paardrijden op texel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hutch84

Berichten: 2503
Geregistreerd: 22-01-09
Woonplaats: zeeland

paardrijden op texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 17:06

ik ga aan komend weekend op vakantie na texel en zou graag paard willen rijden daar nu weet ik via bokt daar 2 manege maar zijn er nog meer ik las ook over een western ranche ???????
het topic was 1 jaar oud zijn er nog mensen die een leuk betaal baar adres weten

doriss

Berichten: 1077
Geregistreerd: 04-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:47

http://www.eaglesranch.com/
Dit is de site van een western ranch op Texel, ik ben er zelf nooit geweest, dus ik weet niet wat het is.
Toen ik op texel was, heb ik een strandrit gemaakt bij manege De Kikkert, dat was echt geweldig! Ze hebben daar heel veel verschillende paarden en ponys, voor ieder niveau wel een geschikte rit!
http://www.manegekikkert.nl/index.htm
Ik hoop dat je er iets aan hebt!
XX

HouvanPonys

Berichten: 1069
Geregistreerd: 11-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 19:48


hutch84

Berichten: 2503
Geregistreerd: 22-01-09
Woonplaats: zeeland

Re: paardrijden op texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 10:46

bedankt die was ik tege n gekomen

Lisan89

Berichten: 1346
Geregistreerd: 06-04-06
Woonplaats: Noord-Drenthe

Re: paardrijden op texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:34

Ik reed vroeger (lees: 8 - 14jaar) altijd bij manege de Elzenhof, naast Kikkert.
Hier hebben ze alleen haflingers!
Vond ik zelf wat fijner dan al die in mijn ogen toen geflipte paarden van Kikkert :+

K_W_P_N_

Berichten: 64
Geregistreerd: 05-04-09
Woonplaats: Ergens in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 15:43

Ik ga over twee weken ook op vakantie naar Texel. Dan wil ik samen met mijn vriend ook paardrijden op Texel. Ik heb alleen nog geen keuze gemaakt welke manege dat het wordt, of de Elzenhof of Kikkert... Ik geloof ook dat er maar twee zijn op Texel. Ik hou het topic in de gaten...

@Hutch: Zou jij je ervaring nog willen plaatsen naar welke manege je bent geweest en hoe jou ervaring was?

Alvast bedankt!!

Groetjes

Kaula

Berichten: 2493
Geregistreerd: 22-09-09
Woonplaats: Aan het einde van de wereld

Re: paardrijden op texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 15:51

Ik ben 2 jaar geleden met een hele groep naar manege Kikkert geweest en hebben daar een fijne bosrit gemaakt. Afgezien van de ' robotpaarden' een leuke route gereden en de begleidster was ook wel leuk.
Vond wel manege Elzenhof er beter en verzorgder uitzien dan manege Kikkert, dus mocht ik nog een keer terug gaan dan zou ik voor de Elzenhof gaan.

hutch84

Berichten: 2503
Geregistreerd: 22-01-09
Woonplaats: zeeland

Re: paardrijden op texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 19:37

nou ik ben dus gewest
perssonlijk vond ik manege kikkert er beter en verzorgerd uit zien dan manege alzenhof.
het grappige is dat de manege alle2 naast elkaar zitten in het voorjaar zomer en na seizoen, de winters zijn de paarden daarniet,

de paarden bij manege elzenhof ( waren niet mijn type we kwamen een begeleidster tegen zonder cap zonder zadel en zij ging rijden met een meisje van ongeveer 10 jaar de pony van het meisje liep meer te eten dan wat anders, het zijn allemaal ponys geen paarden.

bij de tweede groep van manege elzenhof die we tegen kwamen reden de klanten in korte broek met cap en sport schoenen is in mijn ogen geen goede veiligheid maar deze begeleidster droeg wel een cap.

manege kikkert moet echt geboekt worden zelf heb ik op volgens mij renka gereden erg lief rustig paard wist zelf de pad, heb alles kunne zien goede zadels mag zelf poetsen op zadelen maar dan moet je er wel op tijd zijn

begeleiding goed prate heel de weg was echt gezellig je mag zelf je paard uit kiezen of voorkeur aan geven er is een merrei die is voor e geoefend ruiter is 13 jaar oud en pas een jaar onder het zadel is een echte aanradder alleen op haar reed dit keer ruiter die dacht dat ze dat wel kon ik heb gelachen wij reden met zijn 4
maximaal 8 personen groot maken ze de groep
betaalbaar en waarde voor je geld

