Op Leersumse Veld ben ik met stalgenoot juni dit jaar ook 2 nachten verbleven (zie foto's op mijn site). Boven is een appartement met 4-5 kamers, en je deelt dan de keuken/huiskamer en ruime badkamer met de evt andere gasten. Wel goed afspreken of je wilt ontbijten en avondeten van te voren, maandag was alles dicht. Vanaf daar nog geen 10 minuten stappen naar het ruiterpad. Wel dazen gebied (wij zijn begin aug gegaan, regenachtig, dus viel mee), rest van Heuvelrug niet.
Voor de leuke ruiterpaden hoef je niet het stuk tussen Leersum en Doorn te rijden (links van de N226), leersum-rhenen is mooi en Zeist-Austerlitz ook.
Als je een dagtocht maakt: bij pannenkoekenhuis Amerongse Berghuis (vlak bij het hoogste punt van de Heuvelrug ook), ligt aan het ruiterpad, kan je de paarden vastzetten en valt er water te krijgen. Buiten staan er picknick tafels, kan je ze in de gaten blijven houden. We hebben toen de eigenaar bij toeval gesproken, ze hebben ook een camping en B&B, hij had het toen er ook over dat ze ook een mogelijkheid wouden maken om met paarden te overnachten. Weet niet hoever ze daar nu mee zijn.
Verder vallen er niet veel vakantieadressen te vinden op de Heuvelrug als bijv op de Veluwe. Er zijn zat stallen aan de rand van het bos waar je kan informeren en je paarden kwijt kan, maar een kamer/appartement erbij lijkt mij moeilijker. Heb zelf de Treekhoeve te Amersfoort eens gebeld om te informeren vanwege een 2daagse tocht vanaf mijn stal te Zeist naar Amersfoort en dan volgende dag terug. Maar hij had geen paddock vrij, wel stallen, tent kon neergezet worden maar geen slaapplaatsen verder.
Hier nog een in Maarsbergen. Op deze site staat ook nog een in Baarn (Wegerif). Tussen Driebergen/Doorn zou je de paarden misschien op Sterkenburg neer kunnen zetten en zelf overnachten op Kasteel Sterkenburg (einde vd laan) of RCN het Grote Bos, maar dat gebied kent geen officiële ruiterpaden meer (zijn er wel!) dus als toerist niet lekker te rijden.
Boswachterij Austerlitz wel: misschien manege Austerlitz of Zeisterbos? Of White Sock stables in Huis ter Heide, Zeist. Let wel: het bos rechts van Boswachterij Austerlitz is Den Treek-Henschoten, heb je officieel een ruitervergunning voor nodig. Zelfde geldt voor Soesterduinen. Rest niet.
Kant van t Gooi zijn ook officiele ruiterpaden en wel mogelijkheden te vinden.