heb wel een paar "drafspelletjes"
wij zitten midden in het bos, en zo wil het nog wel eens voorkomen dat je in draf naar links/rechts/voor/achter moet voor een tak, dus zing ik met de beginners vaak dat liedje eerst in stap, en op gegeven moment in draf (vinden ze grappig),
i.v.m. beenhouding moeten de kinderen van mij ook vaak op het derde been lichtrijden, eerst zit-zit-sta zit-zit-sta (en dan doorgaan), en dan omkeren sta-sta-zit, en dan kun je het nog moeilijker maken door staan op te hogen naar 4 a 5 x en dan 1x zitten
verder natuurlijk liedjes, zoals doe de hokey pokey (en dan natuurlijk bewegingen mee doen, hoofd-schouders-knie-teen komt dan vanzelf naar voren,
verder hebben we mijn wc-complexlied (is ook bij scoutingkinderen bekend maar dan een andere variatie, en dan bedenken we daar een andere tekst op wat slaat op kamp/paarden/manege etc. (andere melodieen ook wel geprobeerd maar deze kende zolangzamerhand iederen
)
wat ik trouwens zelf een keer heb gedaan is croqette (weet niet hoe je dat schrijft) maar dan moet je zo'n zwaardere bal door poortjes heen tikken, Poortjes wel duidelijk maken zodat paarden er niet tegenaan stappen (en niet te groot, want dan moet het wel langzaam
)
Weet niet of je daar een plek kunt vinden op het strand waar de ondergrond redelijk gelijk blijft (zoals bij de waterkant)