Strandrit vanaf Manege Berestein. Ervaringen met manege?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ponymeid1

Strandrit vanaf Manege Berestein. Ervaringen met manege?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-11 23:54

Dit jaar heb ik afgesproken om mijn paard een weekend of midweekje bij deze manege te stallen, om vervolgens een strandrit te gaan maken. Of meerdere! Nu ben ik een miep en wil ik graag alles van te voren weten :')

Weten jullie bijvoorbeeld hoe lang het naar het strand is?
Wat voor wegen we tegen komen?

Daarnaast ben ik nog nooit met paard op het strand geweest en weet ook niet wat hij doet.

Gaan ze vanuit de manege met groepen? Of kunnen mijn nichtjes (die daar rijden) ook een pony mee krijgen?

En mag je daar 's zomers op het strand overdag of wordt dat dan 's avonds?

pronkje_vdp

Re: Strandrit vanaf Manege Berestein. Ervaringen met manege?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 10:18

geen ervaring met deze manege, maar in de zomertijd mag je alleen s'ochtends tot 10.00 uur het strand op en s'avonds na 19.00 uur
wel heel leuk ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 10:58

Ervaring met die toko heb ik niet; wel een advies: als je paard geen strand kent, ga dan NIET met een reguliere groep mee!!!
Regel enkele mensen ter plaatse met ervaren paarden die met je mee gaan. Ga NIET galoperen, die eerste keer en geef je paard rustig de tijd om te wennen aan alle nieuwe dingen. Bewegend water vinden veel paarden eng. Besteed daar tijd aan, zodat ze leert dat het niet eng is.
Wanneer ze dan op haar gemak is, draaf een stuk, pak een watertje mee en laat het daarbij. Ga de volgende dag terug en als je dan per se een galopje wilt maken, houd het rustig. Een paard weet heel snel strand = hard! Dat afleren kost enkele jaren!! Leer het dus niet aan.

ponymeid1

Re: Strandrit vanaf Manege Berestein. Ervaringen met manege?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 11:01

Ja dat was sowieso al het plan, daarom was ik benieuwd naar ervaringen.
Ik wil namelijk niet met een groep mee, maar wel graag een ander braaf paard mee hebben.
Sowieso, als die van mij eenmaal iets eng vindt of in paniek is, kan ik er niets mee.
Dus dat moeten we eerst ff rustig aanpakken :j

In ieder geval bedankt voor de tip.