Tilmar

Berichten: 3316
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 19:40

Ik ben jaren op Texel geweest en altijd bij de Kikkert gereden. Vorig jaar heb ik als een van de eersten op die nieuwe merrie gereden!! Dat ging wel hard :D Maar ze rijdt heel fijn.
Wat hutch84 zegt klopt helemaal, ze hebben voor iedereen wel een leuk paard. 's ochtends kan je naar het strand, maar alleen als je goed kan rijden.

En op de eagles ranch kan je volgens mij niet rijden, die hebben wel elk jaar een open dag. Dat is altijd wel leuk.

hutch84

Berichten: 2503
Geregistreerd: 22-01-09
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 19:46

klopt ook ieder jaar is het daar de eerste zondag in augustus een western dag
op de ranche kan je niet rijden maar mag je wel met de iegnaar de weien in om na de paarden te kijken.
let op de hengsten lopen ook gewoon in de kudde daarom mag het alleen met de eigenaar

o nog wat vergeten je moet echt echt kunne rijden anders voor de strand rit anders gaan ze terug en verpest je het voor de rest want dan wordt het gewoon een bos rit veilig heid voor alles

de merrie was inderdaad geweldig ze gaat nog niet heledagen mee om dat ze nog te onberekend is ze heeft haar vaste plaats nog niet gevonden

ik heb dus op renka gereden dit is haar omschrijving en het klopt helemaal

Deze mooie dame, een chocoladekleurige vosmerrie, hebben we aangekocht in 2005.

Renka heeft in het seizoen 2006 voor het eerst meegelopen. Het is ons en de ruiters goed bevallen. Ze moet even op gang komen, maar als ze eenmaal warm is, loopt ze lekker mee.

Alleen de plassen tijdens de natte periodes vindt ze wat minder, als het even kan ontwijkt ze die.

Chantaliiejj
Berichten: 5637
Geregistreerd: 25-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 12:35

Tilmar schreef:
Ik ben jaren op Texel geweest en altijd bij de Kikkert gereden. Vorig jaar heb ik als een van de eersten op die nieuwe merrie gereden!! Dat ging wel hard :D Maar ze rijdt heel fijn.
Wat hutch84 zegt klopt helemaal, ze hebben voor iedereen wel een leuk paard. 's ochtends kan je naar het strand, maar alleen als je goed kan rijden.

En op de eagles ranch kan je volgens mij niet rijden, die hebben wel elk jaar een open dag. Dat is altijd wel leuk.



Kikkert is leuk he
Op wie zat je

Chantaliiejj
Berichten: 5637
Geregistreerd: 25-01-10

Re: paardrijden op texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 12:37

Dit is de 4e keer dat ik naar texel ga en me eerste bosrit&Strant rit was bij Elzenhof ik kan me er niet zo veel van herinere omdat het al 4 jaar geleden is maar toen ging ik naar Kikkert en vond het daar veel leuker.
Ds dit is eme 4e jaar dat ik naar Kikkert ga super leu kdaar

Tilmar

Berichten: 3316
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 11:02

Ik heb heel vaak op Spirit gereden toen die er net was. Later werd ze af en toe kreupel en niet meer zo snel en deed ze meer beginnersritten.
Ook wel eens gereden op Stoes, een keer op Kalou en Anterra.
Vorig jaar 2x op Venna gereden, een nieuwe merrie.
Mijn dochter was altijd gek op doolittle, maar daar is ze nu te groot voor.
Dit jaar gaan we helaas niet naar texel, dus ik moet de paardjes missen..

hutch84

Berichten: 2503
Geregistreerd: 22-01-09
Woonplaats: zeeland

Re: paardrijden op texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 11:23

venna is inderdaad de nieuwe tussen haakje merrie erg pittig ding maar wel een leuk paardje

Chantaliiejj
Berichten: 5637
Geregistreerd: 25-01-10

Re: paardrijden op texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 11:56

