vakantie of trektocht België/Frankrijk met eigen paard

Moderators: Apple, Nicole288, C_arola, Coby, Dyonne, Pistasche

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Javayo

vakantie of trektocht België/Frankrijk met eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-10 08:50

Het is van mij altijd een kinderwens geweest om een trektocht te maken met mijn eigen paard :o Ik heb wel jaren geleden in de Vercors (Frankrijk) 2 x deelgenomen aan een geweldige trektocht van een dag of 6 door de bergen. Dat smaakt naar meer ;) Nu beschik ik inmiddels alweer een paar jaar over een eigen paard, inmiddels 8 jaar oud, in goede conditie, verkeersmak, kan er alleen mee op pad of in een groep. Een fijner maatje voor een trektocht kan ik me niet voorstellen ;) dus het wordt eens tijd om te kijken of ik mijn 'droom' kan realiseren! Wellicht dat het er volgend jaar eens van moet komen.

We zijn al een aantal keren op vakantie geweest in Nederland (veluwe, brabant). Maar nu lijkt het me eens leuk om richting de Ardennen of de heuvelachtige delen van noord-Frankrijk te gaan.

Ik wil er best een paar weken voor uittrekken, waarbij we een deel op locatie zouden blijven zodat mijn paard wat kan acclimatiseren, maar waar we dan wellicht aansluiting kunnen vinden bij een groep om een trektocht te doen. Of een mooie uitvalsbasis waar ik zelf op pad zou kunnen gaan.

Ik ben benieuwd of iemand hier adresjes weet die een goede uitvalsbasis zouden kunnen vormen, liefst richting België of noord-Frankrijk. (op een afstand die vanuit Zuid-Holland op een dag aan te rijden zou zijn met de trailer, dan leg ik de lijn nu zo'n beetje bij Parijs, dus daar boven blijvend)

* gelegen in een landelijke/natuurlijke omgeving;
* op locatie mogelijkheid tot weidegang, in ieder geval een paardvriendelijke plek voor mijn paard;
* mogelijkheid om zelf ook op locatie te kamperen cq kamerverhuur, (ook voor 1 persoon of eventueel 2, dus geen huisje voor grotere groep/gezin);
* liefst in Franstalig gebied :o of eventueel Nederlandstalig natuurlijk ;)
* wellicht mogelijkheid bij een groep aan te sluiten, dus organisatie van tochten?

Als iemand andere tips heeft voor de voorbereiding op zoiets dan zijn die ook welkom ;) ik zit in m'n inventarisatiefase.

/3 Volumia (OO Seven x Sultan) [color=#000080]Theeleuter :9k

lucia08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 09:16

Nou, aangezien er nog geen reacties zijn denk ik dat de bokkers hiermee niet veel ervaring hebben ... Ik ook niet hoor! Maar wij hebben wel een adresje wat aan je voorwaarden voldoet...
Kijk maar eens op http://www.LaBelleCampagne.fr

Citaat:
* gelegen in een landelijke/natuurlijke omgeving;
* op locatie mogelijkheid tot weidegang, in ieder geval een paardvriendelijke plek voor mijn paard;
* mogelijkheid om zelf ook op locatie te kamperen cq kamerverhuur, (ook voor 1 persoon of eventueel 2, dus geen huisje voor grotere groep/gezin);
* liefst in Franstalig gebied :o of eventueel Nederlandstalig natuurlijk ;)
* wellicht mogelijkheid bij een groep aan te sluiten, dus organisatie van tochten?

De eerste 4 punten vind je op La Belle Campagne, en ik weet ook wel een groep waar je je misschien bij aan kunt sluiten. Ook wordt er met pinksteren een dagtocht georganiseerd door mensen uit de omgeving. Wel franstalig!

Adrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 16:19

Hoi Javayo,

Een dagje uitrusten na een lange trailerrit, is niet verkeerd. Ik lees echter, dat je een uitvalsbasis zoekt voor een trektocht. Dat snap ik dan weer niet. In mijn ogen is een trektocht gewoon gaan van a naar b en dan weer naar c etc. Trektochten te paard uitzetten in een onbekende omgeving lukt zelden en je zit de hele rit met een kaart op schoot, waardoor het genieten wordt beperkt. Beter is het om een wandelroute te volgen, waarvan gidsen zijn uitgebracht. Loopt lekker ontspannen ! Velen zijn je al voor gegaan. Kijk eens op mijn site : www.reisnaarmorgen.nl
Ik ga volgend jaar weer verder.

HG. A3

Real friends are hard to find, difficult to leave and impossible to forget !!

Javayo

Re: vakantie of trektocht België/Frankrijk met eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-10 07:16

ik zit nog te dubben tussen echt een trektocht of vanuit een uitvalsbasis verschillende ritten te maken. en sowieso wil ik dan starten vanaf een locatie waar hij even van de trailerrit bij kan komen ;)

Bedankt voor jullie reacties. ik ga de links bekijken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 09:32

Leuk plan :) Zoiets heb ik zelf ook altijd op oog gehad, maar mijn voorkeur ging dan naar Noord-Frankrijk uit, gezien ik zelf al dicht bij de Vlaamse grens zit. Dit was een oud topic van me, zoals je ziet, een overweldigend respons... :+

In de FAQ staan een aantal adressen die ik toen nader bekeken heb.

Ik heb zelf nog geen ervaring, dus ben benieuwd of anderen dat wel hebben... :) Eigenlijk hetzelfde als wat jij hebt, meerdere keren naar Veluwe en Brabant geweest, ook in België gereden, en nu trekken de verdere oorden.

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 08:00

Javayo heb je vraag even door gemaild naar iemand die vroeger bijna niets anders deed als trektochten organiseren etc (in BE) hoop snel antwoord te krijgen!

Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert.
RIP San Giorgio 24/03/2008-30/11/2009

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-10 12:52

bedankt voor de reacties :)

Maya, mijn voorkeur is ook noord-frankrijk, maar vooral omdat mijn moederskant van de familie daar woont. ik ga ook maar bij de familie eens een balletje opgooien, maar zijn niet zulke paarden mensen... *bedenk me nu wel dat er nog een achterneef met een manege moet zijn in noord-frankrijk :+ eens kijken hoe daar de omgeving is om buitenritten te maken...*

DagmarStam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 16:27

Titsia schreef:
Javayo heb je vraag even door gemaild naar iemand die vroeger bijna niets anders deed als trektochten organiseren etc (in BE) hoop snel antwoord te krijgen!

heei Titsia,

Dit is al een oud topic maar ik las dat jij iemand kende die vroeger heel veel trektochten door belgië deed. Ik zou deze zomervakantie een trektocht met mijn eigen paard willen doen door belgië en zou graag wat meer informatie willen hebben over de mogelijkheden.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie