeken.

Okkieenjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 20:57

Ah leuke vraag, ik hou dit topic in de gaten. Zou ook wel zoiets willen voor de zomer!

Lotte18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 22:36

Ik heb zelf 7 maanden gewerkt op El Rancho Criollo in Frankrijk.
Er komen beginners & gevorderden, maar die worden tijdens het rijden van elkaar gescheiden :)
Je rijdt op Criollo's, dat zijn Argentijnse ranchpaarden die ik zelf ontzettend braaf vind.
Je krijgt in het begin introductie en ze doen voor hoe je moet rijden. Het is in westernstijl, dus iedereen kan het ;)
Het ligt trouwens vlakbij de grens van Belgie, dus niet zo ver weg!
www.elranchocriollo.com

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 22:37

equi sud?

Ingrid_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 12:41

Lac de Veronne wellicht? :)

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 14:29

Newbee83 schreef:
Ik wil komende zomer heel graag naar een ruitersvakantie en het liefst in Frankrijk. Ik ben een beginner en rijd western. Heeft iemand tips voor een mooie plek? Leuke vakantie?

Wil je alleen op vakantie? Want dan hebben wij eventueel ook een mogelijkheid. Geen Quarters, maar wel Tennessee Walkers, 2 stuks.
Je zou dan met mij kunnen buitenrijden, de natuur is hier echt onovertroffen...
En als je 'n autotje zou huren, is er zat cultuur, evenementen, markten, steden en dorpjes te bezoeken, kortom: genoeg te doen!
Vlak ook de oceaan en de heerlijke stranden hier niet uit :)

Eh, zie mijn onderschrift voor meer informatie!

Madeliefjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 18:01

In spanje heb ik heel leuk gereden, dicht bij Malaga heb je zo'n western achtige stal. Vond het echt leuk!

erica87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 17:43

Je schrijft dat je een beginner bent, maar betekent dat dat je nog maar net bent begonnen?
Als je in ieder geval stap en draf beheerst ben je ook bij ons van harte welkom: www.paardrijvakantie.com,
in de franse Limousin

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 11:54

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 18:45

Erica87, hoe gevorderd moet je zijn voor de trektocht bij jullie? Moet je kunnen springen of hoeft dat niet?
Wil namelijk heel graag op ruitervakantie, maar ben pas in augustus weer herstart met rijden na een onderbreking van 14 jaar.
Wil hier bij mij in de omgeving meerdere buitenzijden gaan doen en ook langere buitenritten, zodat ik er aan kan wennen om lang in het zadel te zitten,
Dan heb ik daarnaast nog de vraag of jullie eenpersoonstoeslag heffen en zo ja, hoeveel is dat dan?
En zijn er transferkosten verbonden aan het ophalen van en naar treinstation/vliegveld?

Alvast bedankt,

~Danseresje

erica87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 20:21

Danseresje,
Voor een week met een trektocht van 2 dagen hoef je niet gevorderd te zijn. Springen doen we hier bijna niet (alleen als er een pad door iets zou zijn versperd), maar als je dan niet wilt springen hoeft dat in ieder geval niet. Er is altijd wel een mogelijkheid om er omheen te gaan.
Onze paarden leven het hele jaar buiten en voor minder gevorderden hebben wij hele lieve brave (maar geen slome) paarden!
Als je het geen probleem vind om op een kamer te slapen met een andere vrouw is er geen toeslag, voor iemand alleen is de toeslag 70 euro per week.
De transferkosten zijn 25 euro vv uit Limoges (trein of vliegveld). Ophalen van de bus of trein in Bellac is gratis.

Erica

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 07:51

Erica,

Dank je wel voor je antwoord. Geldt dat dan ook color de week met trektocht van drie dagen en de hele trektocht? Vooral dat laatste lijkt me echt helemaal geweldig!

Hoor het graag nog van je.

Alvast bedankt,

~Danseresje

erica87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 12:01

Danseresje,
Weinig (buitenrij-) ervaring kan wel voor de driedaagse trektocht, maar niet voor een trektocht van een week.
Erica

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 18:29

erica,

dank je wel. dat dacht ik al wel een beetje.
heb gekeken in het overzicht en heb wel vrij voor een week van de 3daagse. een dezer dagen zal ik nog even goed kijken en dan volgt mogelijk mijn boeking.

~Danseresje