We zijn al een aantal keren op vakantie geweest in Nederland (veluwe, brabant). Maar nu lijkt het me eens leuk om richting de Ardennen of de heuvelachtige delen van noord-Frankrijk te gaan.
Ik wil er best een paar weken voor uittrekken, waarbij we een deel op locatie zouden blijven zodat mijn paard wat kan acclimatiseren, maar waar we dan wellicht aansluiting kunnen vinden bij een groep om een trektocht te doen. Of een mooie uitvalsbasis waar ik zelf op pad zou kunnen gaan.
Ik ben benieuwd of iemand hier adresjes weet die een goede uitvalsbasis zouden kunnen vormen, liefst richting België of noord-Frankrijk. (op een afstand die vanuit Zuid-Holland op een dag aan te rijden zou zijn met de trailer, dan leg ik de lijn nu zo'n beetje bij Parijs, dus daar boven blijvend)
* gelegen in een landelijke/natuurlijke omgeving;
* op locatie mogelijkheid tot weidegang, in ieder geval een paardvriendelijke plek voor mijn paard;
* mogelijkheid om zelf ook op locatie te kamperen cq kamerverhuur, (ook voor 1 persoon of eventueel 2, dus geen huisje voor grotere groep/gezin);
* liefst in Franstalig gebied

* wellicht mogelijkheid bij een groep aan te sluiten, dus organisatie van tochten?
Als iemand andere tips heeft voor de voorbereiding op zoiets dan zijn die ook welkom