Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Veulen84 schreef:Waar in jullie route willen jullie het amsterdam rijnkanaal oversteken? Ik woon in de buurt van 3 bruggen daarvan. En ken de meeste ook wel goed genoeg om je te vertellen of ze veilig en handig zijn.
Veulen84 schreef:De brug bij Weesp heeft een vrijliggend fietspad. Er word hard gereden. Maar voor een groot deel is het wel afscherm door vangrails van de weg. Het word gedaan.
tamary schreef:Veulen84 schreef:De brug bij Weesp heeft een vrijliggend fietspad. Er word hard gereden. Maar voor een groot deel is het wel afscherm door vangrails van de weg. Het word gedaan.
Hier ben ik overheen gegaan bij de vorige NVVR sterrit, moest toen wel, was de enige optie. Geen probleem voor een verkeersmak paard. Enige wat soms lastig is zijn die trossen wielrenners, brug heeft aan beide kanten lange hellingen, dus de fietsers komen nogal eens hard naar beneden.
Verder N-weg = 80km/u, dus ja dan rijden ze hard. Fietspad ernaast is gehele traject gescheiden van de weg door kleine berm en op de brug door vangrails.
tamary schreef:ikke schreef:Maar je hebt pal voor/na de brug in Weesp (net vanaf welke kant je komt) een stoplicht. Dat harde rijden verbaast me dan.
Automobilist en geduld gaat soms slecht samen.
ik rij daar nu elke dag overheen met de auto en dat is met makke paarden prima te doen. Het is telkens een sluit en dan een stuk 'dijk' en dan na een tijdje weer een sluis etc. Per sluis staat altijd minimaal één van de twee sluisdeuren gesloten zodat je er over kunt. Mocht de sluisroute gestremd zijn (4 sluizen na elkaar) dan staat dat aangegeven aan het begin 'sluisroute gestremd'. Omdat de sluizen ook een waterkerende functie hebben, staan nooit beide sluisdeuren tegelijk open. Als de route gestremd is, is dat omdat ze ergens aan het knutselen zijn. Na een half jaar dagelijks de sluis heb ik tweemaal een stremming meegemaakt, waarvan ik één keer wel gewoon kon oversteken, de andere keer waren het asfalteerwerkzaamheden.

Ongeveer dan
ikke schreef:Ik bedoel meer dat wanneer je stilstaat voor het stoplicht, je toch een beresnelle auto moet hebben om op de brug 80km/h te rijden, maar wellicht lees ik je post verkeerd.
Arabesk schreef:Sluizen bij IJmuiden zijn goed te doenik rij daar nu elke dag overheen met de auto en dat is met makke paarden prima te doen. Het is telkens een sluit en dan een stuk 'dijk' en dan na een tijdje weer een sluis etc. Per sluis staat altijd minimaal één van de twee sluisdeuren gesloten zodat je er over kunt. Mocht de sluisroute gestremd zijn (4 sluizen na elkaar) dan staat dat aangegeven aan het begin 'sluisroute gestremd'. Omdat de sluizen ook een waterkerende functie hebben, staan nooit beide sluisdeuren tegelijk open. Als de route gestremd is, is dat omdat ze ergens aan het knutselen zijn. Na een half jaar dagelijks de sluis heb ik tweemaal een stremming meegemaakt, waarvan ik één keer wel gewoon kon oversteken, de andere keer waren het asfalteerwerkzaamheden.
Als je de asfaltwalmen van Corus hebt overleefd, kun je bij Corus daarna weer de duinen in geloof ik.
De enige andere plek is bij de schellingwouderbrug bij Amsterdam, dat kan ook, maar hoe je dan aan de kant van Diemen daar zou moeten komen geen idee, ik ken alleen de andere kant die direct eindigt in Waterland zeg maar.
Er is iemand geweest Ridair ofzo, die heeft een boek geschreven en heeft ook de sluizen bij IJmuiden gepakt, daarna door noordholland en de afsluitdijk over.
Dat gaan we om de goede verstandhoudingen dus maar niet proberen
Veulen84 schreef:ikke schreef:Ik bedoel meer dat wanneer je stilstaat voor het stoplicht, je toch een beresnelle auto moet hebben om op de brug 80km/h te rijden, maar wellicht lees ik je post verkeerd.
Wanneer je stilstaat wel ja... Maar rood ligt rijden is een hobby, geen beperking. Het is een km en ik kan je vertellen (rij die brug 4 tot 6 maal per dag) dat er veel mogelijk is.
Zeker de opgang van de amsterdam kant naar Weesp word stevig gereden. Maar het fietspad is goed afgescheiden van de weg. Dat scheelt. (Van alle amsterdam-rijnkanaal bruggen in deze buurt vind ik het de lekkerste) En ik moet zeggen dat we het zelf ook wel doen met paarden of pony's. Dus ja het kan zeker.
Maar het is dus een goed alternatief, als de oversteek bij Vreeland niet gaat werken. 
ikke schreef:De afsluitdijk heeft geen fietspaden, maar wegen voor langzaam verkeer, precies zoals de Oosterscheldedam die ook heeft.
Daarnaast mag je als ruiter wel degelijk over het fietspad, als er geen andere optie is. Bovendien wordt het in NL gedoogd om het fietspad te gebruiken, wanneer dat de verkeersveiligheid ten goede komt.
Maar er zijn nog wel meer leuke uitdagingen. Zo is het Noord-Hollands kanaal bepaalt niet overal over te steken, aangezien zwemmen niet echt tot de opties behoort. Vanuit het verleden weet ik dat er enkele van die drijvende bruggen zijn, maar hee, het is 15 jaar geleden dat ik daar voor het laatst was, dus daar is ongetwijfeld veel veranderd.
Citaat:Ook zoek ik nog details over de Noord-Hollandse duinen. Op stukken heb je een kaart nodig, andere stukken niet, maar ik weet niet precies waar die grenzen liggen.
. Ik heb een jaar lang in de duinen gereden bij Egmond en slechts één keer aangehouden geweest door een boswachter toen ik van het pad raakte op een drukke zondagmiddag. De ruiterpaden liggen ver van de gewone paden dus daar gaan ze niet voor hun lol zomaar op lopen controleren ze hebben wel wat beters te doen.Citaat:Wanneer iemand een staatje of link heeft naar de openingstijden van het strand tussen Wijk aan Zee en de Pettense zeewering, dan zijn we daar ook erg blij mee.

Arabesk schreef:Ik zou die bij Schoorl of burgervlotbrug pakken. De duinen zijn leuk tot de hondsbossche zeewering, daarna kun je beter het binnenland ingaan, want de omgeving Petten is zzzzzzzzzzaaaaaai.
Als je binnendoor gaat, kun je via de wieringermeer naar de afsluitdijk. Vlak voor de afsluitdijk zit een paardenpension en volgens mij ook camping. Cormeijhoeve. http://home.planet.nl/~lont0043/ mocht je daar niet kunnen overnachten dan is er bij het bos nog een natuurcamping.
ikke schreef:De afsluitdijk heeft geen fietspaden, maar wegen voor langzaam verkeer, precies zoals de Oosterscheldedam die ook heeft.
Limonade schreef:Direct na de afsluitdijk naar rechts, richting Makkum. Leuke binnendoor route. Weet niet of het mag, maar je dan daar mooi op de dijk rijden.
In de weg zitten wildroosters. Strand bij Makkum mag je volgens mij niet op, strand bij Workum wel.
Zit ook een camping bij, weet niet of je er een paard mee mag nemen.