Georganiseerde trektocht/ruitervakantie -augustus- in Europa

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

1234

Georganiseerde trektocht/ruitervakantie -augustus- in Europa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 14:28

Ik ben op zoek naar een trektocht en/of ruitervakantie voor in de zomervakantie.
Ik zoek:
periode: 8 - 20 augustus 2011
Budget: max. €600,- voor een week (i.v.m. reis erheen die er nog bij komt)
Waar: In Europa, niet te ver reizen en niet al te dure vlieg/trein-tickets
Frankrijk, Engeland, Ierland, Schotland, Spanje, Duitsland enz...
Duur: Ruim 6 a 7 dagen, waaronder minimaal 5 dagen rijden ( min. 4 a 5 uur per dag)
Wat:
- Een westernvakantie op een ranch lijkt me ook gaaf (dan hoeft niet 4 a 5 uur per dag te rijden maar wel veel met paarden bezig en veel leren)
- Trektocht waarbij je de natuur/bergen in gaat. Mag evt. stationair zijn als het maar wel altijd verschillende routes zijn die gereden worden.
- niet al te grote groepen (niet met 16 mensen oid)
- ± 18+ (ik ben dan 19)

Ik heb al ervaring met trektochten in België (Domaine du Menil) en bij t Reelaer.
(ben gevorderd en rijd bijna 9 jaar)

Mijn Engelse taal is niet goed. Maar misschien is het dan juist wel goed om een Engelse begeleider te hebben. Maar Nederlandse begeleiding is wel makkelijker.

Als iemand iets leuks weet? :D
Heb al op Timeout-reizen gekeken maar ik dacht van, er zal vast nog heel veel meer zijn wat niet op Timeout-reizen staat.

Als jij nou denkt: dat wil ik ook, en ik kan ook in die periode! pb me dan ff, dan kunnen we kijken of we samen kunnen gaan! (ik heb nog niemand die mee kan/wil)

ydnew

Re: Georganiseerde trektocht/ruitervakantie -augustus- in Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:35

Hallo,

Je kunt een kijkje bij ons op de site nemen. Is vanalles mogelijk. Wij doen alleen in augustus geen trektochteh maar wel stertochten vanaf onze quinta.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 20:39

Hoe duur is bij jullie een weekje rijden? :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:42

Als je de site bekijkt, kan je alle prijzen zien.
Dat kan je prima zelf even uitzoeken, zo niet, moet je geen tocht gaan organiseren.

Er komt veel meer bij kijken dan die eisen die jij noemt.
Ik zou zorgen voor goede begeleiding hierbij.
En ik vind een budget van 600 euro niet veel..... ik denk dat alles bij elkaar wel wat duurder zal zijn.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 20:44

haha ik zie t xD had scheef gekeken :P
Maar ik denk dat je wat anders bedoelt dan ik :P
Ik bedoel gewoon een georganiseerde trektocht of ruiterkamp waar k kan rijden in de zomer.
Niet dat ik er zelf een ga organiseren!!

Maar ik heb ff gekeken naar de reiskosten naar portugal, en dat gaat toch ook wel een heel groot bedrag worden :o (vliegen + transfer naar de plek zelf)
Dus dat gaat denk ik niet door. Moet k toch kijken voor iets wat wat dichterbij is of goedkoper naartoe te reizen.

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 23:06

vliegen kan bij ryanair echt heel goedkoop! transfur is wat je zelf wil. Snel...ja dan kost het een paar centen. Je hebt ook openbaar vervoer, dit is zeker niet duur maar neemt meer tijd in beslag.
Als je op Lissabon zou vliegen kun je daar rechtstreeks in een bus naar hier rijden. Vanaf Porto is het eerst met de trein naar Coimbra en dan met de bus. Velen hebben het al gedaan ;-)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 23:18

ydnew schreef:
vliegen kan bij ryanair echt heel goedkoop! transfur is wat je zelf wil. Snel...ja dan kost het een paar centen. Je hebt ook openbaar vervoer, dit is zeker niet duur maar neemt meer tijd in beslag.
Als je op Lissabon zou vliegen kun je daar rechtstreeks in een bus naar hier rijden. Vanaf Porto is het eerst met de trein naar Coimbra en dan met de bus. Velen hebben het al gedaan ;-)

Als ik kijk naar vluchten naar Lissabon, kom ik zeker op meer dan 100-200 euro uit? :P
Klopt dat? of kijk ik niet goed? xD

