stage in buitenland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

roos20

stage in buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-10 20:31

Hallo allemaal :wave:

Ik wil graag in het buitenland stage lopen ( volgend jaar ? )
Ik zou graag op een bedrijf stage willen lopen waar ze paarden die mishandeld en verwaarloosd zijn, weer beter maken en weer vertrouwen geven.
weet iemand waar dit soort bedrijven zijn of een handige site ??

alvast bedankt

Roxxiejj

Re: stage in buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 20:34

Brooke Hospital?

xxDanielleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 13:35

Dit heb je wel in elk land. Dus kijk in welk land je interesses liggen.
Of google waar mishandeling van paarden het meest voorkomt. Zoek dan naar een opvanghuis hiervoor. Met google kom je tegenwoordig heel ver!

maris_wonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 17:18

Portugal is een aanrader! Daar gaan ze op veel stallen verkeerd om met hun paard waardoor mishandelde/probleem paarden ontstaan. Veel buitenlanders hebben dan stallen waar ze de paardenopvangen en goed verzorgen en trainen

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 23:38

Ik ken wel een leuk adresje voor je. In Portugal staan veel paarden in een stalletje of aan een klein kettinkje. Erg zielig. Toevallig heb ik deze zomer vrijwilligerswerk gedaan in Portugal bij een Nederlands stel. Zij kopen (onder andere) mishandelde paarden om die vervolgens te gebruiken bij de trektochten, mits deze gezond zijn. Ze gaan heel goed met de paarden om en proberen de paarden het beste te geven (deze paarden staan iedere dag buiten in een groot weiland). Het bedrijfje dat zij runnen heet Quinta da Tapadinha en ligt in het iniminie dorpje Nogueira do Cravo, vlak bij Oliveira do Hospital, midden Portugal. Het is makkelijk te bereiken met de Eurolines bus (dit is ook het goedkoopst). Heel leuk om te doen in het voorseizoen, het is dan ook niet zo ongelofelijk heet. De eigenaren leggen je echt in de watten (Ik had zelfs een koelkast in mijn megatent!)

de site is: http://www.quintadatapadinha.com

Ik hoop dat je hier iets aan hebt !:D