grote buitenrit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ponylover2

grote buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 10:22

Hallo allemaal ik weet niet of het goed staat
Ik wil over een week met mijn verzorgpony en met mijn vriendin een grote buitenrit maken.
Dat houd in: om 2 uur vertrekken afentoe pauze,om een uur of 6 stoppen bij een andere vriendin die best verweg woont.
Daar gaan we dan logeren ze hebben ook plek voor de pony's.
De volgende dag willen we dan om ogeveer 10 uur weer naar huis gaan
Mijn vriendin en ik weten al wat we voor onself mee nemen maar wat moeten we voor de pony's meenemen
Ik dacht aan: een hoevnkrabber wat drinken voor ons wat eten brood ofzo en wat voor de pony's appels denk ik
Maar wat nog meer?
Groetjes ponylover2

fjordnina

Re: grote buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 10:56

Hoeveel km ga je per dag afleggen?

Ik zou eerder vertrekken aangezien het om 5 uur al zo'n beetje donker is. Vertrek rond een uur of 11, dan zou je rond 3 uur aan moeten komen. Dan heb je ook nog voldoende tijd om de paarden te verzorgen en als er onderweg iets tegen zit heb je voldoende speling.

Wat je mee moet nemen is een hoevenkrabber, goed opgeladen mobiel, een halster met touw (touwhalster is makkelijk, maar kun je ze niet aan vastzetten), een flesje water voor jezelf en een paar boterhammen. De paarden hebben verder onderweg niet iets nodig, maar als je plek hebt is iets van een appel of wortel vast wel welkom natuurlijk.

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 10:58

plan heel ruim, dus als je denkt dat t 4 uur is, plan 6 uur.
Verder inderdaad 'n hoevekrabber, en halsters, en wat knabbels voor onderweg. En je mobiel :)
Veel plezier!

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 11:04

zijn er op de eindpunten ook dekens of zweetdekens?
als je paard gewend is met dekens snachts te staan, of als het transpireerd is het wel zo fijn om even een zweetdeken op te gooien, anders kan je reisje korter zijn dan je gepland had.

heel veel plezier en vergeet ook de oplader van je gsm niet. :D

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 11:08

Inderdaad zorgen dat je voor het donker bij het logeeradres bent, tenzij je de hele dag al met reflectie+verlichting rijdt.

xChanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 14:37

Inderdaad wat al wordt gezegt. Ruim plannen. ;)

James2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 21:00

nou leuk hoor z'n vooruitzicht gezellig.
Ik sluit me aan bij dat wat hier boven al staat.
Maar zorg voor je paard dat hij tijdens de pauze gras kan eten, daar zit voor hem weer vocht in en de darmen zijn ook gelijk weer goed actief.Appels gaan beurs worden en rotten, misschien een zakje met brok of van een pavobrok/pavokoek ook heel goed.
Voor jezelf van die kleine jogging flesjes ong 4 of 5 aan een riem heel handig. Hou het weer in de gaten.
heel veel plazier
gr james

ponylover2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 21:10

hoi bedankt voor jullie tips
de pony is gewend aan dekens de mensen daar hebben heel veel dekens dus dat komt wel goed.
fjordnina: ik heb het met min vriendin overlegd dat van om 11 uur vertrekken ze vind het goed
bedankt voor deze tip ik heb er zelf niet een saan gedacht dat het om 5 uur al donkerr word.
groetjes ponylover2

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 21:08

Doe halverwege (of 2x) een pauze waarbij je echt even afstapt en het paard aan de hand laat grazen, 20 minuten ofzo. Dan kunnen ze ook plassen en even wat eten. En als je uitstapt (voor zo'n pauze en aan het eind) is het voor je paard en jezelf lekker als je naast je paard wandelt.

Opaal77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 23:35

als het regenachtig weer is zou ik overdag toch ook iets aan reflectie dragen zodat je goed zichtbaar bent de rest is volgens mij wel genoemd al kan een reserve beugelriem ook handig zijn
En natuurlijk een goed humeur en lekker genieten

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 13:41

Opaal77 schreef:
als het regenachtig weer is zou ik overdag toch ook iets aan reflectie dragen zodat je goed zichtbaar bent de rest is volgens mij wel genoemd al kan een reserve beugelriem ook handig zijn
En natuurlijk een goed humeur en lekker genieten

Reserve beugelriem is onzin als je zorgt dat je spullen goed onderhouden zijn. Het gaat niet over een trektocht van 3 weken, maar een op-en-neertje in de eigen regio. Steek eventueel een strotouwtje in je zak, daar kun je heel veel noodreparaties mee doen en het neemt nauwelijks plek in.
Halster (evt. touwhalster) onder het hoofdstel en een (lang) halstertouw kan ook handig zijn bij een graaspauze en op je overnachtingsplek. Niet alle paarden eten gemakkelijk met een bit in.
Veel plezier!

Sin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 23:00

Alles is hierboven al wel genoemd. Veel plezier met de rit.