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 13:22

Hai,

Je zit bij Ryanair in die periode nu zo rond de 200,-naar Porto en naar Lissabon met TAP op zo'n 250,- (beiden retour)
Om eerlijk te zijn vind ik dat echt niet duur voor in het hoogseizoen.
Er gaat ook nog een bus vanaf grote steden in nl naar hier. maar dan zit je op hetzelfde bedrag en ben je zonder oponthoud ongeveer 30 uur onderweg.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 13:59

In Frankrijk in de Vogezen is http://www.le-morillon.nl/ erg leuk. Is stationair, maar wel veel verschillende ritten. 4 hele dagen rijden en lekker eten in lokale restaurantjes tijdens de pauze onderweg en 's avonds in de uitvalsbasis. Eventueel per trein en transfer te bereiken.
Een andere leuke optie in Frankrijk is http://www.paardrijvakantie.com/paardrijvakantie.html Is in Midden-Frankrijk en hebben ook combinaties van stationair en een 2 of 3 daagse trektocht. Goed per trein te bereiken met een transfer van maar 10 minuten. Het laatste stuk per trein is ook al erg mooi qua landschap en treintjes.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-11 19:47

ydnew schreef:
Hai,

Je zit bij Ryanair in die periode nu zo rond de 200,-naar Porto en naar Lissabon met TAP op zo'n 250,- (beiden retour)
Er gaat ook nog een bus vanaf grote steden in nl naar hier. maar dan zit je op hetzelfde bedrag en ben je zonder oponthoud ongeveer 30 uur onderweg.

haha voor mij is dat wel duur :P
Ik had niet zo'n groot bedrag verwacht :)
Dus dat wordt me een beetje te gek, helemaal als je buiten de reiskosten (min. 200,-) ook nog minimaal 500 euro moet betalen aan een weekje paardrijden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 19:55

1234 schreef:
ydnew schreef:
Hai,

haha voor mij is dat wel duur :P
Ik had niet zo'n groot bedrag verwacht :)
Dus dat wordt me een beetje te gek, helemaal als je buiten de reiskosten (min. 200,-) ook nog minimaal 500 euro moet betalen aan een weekje paardrijden.

En dan moet niet te veel eisen stellen aan de kwaliteit! Doe je dat wel, ben je zomaar het dubbele kwijt.........

Om je een idee te geven:
http://www.fivesaints.com/riding_holidayprices.htm
Gemiddelde prijs, nette kwaliteit, maar niet luxe. Prijzen die in GB normaal zijn, maar niet bij de kleinschaligheid die Five Saints biedt.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-11 21:44

Hoeft voor mij zeker niet luxe te zijn, hahah daarvoor ga je niet naar een paardenkamp xD Als de kwaliteit van t rijden en t kamp zelf maar goed is! (niet dat het ongeorganiseerd is ofzo)
In de ardennen sliepen we ook alleen maar in grote legertenten xD Vond dat prima!
Al is t natuurlijk wel lekker comfortabel met goede bedden en kamers.

starangel0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 22:00

wat je ook kan doen, dat is het volgende. Ik kwam op marktplaats een meisje tegen die een soort werkvakantie achtig iets had gedaan in portugal en nu iets anders zocht. Ik had haar gemaild met de vraag wat ze nu precies had gedaan, en ze was dus naar een stal in portugal gegaan met een vriendin met nederlandse eigenaren. Het enige wat ze die dagen moesten doen was uitmesten, voeren, paarden zadelen, ong 3 uurjtes per dag, en dan mochten ze veel mee met buitenritten enzo die ze daar organiseerde, dus een soort betaalde vakantie. het enige wat je moest betalen was je vliegreis, je ontbijt en het eten aartussen. voor de rest werd avond eten betaald en kon je leuk rijden.

Het is een beetje anders dan je in gedachte heb, maar wel zeker in je budget.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-11 23:23

Dat is ook leuk :) Maar is het dan gegarandeerd dat je mee mag met buitenritten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 23:26

Mijn vorige paardje is verhuisd naar een werkelijk fantastisch adres in Tsjechië. Misschien is dat wat? De vluchten en de vakanties zijn niet duur en deze mensen zijn echt ontzettend goed voor hun paarden. Ik ben zelf verschrikkelijk blij dat mijn lieve paardje daar een fijn plekje heeft mogen krijgen :)

Voldoet naar mijn idee ook ontzettend aan je wensen. Ze organiseren zowel trektochten als vakanties waarbij je dagelijks een lange rit maakt. En dat alles in westernstyle :D

