trektocht provincie Utrecht

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

nina444

trektocht provincie Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 21:16

Hoi,

Wij willen in de zomervakantie een trektocht gaan maken vanuit landgoed den Treek-Henschoten.
Maar nu zijn we opzoek naar een leuke slaapplaats voor ons (3 meiden) en paarden. Het liefst een plek met weidegang. Weet iemand waar we terecht kunnen in de omgeving: Doorn, Leersum, Driegbergen, Amerongen etc?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 00:04

manna_

Re: trektocht provincie Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 23:56

in Leersum kun je ook wel terecht op de boterbloem. (heel erg leuk!!!!)
Als je even belt, mag je paard ook wel daar slapen :)

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 09:48

ikke schreef:
Het Leersumse veld. http://www.leersumseveld.nl/

Waarschuwing: op die locatie heerst momenteel bij de buurpaarden droes en de locatie zelf is er erg laconiek onder.
Ik zou er a.s. zondag met een aantal gaan rijden, maar om hun laconiek/nonchelante houding hebben we voor een andere locatie gekozen.
Ik vond het een te groot risico om daar niets vermoedende eigenaren en hun paarden aan bloot te stellen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 18:08

manna_ schreef:
in Leersum kun je ook wel terecht op de boterbloem. (heel erg leuk!!!!)
Als je even belt, mag je paard ook wel daar slapen :)

Doe eens iets meer gegevens?

nina444

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 00:17

Sandrina: Bedankt voor de waarschuwing!!

Manna_: Ik ben ook wel erg benieuwd naar wat meer info!

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 10:52

laura444 schreef:

Graag gedaan. Wat ga je nu doen, want er IS zo weinig in Utrecht???

Ik heb oook een gedacht een trektocht te maken in de KrommeRijnstreek, het gebied ten zuiden van de utrechtseHeuvelrug; daar is mogelijk nog minder kans om te overnachten met je paard. De 'Boterbloem' Is wellicht het enige. Hoewel, meer dan twee paarden kunnen ze niet aan.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 16:48

Sandrina schreef:
laura444 schreef:

Graag gedaan. Wat ga je nu doen, want er IS zo weinig in Utrecht???

Ik heb oook een gedacht een trektocht te maken in de KrommeRijnstreek, het gebied ten zuiden van de utrechtseHeuvelrug; daar is mogelijk nog minder kans om te overnachten met je paard. De 'Boterbloem' Is wellicht het enige. Hoewel, meer dan twee paarden kunnen ze niet aan.

Het ligt er natuurlijk ook aan hoe kritisch je bent met overnachtingen. Daarnaast kan het helpen om je contacten te hebben in het gebied.

nina444

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 16:54

Tja ik heb eigenlijk geen idee waar we nu heen kunnen gaan...
Er is idd gewoon niks in utrecht! Ik ga nog wel even kijken bij De Boterbloem, we zijn wel met 3 paarden, maar ze hoeven niet in een stal ofzo dus misschien hebben ze een weitje waar ze met zn 3e in kunnen...
Maar eigenlijk willen we het liefst 2x keer overnachten. Zodat we vanaf stal zo ver mogelijk door het bos kunnen rijden en dan uiteindelijk met de trailer terug.. (we beschikken zelf niet over een trailer dus zouden we er twee moeten huren..)
Of toch 2x een trailer huren en naar de veluwe, daar kan je echt overal terecht, heb ik het idee!

Op slaapplaatsen zijn we niet bepaald kritisch! Ik zou al heel blij zijn als we wat vinden.. Alleen zou het wel fijn zijn als ze dicht bij of in het bos zijn, want om dan ook nog een heel eind langs de weg te moeten vind ik ook weer zo wat. En het enige wat de paarden nodig hebben is eigenlijk een wei of stal. Voer etc kunnen we zelf regelen..
En contacten daar hebben we helaas nou ook niet echt..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 16:59

laura444 schreef:
Tja ik heb eigenlijk geen idee waar we nu heen kunnen gaan...
Er is idd gewoon niks in utrecht! Ik ga nog wel even kijken bij De Boterbloem, we zijn wel met 3 paarden, maar ze hoeven niet in een stal ofzo dus misschien hebben ze een weitje waar ze met zn 3e in kunnen...
Maar eigenlijk willen we het liefst 2x keer overnachten. Zodat we vanaf stal zo ver mogelijk door het bos kunnen rijden en dan uiteindelijk met de trailer terug.. (we beschikken zelf niet over een trailer dus zouden we er twee moeten huren..)
Of toch 2x een trailer huren en naar de veluwe, daar kan je echt overal terecht, heb ik het idee!

