, ontzettend lief maar wil nog welleens staken en eigenwijs zijn..nou was het gister zo'n mooi weer dus ik dacht we gaan lekker het bos in .. in de bak rijd ik hem meestal met sporen omdat hij anders niet vooruit te branden is, heb het echt geprobeerd enzo maar doe ie gewoon niet
. maar dacht in het bos is dat vast anders, sporen afgelaten en zweepje rijd ik eigenlijk nooit meer mee.. waren net op het pad besluit meneer dat hij toch niet zo'n zin heeft, alles geprobeerd maar het was druk en nogal onveilig met een onwillig paard op een pad met veel wandelaars en kleine kinderen.. terug naar stal gegaan om mijn sporen om te doen (echt met de grootste tegenzin
) weer terug naar het bos liep vrolijk oortjes naar voren, komen we bij een "kruising" is het weer mis, hij gaat niet meer vooruit alleen nog maar achter uit, drijf voorzichtig vooruit gaat hij omhoog, afgestapt en hem verder een stukje aan de hand geleid, weer opgestapt ging weer 5 minuten goed begint het weer van voren af aan
uiteindelijk 45 minuten buiten geweest en echt bang geweest want hij besloot op een gegeven moment toen ik het ene pad wou nemen en hij het pad naar huis om het derde pad wat een betonnen pad naar beneden is af te galloperen , THANK GOD was er een akker naast en kon ik hem daarop sturen maar het had heel anders kunnen aflopen
Heeft iemand tips, om dit extreem eigenwijs paard dat zeker weet dat hij de weg beter weet dan ik, wat meer te laten luisteren .. want zo wil ik echt niet meer naar buiten
en om nou altijd in de bak te rijden zie ik ook niet zo zitten

. Klinkt heel wrang maar ik zal je een voorbeeld geven.