Oh en het zijn Nederlanders die naar Tsjechië zijn verhuisd, krijgen ook vooral Nederlandse gasten, dus je hoeft je geen zorgen te maken over de taal ;)

http://www.paardrijdentsjechie.nl

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-11 23:54

dat Tsjechie lijkt me wel wat! Ga dr ff wat meer in verdiepen :D
Is niet zo duur!! vlucht is zown 67 euro retour :j (+week paardrijden 518 euro ofzo)
*edit*
wisselkoers.nl geeft als koers €570,- aan voor 13.700 Tsjechische kroon,
en Gwk.nl geeft €518,36 aan! Das wel apart,maargoed alsnog scheelt het omdat de reiskosten laag zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 00:05

starangel0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 00:42

1234 schreef:
Dat is ook leuk :) Maar is het dan gegarandeerd dat je mee mag met buitenritten?

In haar mailtjes staat wel dat ze elke dag mee gingen met buitenritten, misschien neit 4/5 uur zoals jij zegt, maar in elk geval wel mee. Ik zit ook heel erg rond te kijken naar vakantie enz enz, want ik wil ook heel graag na examens in mei een soort paardrijdvakantie achtig iets doen in eht buitenland, alleen ik zit zo met het gedoe dat ik niemand ken die meewilt, en dat ik dus alleen moet gaan. de een van mijn paardrijvriendinnen is bang om buiten te rijden, en de andere kan wel goed rijden, maar is wel lichtelijk gehandicapt waardoor ik het dus niet aandurf om alleen met haar op vakantie te gaan. misschien kunnen we samen gaan? Ik ben voor alles bespreekbaar >.<

dat tsjechie zag er ook leuk uit, ik ben vorig jaar mei met mn ouders en zus op vakantie geweest in tsjechie, en ik + zus hebben daar ook een buitenrit gedaan in de bergen. Was er gorgeous daar XD In nederland is alles aangegeven met borden enzo, en als je in een groot bos rijd mag je je natuurlijk alleen maar houden aan de ruiterpaden, en dat is in Tsjechie niet zo, wat heel lekker rijden is XD

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 10:15

In mei kan ik niet ;)
alleen in Augustus. :P

starangel0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 10:38

1234 schreef:
In mei kan ik niet ;)
alleen in Augustus. :P

Ik heb het hele jaar XDDD

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 10:59

starangel0 schreef:
wat je ook kan doen, dat is het volgende. Ik kwam op marktplaats een meisje tegen die een soort werkvakantie achtig iets had gedaan in portugal en nu iets anders zocht. Ik had haar gemaild met de vraag wat ze nu precies had gedaan, en ze was dus naar een stal in portugal gegaan met een vriendin met nederlandse eigenaren. Het enige wat ze die dagen moesten doen was uitmesten, voeren, paarden zadelen, ong 3 uurjtes per dag, en dan mochten ze veel mee met buitenritten enzo die ze daar organiseerde, dus een soort betaalde vakantie. het enige wat je moest betalen was je vliegreis, je ontbijt en het eten aartussen. voor de rest werd avond eten betaald en kon je leuk rijden.

denk dat dit bij ons was.......

delfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 21:49

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 23:27

Dutch Joy vind ik te duur :o
das in de 700,- voor 5 dagen :P

starangel0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 00:14

ydnew schreef:
starangel0 schreef:

denk dat dit bij ons was.......

:j Inderdaad ;) De site op je profiel komt overeen met de site die dat meisje me had gegeven ;) Nemen jullie nog steeds vrijwilligers?

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 11:43

Hai,
Nee, op het moment niet. Wij hebben al iemand voor de drukste periode die hier ook al is geweest vorig jaar en alles weet, de paarden en routes kent. daarnaast hebben wij een portugese aan het werk (op stage basis) die ook weer werk uit handen neemt. Dus wij zitten voor zover wij het nu kunnen zien prima met hulp.
Wij hebben er bewust voor gekozen dit jaar zonder verdere hulp het seizoen in te gaan omdat wij het ook deels doen om mensen met minder geld toch een vakantie te kunnen bieden, maar ik moet vrijwilligers wel begeleiden en op tijd het eten klaar hebben. Aangezien ik nu zwanger ben en in juli moet bevallen kan ik het begeleiden er (naar ik verwacht) niet bij hebben. Volgend jaar gaan wij dit vast wel weer anders doen.