Leuke dagrit gezocht in Nederland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SaSalover

Leuke dagrit gezocht in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 20:16

Heey
Ik zoek een leuke plek waar ik een dag zou kunnen paardrijden. Ik zou graag met mijn moeder gaan (vroeger erg vaak gereden en nu weer aan het opbouwen), mijn vriendin (5 jaar rijervaring) en ik zelf (ook 5 jaar rijervaring). Het liefst zouden wij een strandrit maken. Het liefste zouden we niet een uurtje willen rijden, maar wel wat langer. De afstand is niet heel belangrijk maar het liefst niet meer dan 2 uur rijden vanaf Amsterdam. Hebben jullie hier ervaring mee, weten jullie leuke sites, zoek je ook zoiets of weet je iets anders wat mij kan helpen ze dan graag een reactie.
Groetjes!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 20:21

Bij manege Poelenburg in Schoorl.

mirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 08:31

Parkietjee_

Re: Leuke dagrit gezocht in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 09:02

Hoi,

Uuhm, op de larense manege kun je ook buitenritten maken, niet op het strand, maar wel in mooie natuur. Het ligt best dicht bij Amsterdam. Vraag maar meer info als je wilt.

SaSalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 09:06

Parkietjee_ schreef:
Hoi,

Uuhm, op de larense manege kun je ook buitenritten maken, niet op het strand, maar wel in mooie natuur. Het ligt best dicht bij Amsterdam. Vraag maar meer info als je wilt.

Mag ik daar wat meer informatie over?

SaSalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 09:09

gaucho schreef:
Bij manege Poelenburg in Schoorl.

Dank je, ja dat ziet er inderdaat erg leuk uit!

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 09:09

Manege Groot in Egmond?

Parkietjee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:50

Ja, manege Groot staat ook leuk bekent. Op de Larense kun je een uur tot anderhalfuur buitenritten maken. Je rijdt het eerste stuk meestal in stap door het bos, en je bent na 10 min op de heide. Daar ga je draven. Als je weer het bos in rijdt ga je meestal ook een stuk galloperen, maar het meeste draaf je.

Je rijdt altijd met goede begeleiding en er zijn hele leuke en lieve pony's, je hebt veel keus.
Hoop dat je hier wat aan hebt, maar vraag maar raak hoor. ;)

xx

SaSalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 18:29

Parkietjee_ schreef:
Ja, manege Groot staat ook leuk bekent. Op de Larense kun je een uur tot anderhalfuur buitenritten maken. Je rijdt het eerste stuk meestal in stap door het bos, en je bent na 10 min op de heide. Daar ga je draven. Als je weer het bos in rijdt ga je meestal ook een stuk galloperen, maar het meeste draaf je.

Je rijdt altijd met goede begeleiding en er zijn hele leuke en lieve pony's, je hebt veel keus.

xx

Owkee, ik zal eens gaan kijken, wil je dan wat leuke pony's opnoemen?

Parkietjee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:51

SaSalover schreef:
Parkietjee_ schreef:

xx

Owkee, ik zal eens gaan kijken, wil je dan wat leuke pony's opnoemen?

Uhm, ja. Komen ze:

Voor springen= Dickens, Ragebol, Frisco, Kyra, Takky.

Voor dressuur= Dancer, Cindy, Winnetou, Silver, Joep.

Voor buitenrit = Takky, Dickens, Otto, Hummer, Zorro.

Deze vind ik wel het leukste, maar je moet zelf maar kiezen, eigenlijk zijn ze allemaal wel leuk.

xx

Kataklop72

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 09:03

Bij Recreatie De Stal in Noordwijk aan Zee: http://www.manegerecreatie.com/index.php?page=buiten
Via het strand rijd je dan richting de Amsterdamse Waterleidingduinen. Hier zie je weer een compleet andere omgeving en sta je regelmatig oog in oog met damherten, reeën, en vossen. De tocht wordt voor de lunch onderbroken in Vogelenzang bij boshuis ‘t Panneland. De dagtochten duren ruim 5 uur waarvan ca. 2 uur strand en 3 uur duin.

Opaal77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 09:47

Helaas geen strand maar wel bos en hei op de Veluwe en in overleg is van alles mogelijk http://www.jfstables.nl
Ligt goed bereikbaar vanaf de A1 in Stroe (iets meer dan een uur rijden van Amsterdam denk ik)
Van 2 uur tot een tocht met een pannekoek voor de lunch dan ben je een uur of 5 op pad.

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 15:42

Op de tinkerboerderij kun je ook dagtochten maken maar ook vele andere buitenritten en ook trektochten. Kijk even op de site voor meer info

www.tinkerboerderij.nl

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 00:19

africhtingsstalvanlaar.nl organiseert dagtochten, met onderweg een stop om te lunchen, erg leuk om te doen als je een beetje kan rijden! :D

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 20:38

www.freewebs.com/stalnorwind

voor buitenritten vanaf 30 min (ook voor mensen zonder ervaring of kinderen vanaf 4 jaar)
zwemmen met pony's
privé- en groepslessen op eigen- of mijn paarden

ALLES is mogelijk ;)