Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
lekker onverantwoord ook eigenlijk, een ruiter die je niet kent en héél graag een rengalop wil doen over het strand die zomaar laten doen ... 
.Lord_Ik schreef:lekker onverantwoord ook eigenlijk, een ruiter die je niet kent en héél graag een rengalop wil doen over het strand die zomaar laten doen ...
Stel je nu eens in de plaats van die maneges.
Ik geef weleens les aan kindjes van een jaar of 10, ik ken er eentje die haar pony nog geen halster durft aan te doen, mr met een braaf dier (oja alsof die bestaat) wil ze meteen gaan wedstrijd rijden en buiten rijden ...
Ze mag van mij alleen galopperen in een afgesloten piste, maar dan gaat 'r doodbrave pony eens zelf aangalopperen, staat ze 2m verder gillend en wenend stil, want oh, hij heeft eens iets zelf gedaan zonder dat zij het vroeg ...
Dat wil je als manege-eigenaar echt niet op een buitenrit.
Als je een beetje verantwoord bent doe je zulken dingen niet als je de persoon niet kent, tenzij die je ter plekke bewijs levert dat die genoeg kan rijden om problemen te vermijden. Veel ruiters die zoiets willen gaan doen overschatten zichzelf en anderen willen het helemaal niet ...
Goed informeren en afspreken is dus een goede boodschap! Een paard van een manege huren met een groepje is misschien ook interessanter dan echt een rit meerijden.
111446 schreef:Ik en mijn vriendin hebben laatst een strandrit gemaakt in noordwijkerhout.
Wij verwachtte rengalop langs de zee...
Dit was helemaal niet zo we hebben vna de 2 uur ander half uur gestapt. Ook over het strandgingen we alleen maar stappen
het was op het strand niet eens druk..
Weet iemand misschien waar je wel een strandrit kan maken met rengalop? en wat niet langer rijden is als anderhalf uur vanaf utrecht en voor 2 uur niet duurder is dan 40 euro...?
Ik hoor het graag!!

Apple schreef:Ik denk dat Lord_ik bedoelt dat als je gewoon zelf met een groep komt dat je dan iemand als begeleiding mee krijgt en verder geen 'mensen van buitenaf' in je groep hebt. Dan kun je als groep ook wat makkelijker met de begeleiding afspreken wat je wilt![]()
Tenminste, zo heb ik die opmerking gelezen
als je met een groep mensen gaat waarvan je allemaal weet dat iedereen genoeg kan rijden om een rengalop aan te kunnen kan je dat gewoon doen, als er twijfelachtige gevallen tussen zitten ...