Ortlieb zadeltassen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

Ortlieb zadeltassen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 20:16

Hallo Bokkers,

Binnenkort wil ik eens gaan kijken naar de aanschaf van zadeltassen voor onze tochten.
De tassen van Ortlieb staan bovenaan mijn lijstje.

Ik zie alleen op foto's dat deze tassen ontzettend veel riempjes hebben.
Vandaar dat ik een heel klein beetje twijfel of dat wel handig is.

Wie kan mij hier meer over zeggen en wie heeft er eventueel foto's van de bevestiging van deze tassen?

Alvast bedankt.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 21:35

Heb jij genoeg ringetjes en frummels aan je zadel? Het punt is niet de tassen, het punt is de bevestiging aan het zadel.
Wij zien elkaar over een poosje (als het weer ons niet dwarsboomd). Zorg jij dat je het zadel bij je hebt, heb ik een set Ortliebs voor je als voorbeeld.

Silence

Re: Ortlieb zadeltassen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 21:37

Hoeveel ringen raad je aan?

We moeten dat helaas schrappen. Ik heb helaas af moeten zeggen wegens een samenloop van omstandigheden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 21:45

Silence schreef:
Hoeveel ringen raad je aan?

We moeten dat helaas schrappen. Ik heb helaas af moeten zeggen wegens een samenloop van omstandigheden.

Nouhou, waarom nou uitgerekend jij!?!

Ik heb nog geen praktijkervaring, maar mijn plan is om deze winter minimaal vijf ringen achterop te laten zetten. Twee linksachter, twee rechtsachter (voor de tassen) en eentje midden boven de kamer (achter), om de slaapzakrol middels een trekbandje van de rug te kunnen houden.
Er zit hier vlakbij iemand die dat schijnbaar heel mooi kan maken, dus die krijgt begin volgend jaar een bezoekje van me.

Daarnaast overweeg ik om de voorringen te laten vervangen door degelijker spul.