Welk bos om in te mennen in omgeving Amsterdam?

Moderators: Dyonne, Pistasche, Nicole288, Apple, C_arola, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

L_Rivaldo

Welk bos om in te mennen in omgeving Amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-10 12:17

Welk bos in de buurt van amsterdam mag je mennen en kan je de hele dag vertoeven?
Ik vind het geen probleem om een dagkaart te moeten kopen.
Tegenwoordig ben ik het park hier in de buurt een beetje zat en wil graag een rustig ritje maken met mijn 2 span (zo weinig mogelijk verkeer lijkt mij fijn) Gezien de nieuwe pony net voor de kar staat.

Groetjes Laura

Jenkins

Re: Welk bos om in te mennen in omgeving Amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:12

tsja, hier in heemskerk/castricum/beverwijk heb je de duinen enzo waar je kan rijden. Moet je alleen wel een koetsiersbewijs voor hebben.

★ Silvester ★ Hij is mijn wereld The beat in my heart

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:17

Mag je niet mennen in het Amsterdamse bos? Ligt in elk geval een heleboel ruiterroute!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 19:22

Amsterdamse Bos inderdaad, Gaasperplas aangezien je aangeeft in zuidoost te wonen. Al is dat niet zo heel groot.

Verder in de richting abcoude/vinkeveen weet ik niet, je loopt aan alle kanten tegen watergebieden en polders aan.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 01:03

Amsterdamse bos mag je niet in met aanspanningen. 1 uitzondering is de marathon van de hoofdstad aanspanning.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-10 11:08

Klopt amsterdamse bos valt af :(.. met de hoofdstadaanspanning was het super om daar te rijden, ook mooie brede ruiterpaden.

Gaasperplas en diemerbos rijd ik nu voornamelijk veel in.

Richting de kant wat jenkins aangeeft had ik nog niet gedacht. Ik heb mijn koetsiersbewijs voor enkelspan als ik tweespan wil rijden moet ik daar dan ook een bewijs voor hebben of mag dat gewoon met mijn enkelspan?

Ook hoorde ik het goois natuurreservaat iemand een idee waar je het beste kan pakeren zonder veel wegen te moeten oversteken?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 17:57

L_Rivaldo schreef:
Richting de kant wat jenkins aangeeft had ik nog niet gedacht. Ik heb mijn koetsiersbewijs voor enkelspan als ik tweespan wil rijden moet ik daar dan ook een bewijs voor hebben of mag dat gewoon met mijn enkelspan?

Je koetsiersbewijs verzekering dekt alleen enkelspan. Informeer even bij je gewone WA (AVP) wat daar de regels zijn, paard valt nl voor veel WA verzekeringen onder de huisdieren (mits hobbymatige aantallen en gebruik). Je zal vaak wel moeten melden dat je een paard hebt, maar de premie blijft gelijk.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 18:00

1 hp ought to be enough for anybody
[o]

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie