Buitenrijden Schaarsbergen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Atalanta

Buitenrijden Schaarsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 15:42

Mijn paard komt volgende maand in Schaarsbergen te staan. Nu vroeg ik me af, waar kan ik de regels vinden mbt ruiterbewijs, want dat heb je daar nodig om te rijden toch? (ik heb 'm wel gelukkig).
Verder heb ik een kaart met ruiterroutes, de fiets- en wandelkaart van de Veluwezoom, en daar staat eea op maar is er ook een kaart waar ruiterroutes meer specifiek voor die omgeving?

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 20:53

Ik sta met mijn paardje in Rheden en als je daar op de Posbank/Veluwe wil rijden heb je alleen een label nodig :) deze is 10 euro en verkrijgbaar op verschillende plaatsen (ruiterwinkels e.d.)

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 11:34

MissCharlie schreef:
Ik sta met mijn paardje in Rheden en als je daar op de Posbank/Veluwe wil rijden heb je alleen een label nodig :) deze is 10 euro en verkrijgbaar op verschillende plaatsen (ruiterwinkels e.d.)

Dat weet ik, maar dat is niet wat ik vroeg ;) Ik rij nu vanuit Velp ook op de Posbank dus dat label heb ik, maar omdat Rosa straks naar Schaarsbergen gaat wil ik juist weten waar je daar in de buurt allemaal kan rijden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 11:42

Ik weet niet precies joe het zit met de gemeentebossen in Arnhem (waar het ruiterbewijs verplicht is) maar in het nationaal park Hoge Veluwe heb je alleen een toegangskaart nodig en die kost iets van 60 euro per jaar voor een mens en voertuig (auto, motor, paard).

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 22:28

O de Hoge Veluwe, ik was er niet eens op gekomen dat ik daar dan ook dichtbij zit. Is dat een aanrader? Ik zie dat je een jaarkaart kan kopen voor 55 euro, maar voor 2010 ga ik dat niet meer doen, is te kort tijd.
En weet iemand toevallig ook op welke kaart de gemeentebossen staan?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 09:45

De Hoge Veluwe is zeker de moeite waard. Als je vlakbij de ingang zit, zou ik zeker zo'n jaarkaart aanschaffen, het is een prachtig gebied om te rijden, er zijn mooie ruiterpaden en je mag er ook van de paden af.

Atalanta

Re: Buitenrijden Schaarsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 18:26

Ik zag het ja, da's echt een goeie tip van jullie. Ik ben er nog niet echt bekend, maar volgens mij is er 1 ingang dichtbij als ik het zo zie.

O als er trouwens mensen zijn die een keer samen willen rijden in die omgeving, hoor ik het ook graag, vind ik leuk!

MarEd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 18:05

Hi,
In de bossen van Schaarsbergen mag je gewoon zonder ruiterbewijs rijden, wel zijn sommige stukken van de gemeente en daar zou het wel 'verplicht' zijn maar daar wordt nooit op gecontroleerd.
Oftewel, gewoon lekker het bos ingaan en genieten van deze prachtige omgeving.