buitenrit Amsterdamse Bos

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

saarie

buitenrit Amsterdamse Bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 17:20

Hoi!

Als afscheid van mijn geweldige bijrijdtinker wil ik morgen een lange buitenrit in het Amsterdamse Bos gaan maken. Ik heb een kaart met ruiterpaden, maar vroeg me af of iemand het bos goed kent en misschien aanraders heeft qua routes.

Ik zoek een rit van een uur of 3 toch zeker, er mag een pauze inzitten (zag dat er 2 maneges zijn en een paardenpicknickplek?) Ik heb zadeltassen, deken en halster bij me, dus kan wat kou hebben. We zijn ervaren in langere buitenritten en rijden op de kaart.

Dus :D Iemand leuke ideeen? Of iemand die zin heeft om me een stukje te vergezellen? :D

Groetjes, Sara

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 17:22

Langs de Geitenboerderij en daar een ijsje halen (en een hoorntje voor je paard :Y) ) :9 je kunt je paard daar ook stallen.

Of achterlangs (achter de kanovijver) naar het Pannenkoekenhuis, daar komt echt bijna niemand op die route. Hier kun je je paard ook neerzetten.
Paadje erheen is heel smal en onduidelijk, er is ook maar één weggetje, wss komt er daardoor bijna niemand. Ben er nog niemand tegengekomen, maar vind het zelf wel een leuk paadje omdat het zo smal is.

En verder... er is een doorwaadbare plek maar dat is met dit weer misschien wat minder. :) Er zijn zoveel routes, ik reed vaak een rondje van zo'n 3 uur. Waar wil je starten?
Beetje lastig om een route uit te leggen via internet, ik weet ook niet of je het bos (goed) kent.

Pinkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 17:25

aanraders qua route, ik weet niet van welke kant je komt?
En als ik 3 uur ga rijden heb ik veel ruiterpad nodig := (nee hoor, poown loopt niet hard)

je kan me ook een pbtje sturen :P

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 17:26

Pinkey schreef:
aanraders qua route, ik weet niet van welke kant je komt?
En als ik 3 uur ga rijden heb ik veel ruiterpad nodig := (nee hoor, poown loopt niet hard)

je kan me ook een pbtje sturen :P

Ik vind dat je in 3 uur wel een leuk stukje kunt rijden :j als je ook nog een korte pauze inlast zit je er zo aan. :P

Pinkey

Re: buitenrit Amsterdamse Bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 17:31

ik bedoel ook niet dat het niet leuk is, maar in 3 uur rijden heb ik zo ongeveer het hele bos (qua rondje) dan wel gezien, dus moet je wel een beetje weten hoe je wilt gaan, wil je niet hetzelfde gaan rijden.
zo bedoel ik het ;)
Meestal rij ik z'n 1,5 uur, kom van de camping vandaan, dan rondje via de heuvel, geitenboerderij en dan het pad langs wennekers terug naar huis ;)

saarie

Re: buitenrit Amsterdamse Bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 18:12

Wow snelle reacties :D

Ehmm even denken, ik kom vanuit de kant van Amstelveen. Vorige keer hebben we op de parkeerplaats bij dat kleine koffietentje geparkeerd, bij de speelweide is dat geloof ik. Denk dat we daar nu ook weer heengaan, maar ligt er ook een beetje aan hoe het morgen te bereiken is met de trailer (ivm sneeuw enzo).

Geitenboerderij opzoeken is leuk ja! Ik ken het Amsterdamse Bos wel van wandelingen enzo, maar niet echt te paard.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 18:15

Als er een kaartje (met ruiterpaden) online te vinden is wil ik ook wel wat voor je uittekenen hoor anders, als dat handig is.