Op zoek naar een camping

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Yom

Op zoek naar een camping

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 18:07

In mijn zoektocht naar een leuke zomervakantie bestemming werd ik naar dit forum verwezen. Dus bij deze;

Voor de komende zomervakantie ben ik op zoek naar een camping waarbij je veel op paarden/pony's kan rijden (of nog beter je eigen prive pony bij kunt huren oid) Mijn dan 13 jarige dochter doet dan al 4 jaar aan paardrijden, dus niet een klein shetlandertje die je mag aaien ;-)
Ze wil ook echt los kunnen rijden door bos of op het strand.

Eigenlijk zo iets als ponyparkcity maar dan niet zo belachelijk duur en met wel een lieve pony

Dit mag in Belgie of Nederland zijn en graag ook wel een (boeren)camping waar wel meer te beleven is

Weet u iets dan hoor ik het graag, want ik vind wel veel campings met een pony maar geen idee wat dan de mogelijkheden zijn voor een ervaren ruiter.

Anoniem

Re: Op zoek naar een camping

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 18:11

Heb je een idee waar in Nederland je heen wilt?

Wij zijn (met eigen paarden) naar hoeve t' wed in wapse geweest. Geen camping maar appartementen. Veel leuke dingen in de buurt te doen en de mogelijkheid om een 'eigen' paard voor je vakantie te hebben. Verschilt van heel braaf en in de bak tot wat uitdagender en door het bos rijden.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 18:13

nou we zijn een rijd-afstand van Spanje gewend, dus nederland is zo groot niet meer dan ;)

We wonen zelf in Brabant, maar het maakt mij niet uit voor een camping die ons geweldig lijkt

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 18:14

In Erichem (Gelderland) zit camping de Vergarde,
daar kun je voor 3,50 een half uurtje lessen. Ze hebben er verschillende pony's en een paard.
Ze organiseren ook vaak leuke dingen. Volgens mij doen ze alleen geen buitenritten.
Vriendin van mij zit er bijna elke vakantie (Saaams hier op bokt).

Edit: Link naar de camping: http://www.devergarde.nl/nl/

else80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 18:17

Volgens mij is het op camping Groot Bartje in Zorgvlied (Drenthe) mogelijk om een vaste pony te rijden tijdens de vakantie. Er is daar een goede manege bij de camping met begeleiding. Verder ook een mooie omgeving (bos) en de camping zelf heeft een zwembad, restaurant etc.

Linkje opgezocht: http://www.hogenboomvakantieparken.nl/d ... ct_id=6827
en:http://www.hightreestables.nl/
Laatst bijgewerkt door else80 op 01-01-11 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 18:18

Ghostattack schreef:
In Erichem (Gelderland) zit camping de Vergarde,
daar kun je voor 3,50 een half uurtje lessen. Ze hebben er verschillende pony's en een paard.
Ze organiseren ook vaak leuke dingen. Volgens mij doen ze alleen geen buitenritten.
Vriendin van mij zit er bijna elke vakantie (Saaams hier op bokt).

Edit: Link naar de camping: http://www.devergarde.nl/nl/

Klopt, ik sta daar.
Je kan er de hele dag bij de paarden zijn, en vanaf een bepaald moment 6 dagen in de week zijn er lessen.
Je kan ook eerst rondjes rijden, en dan lessen. Het zijn wel gecombineerde lessen dus beginner & gevorderd bij elkaar maar er word wel rekening gehouden met het paard waarop je gezet wordt.

Kinderen worden ook de hele dag bezig gehouden met activiteiten, overgens zijn er ook onderlinge dressuurwedstrijden en spelletjesmiddagen met de paarden.

witchy6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 18:18

camping groot bartje in zorgvlied, zit een manege bij, http://www.hightreestables.nl
camping is van hogeboom vakantie parken
kijk maar op hun site.
wij gaan er dit jaar weer heen. zwembad buiten ook aanwezig.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 18:25

Judith_ schreef:
Heb je een idee waar in Nederland je heen wilt?

Wij zijn (met eigen paarden) naar hoeve t' wed in wapse geweest. Geen camping maar appartementen. Veel leuke dingen in de buurt te doen en de mogelijkheid om een 'eigen' paard voor je vakantie te hebben. Verschilt van heel braaf en in de bak tot wat uitdagender en door het bos rijden.

ja zoiets bedoel ik, maar dan mag er van mij wel iets meer te beleven zijn op de camping zelf (aangezien ik zelf ook wel wat wil doen en mijn zoontje ook. Mijn andere dochter helpt ook wel mee met die pony ;) )

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 00:10

SV-->BRT

Reeenwissel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 17:17

antonhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 09:46

Camping Zonnetij in Lhee. Google maar eens. Wij komen daar vaak met onze trektochten.