Trektocht - lichtgewicht slaapzak etc welke?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tibamar

Trektocht - lichtgewicht slaapzak etc welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 20:37

Een beetje vroeg, maar volgende zomer willen wij serieus gaan trekken.
Nu moeten we hiervoor nog wat spulletjes aanschaffen - allemaal lichtgewicht.
Iemand tips welke slaapzak, tent, slaapmatje oid geschikt is?
Of andere spulletjes die handig zijn mee te nemen? Idee welke zadeltassen?

Alle tips zijn welkom!

Heb al gekeken of ik wat kon vinden bij zoekmachine...maar dat kon ik zo niet vinden. Of ik kan niet zoeken O:)

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 22:13

Als je op "bagage" zoekt komt er best wat nuttigs bovendrijven, hoor :P
Slaapzak/matje kun je eventueel ook als combi op maat maken bij Tatteljee. Verder kun je voor je kampeerspullen (tent, slaapzak, matje, kookspullen) zoeken bij zaken die voor lange afstandwandelaars spullen aanbieden. Die mensen zoeken ook altijd zo licht mogelijk spul ;)

Sassiee

Re: Trektocht - lichtgewicht slaapzak etc welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 22:27

En bedenk eerst even goed wat de temperatuur 's nachts is, ik heb vorig jaar een ideale lichtgewicht slaapzak gekocht bij de xenos. Heerlijke slaapzak. Voor in warme zomerse nachten, de nachten in NL vond ik erg koud erin :p
En matje, daarbij ligt het er ook aan wat je eisen zijn. Je hebt van die zelfopblaasbare matjes, die kunnen heel klein en licht zijn maar ook redelijk duur. Je hebt ook goedkopere versies, maar die liggen een stuk minder lekker = rugpijn.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 23:30

Bever of zo iets aan outdoorwinkel. Die verkopen natuurlijk allerlei lichtgewicht om in een rugtas mee te nemen. Voor materiaal recensies zie http://www.hiking-site.nl/

Jannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 23:34

Kijk eens bij de vrijbuiter in Roden, die heeft veel handige spullen!

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 23:41

Ikzelf heb deze tent aangeschaft. http://www.futurumshop.nl/product/6026-0006-N0903/0/coleman-rigel-x2-tent.phtml
In principe voor een trektocht te voet het komende jaar, maar ondertussen ook al gebruikt voor wat verdwaalde nachtjes kamperen, en een klein trektochtje te paard.
Heerlijk ding, ook goed waterdicht als je niks tegen de randen aanlegt (meer geschikt voor 1 pers ;) 2 personen kán, maar is niet bepaald ideaal) Maar welicht niet geschikt voor al te koude nachten, maar dat hangt dan natuurlijk ook weer van de rest van je materialen af.

Verder is bever een aanrader, als je er geld aan uit wilt geven :o

Edit: Wel gaaf dat je een trektocht gaat houden :D Weet je al voor hoelang en waar je naartoe gaat?

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-10 19:04

Dank jullie voor de tips!

We willen in Drenthe trekken..vanaf kop van overijssel als startpunt (wonen we zelf) en dan rondje drenthe. We gaan in de zomer, dan kan het warm zijn...maar ook alsnog koud 's nachts hebben we afgelopen twee jaar mee mogen maken. Dus slaapzak die toch warm genoeg is en licht van gewicht is ook wel weer belangrijk. Zo heb je nog wel weet ik hoeveel dingen waar je rekening mee moet houden komen wij steeds achter als we er goed over nadenken :P