Op slaapplaatsen zijn we niet bepaald kritisch! Ik zou al heel blij zijn als we wat vinden.. Alleen zou het wel fijn zijn als ze dicht bij of in het bos zijn, want om dan ook nog een heel eind langs de weg te moeten vind ik ook weer zo wat. En het enige wat de paarden nodig hebben is eigenlijk een wei of stal. Voer etc kunnen we zelf regelen..
En contacten daar hebben we helaas nou ook niet echt..

Voor die contacten begin je eens met lid worden: www.nvvr.info bosjes leden die daar zitten. Daarmee kom je dus ook aan de minder voor de hand liggende adresjes. Ben je al eens in het gebied gaan kijken? Boer of camping met weilandje? Kwestie van campinggidsen hanteren en domweg bellen. Kamperen bij de boer biedt ook een hoop mogelijkheden en verder kaarten en Google maps goed bestuderen.

Ik heb eens iemand die op reis wat een tip gegeven op basis van Google maps en dat was een voltreffer. Welliswaar kreeg ze de verbaasde reactie "hoe weet je dat we paarden hebben?" maar kon vervolgens wel terecht!

nina444

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 20:40

heee lauwie!

Weet je wat Jasmika en wendy wel is een keer gedaan hebben? Gewoon een op een dag weggaan en kijken waar ze komen, kunnen we ook doen haha, wel kaart mee zodat we een beetje weten waar we zijn maar dan gewoon een tentje mee enzo en dan overal langs voor water en slaap plekken bij een boer! maar wel dus idd een kaart mee zodat we wel weten waar we zijn! Dat kunnen we ook doen!

xx sophie haha, zat even op jou account

nina444

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 20:44

laura444 schreef:
heee lauwie!

Weet je wat Jasmika en wendy wel is een keer gedaan hebben? Gewoon een op een dag weggaan en kijken waar ze komen, kunnen we ook doen haha, wel kaart mee zodat we een beetje weten waar we zijn maar dan gewoon een tentje mee enzo en dan overal langs voor water en slaap plekken bij een boer! maar wel dus idd een kaart mee zodat we wel weten waar we zijn! Dat kunnen we ook doen!

xx sophie haha, zat even op jou account

Oeh.. en zo meteen kan je nergens terecht haha. Maar ja kunnen we ook doen.. op avontuur!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 21:02

Utrecht is heel moeilijk!!

Ik heb weleens op de Boterbloem gestaan, ponies tussen de geiten. Je moet niet te kieskeurig zijn. Er is daar geen stal.

In Leersum zit een camping, ik moet even nadenken voor je. En een camping waar ik dit jaar ook weer heen wil, zit bij Achterberg. Maar goed, ik rij trektochten met tentje.

Wat ik ook wel gedaan heb, in de Flevopolder kon ik niet aan een adres komen. We zijn daar met de auto naar toe gereden, en hebben gewoon ergens aangebeld en Bingo!! Daar konden we 2 weken later idd met de paarden terecht.

nina444

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 21:06

Antheman schreef:
Utrecht is heel moeilijk!!

Ik heb weleens op de Boterbloem gestaan, ponies tussen de geiten. Je moet niet te kieskeurig zijn. Er is daar geen stal.

In Leersum zit een camping, ik moet even nadenken voor je. En een camping waar ik dit jaar ook weer heen wil, zit bij Achterberg. Maar goed, ik rij trektochten met tentje.

Wat ik ook wel gedaan heb, in de Flevopolder kon ik niet aan een adres komen. We zijn daar met de auto naar toe gereden, en hebben gewoon ergens aangebeld en Bingo!! Daar konden we 2 weken later idd met de paarden terecht.

Ja dat zou ook nog wel een goed idee voor ons kunnen zijn!
Kies keurig zijn we niet de paarden ook niet, zijn wel wat gewend. (staan regelmatig tussen de schapen)

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 09:59

Nou mogelijkheden genoeg als je maar creatief bent. Veel plezier met de voorbereidingen.

Ebony_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 11:03

Ik sta zelf in Driebergen, maar heb ook in leersum gestaan en daar zijn wel wat boeren die misschien hun weiland en hooizolder aan jullie willen afstaan. Moet je even informeren bij boeren aan de Nieuwe Steeg in Leersum... Maar dan moet je er wel even heen...is wel super mooi en lekker rijden daar. Ook in Driebergen bij het Grote Bos (camping) daarachter is een weiland midden in het bos. Staan veel IJslanders, misschien dat dat wat is. Begin je daar in het grote Bos rij je door de kaapsebossen naar het Leersumseveld...overnacht je daar en dan rij je door naar de Amerongseberg wat ook heel mooi is!
Succes!

nina444

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 18:15

Sandrina: Dank je wel!

Elbony_94: Dat is ook een goed idee! lijkt me een leuke route! Ik ga kijken naar de mogelijke heden, bedankt voor de tip!