Ruiterpaden landgoed de Utrecht/ kaart of weet iemand het?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mar_leen

Ruiterpaden landgoed de Utrecht/ kaart of weet iemand het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 12:28

Hoi hoi,
Sinds kort rij ik een paardje...
En nu heb ik daar nog geen 5 min vandaan landgoed de utrecht...
Maar nadeel ik ken daar de weg niet...
Weet iemand waar ik een kaart kan vinden van deze omgeving?
De vvv had ze niet..

Groetjes Marleen

TurboTinker

Re: Ruiterpaden landgoed de Utrecht/ kaart of weet iemand het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 12:33

En van het landschap op de site?

Even googlen op de naam ervan?

mar_leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 12:55

Ben al dagen aan het google ;)
Maar kan niets vinden...

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:51

SBB Ik denk dat je kaart 30 nodig hebt. Want ligt 'de Utrecht' niet in het zuiden van west Noord Brabant?
Anders zelf even goed kijken.
Op de kaarten staan ruiter en menpaden met een andere kleur vermeld. groen en blauw.
http://www.staatsbosbeheer.nl/winkel/zo ... ry=Kaarten

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 19:43

Sandrina, je komt er niet met kaart 30, die is teveel naar het westen. De Kempen, kaart 31, is net ietsje teveel naar het oosten, maar daar ligt het naast. Het is een gebied dat onder Fortis valt en daar heeft SBB geen kaarten van.
Ik ben er in september een paar dagen geweest, heb er 1 dag gereden en ben er ook aardig verdwaald, d.w.z. ik heb op een gegeven moment de verharde weg maar opgezocht en toen nog een km. of 10 omgereden ( zonder kaart) om weer op de camping-met-paarden terug te komen.
Misschien dat ze een kaart hebben bij dat restaurant dat er midden in ligt, de Bokkenrijder o.i.d. Daar kan je ook je paard neerzetten en wat gaan drinken als ik het goed heb begrepen.
Of anders een grotere VVV in de buurt, die van Hilvarenbeek misschien?

mar_leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 20:54

vvv had ze ook niet :(
en de bockerrijder ook niet...
kom ik elkekeer uit met het paard :P

lianne74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 19:47

daar zijn geen echte ruiterroutes.......ik zou een gps apparaatje kopen en 'thuis' en nog wat ijkpunten erin opslaan; dan kun je gaan rijden en de weg leren kennen en toch altijd weten welke richting je op moet pom terug te komen. Landgoed de utrecht is heel erg groot en loop over in andere bosgebieden.....uit ervaring weet ik dat je daar vreselijk kan verdwalen.......ik heb er ooit eenhele middag rondgezworven en bleek maar 10 minutenbvan stal af te zijn geweest LOL. Toen een germin gekocht en sindsdien ging het goed !!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 20:02

Ik had ook mijn gps mee. Een maandje ervoor geleerd hoe ik "thuis" kon instellen, keurig gedaan. Maar dan, dan wil je terug... Geeft dat gekke ding een pijltje aan dat af en toe naar rechts wijst en dan weer recht vooruit, ik snapte er niets van. Dus toch nog een heel stuk ( 10 km.) omgereden.
Ik ben nu van plan om het op bekend terrein eerst uit te proberen en dan snap ik waarschijnlijk wel hoe deze werkt :D .

mar_leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 20:03

haha ik heb dus het zelfde meegemaakt... echt uren aan het dwalen en uiteindelijk nog geen 10 min van huis te zitten... :P
okej ga ik eens voor zo dingetje kijken :D

Monaparte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 20:08

Hoi,

Ik heb ruiterkaarten van de Utrecht. De route loopt echter maar een klein gedeelte door het deel van de Utrecht waar jij aan woont. De route loopt namelijk voornamelijk aan de andere kant van de N269 (Tilburg-Reusel) en dan tot Chaam via Poppel. Je steekt vlak bij de bokkenrijder over en daar heb je de leukste paden! Ik heb de kaarten een aantal jaren geleden bij de VVV in Bladel gekocht. Als je wilt kan je ze overnemen voor een paar euro....mijn paard is namelijk verhuisd en ik gebruik ze dus niet meer.

Groeten Joyce