Trektocht Overijssel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

speedy_cindy

Trektocht Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 22:51

Deze zomer staat er een mini-trektocht op de planning, we gaan met vier personen en vier pony's. We vertrekken vanaf Zwolle en zijn van plan om drie dagen op pad te gaan. Zelf zat ik te denken aan ongeveer 20 tot 25 km. per dag. Het is mijn bedoeling om dus een rondje te rijden. Van punt A naar B, van B naar C en van C weer naar A.
Nu mijn vragen:

- is deze afstand goed te doen?
- weet iemand leuke routes in deze omgeving?
- weet iemand overnachtingsplaatsten voor ons en de paarden? (het liefst op een boerencamping o.i.d. en de paarden op de wei)
- iemand ervaring met het boekje: met paard te gast in Salland
- tips?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 23:17

speedy_cindy schreef:
Deze zomer staat er een mini-trektocht op de planning, we gaan met vier personen en vier pony's. We vertrekken vanaf Zwolle en zijn van plan om drie dagen op pad te gaan. Zelf zat ik te denken aan ongeveer 20 tot 25 km. per dag. Het is mijn bedoeling om dus een rondje te rijden. Van punt A naar B, van B naar C en van C weer naar A.
Nu mijn vragen:

- is deze afstand goed te doen?
- weet iemand leuke routes in deze omgeving?
- weet iemand overnachtingsplaatsten voor ons en de paarden? (het liefst op een boerencamping o.i.d. en de paarden op de wei)
- iemand ervaring met het boekje: met paard te gast in Salland
- tips?

Gezien je vragen krijg ik de indruk dat je weinig ervaring hebt. Als dat zo is, zou ik mikken op 20km per dag als maximum. Het is veelal gemakkelijker om een stukje aan je route te plakken dan om af te snijden.
Overnachtingen zijn volledig afhankelijk van de richting waarin je gaat rijden. Bepaal eerst je rijomgeving en ga dan op zoek naar adressen, dat werkt een stuk simpeler dan andersom.

speedy_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 23:26

Bedankt voor de tips.
Klopt ik heb nog geen ervaring met een meerdaagse tocht uitstippelen. Ik zal eens gaan kijken naar de exacte route die we willen rijden en daarbij passende adressen zoeken.