Ik heb 2x een week de veluwe trail gereden met ons tweespan, met mijn vader en een vriendin van mij. Ik zal je vragen proberen te beantwoorden.
Citaat:
- Wat was je kwijt voor een overnachting of voor je hele vakantie?
Dit verschilt erg per locatie. Ik weet niet hoe het nu is, maar destijds waren er redelijk weinig overnachtingsmogelijkheden. Aangezien wij ongeveer 30 km per dag reden zaten we dus eigenlijk vast aan 1 of 2 overnachtingsplekken per keer. Wij namen in de wagen 2 tenten mee dus we probeerden zoveel mogelijk te kamperen. Dat was niet duur; zo'n 5 of 7,50 euro per tent per nacht. Als de paarden in de weide konden kostte dit vaak maar 5 euro per nacht per paard. Een stal kostte vaak wel zo'n 20 euro per paard per nacht en een kaer om te slapen zo'n 30 tot 60 euro p.p. per nacht.
Citaat:
- Zijn de routes overal duidelijk aangegeven?
Destijds iig niet en volgens mij is er weinig veranderd. We zijn regelmatig verdwaald odat bordjes pas na de kruising stonden of zo laag stonden dat het gras er heleaal overheen gegroeid was en het bordje dus niet meer zichtbaar was.
Citaat:
- Sommige overnachtingsplaatsen geven aan dat je paard in de wei kan voor .. euro per nacht. Maar staan hij dan alleen of samen met andere paarden?
Ons tweespan kreeg altijd een eigen weide. Let wel op dat je van tevoren vraagt wat voor oheining de weide heeft; mijn eigen paarden zet ik bijvoorbeeld niet achter prikkeldraad.
Citaat:
- Zijn de menroutes over verharde wegen of ook zandpaden? Dus kan je als ruiter met een paard zonder ijzers de menroutes ook goed rijden?
De grootste gedeeltes zijn over zandpaden. Echter, verharde paden komen ook wel voor op bepaalde stukken. Of je paard zonder ijzers kan ligt vooral aan de kwaliteit van de hoeven. Is deze goed, dan is het blootvoets te doen.
Citaat:
- Zijn alle routes vlak of zijn er ook bergjes, plakken waar je door het water (riviertje) kan, sprongetjes enz?
De routes zijn over het algemeen vlak, soms iets heuvelachtigs. Gelukkig maar, anders zouden wij er met onze wagen niet doorgekomen zijn
Citaat:
- Als je een gedeelte rijdt van zo'n 30 km, is er dan onderweg wel iets om wat te drinken ofzo?
Soms kom je een stukje door de bewoonde wereld, waar bijvoorbeeld een snackbar kan zijn. Maar dit kot niet vaak voor. Zorg dus voor voldoende eigen drinken onderweg.
Hopelijk kan je hier iets mee