@ Tilmar Kalou is leuk he ? rij er altijd op

xJikke

Berichten: 1908
Geregistreerd: 26-04-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 14:11

Ik Rij Meestal Bij Manege Elzenhof. Leuke Mensen & Paarden. En Ze Houden Rekening Met Je Niveau. De 1 uurs ritten & 2 uurs ritten (buitenrit) zijn super. En De strandritten zijn geweldig! Zeker Deze Manege Aanteraden Maar Manege De Kikkert Is Ook Goed.

xJikke

Berichten: 1908
Geregistreerd: 26-04-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 14:13

Manege Elzenhof Heeft Voornamelijk Haflingers Maar Ze Hebben Ook. Kruisingen (van haflingers), Welshen, Fjorden & Shetlanders. Manege De Kikkert Heeft Van Alles.

Tilmar

Berichten: 3316
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 14:17

Iemand nog op Spirit gereden deze zomer? Wij zijn dit jaar niet naar Texel op vakantie geweest helaas.

Fira

Berichten: 1953
Geregistreerd: 30-10-08

Re: paardrijden op texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 14:22

Ik rij altijd op Elzenhof bosritten. Vind ik zelf erg fijn.
Ik vond de groepen bij Kikkert altijd zo verschrikkelijk groot.
Alleen de strandrit doe ik liever bij Kikkert, daar gaan ze namelijk veeeeeul harder dan op Elzenhof.

Kitty_luna

Berichten: 268
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 14:50

ik rijd zelf elk jaar bij manege elzenhof, en vind het hier erg prettig rijden, en vind het voor mensen die een rustige vakantie rit willen maken ook zeker aan te raden, ik heb zelf niet zo goede ervaringen met kikkert, dit puur omdat ik heb gezien terwijl ik bij elzenhof reed hoe kikkert over het strand heen ging met de paarden en vond dit nou niet echt normaal gaan en dan niet de snelheid maar het gedrag van de paarden en begleiding vond ik niet echt top , voor de rest weet ik dat kikkert en elzenhof familie zijn van elkaar ,,

manege elzenhof gaat voor je op rit gaat eerst kijken of je ook echt wel kan rijden, vooral als je mee op strandrit gaat word er eerst gekeken of je de paarden wel aan kan en of je zelf echt wel kan rijden, dus ook zonder beugels even door de bak, vind de manege dat je niet goed genoeg nog bent voor een strand rit kan je kiezen om met een bosrit mee te gaan


Edit:

eagle ranche is gewoon een fokkerij van paint horses en dit soort rassen, ze hebben idd open dagen waar je kan komen kijken hoe en wat, maar voor de rest is er hier weinig te beleven en is het gewoon een dood normale ranche ( ben er zelf keer naartoe geweest buiten opendag )

Fira

Berichten: 1953
Geregistreerd: 30-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 14:53

Kitty_luna schreef:
ik rijd zelf elk jaar bij manege elzenhof, en vind het hier erg prettig rijden, en vind het voor mensen die een rustige vakantie rit willen maken ook zeker aan te raden, ik heb zelf niet zo goede ervaringen met kikkert, dit puur omdat ik heb gezien terwijl ik bij elzenhof reed hoe kikkert over het strand heen ging met de paarden en vond dit nou niet echt normaal gaan en dan niet de snelheid maar het gedrag van de paarden en begleiding vond ik niet echt top , voor de rest weet ik dat kikkert en elzenhof familie zijn van elkaar ,,

manege elzenhof gaat voor je op rit gaat eerst kijken of je ook echt wel kan rijden, vooral als je mee op strandrit gaat word er eerst gekeken of je de paarden wel aan kan en of je zelf echt wel kan rijden, dus ook zonder beugels even door de bak, vind de manege dat je niet goed genoeg nog bent voor een strand rit kan je kiezen om met een bosrit mee te gaan


Edit:

eagle ranche is gewoon een fokkerij van paint horses en dit soort rassen, ze hebben idd open dagen waar je kan komen kijken hoe en wat, maar voor de rest is er hier weinig te beleven en is het gewoon een dood normale ranche ( ben er zelf keer naartoe geweest buiten opendag )


Ja dat vind ik ook fijner bij Elzenhof :j

Maar wat doen de paarden van Kikkert dan op het strand?

Kitty_luna

Berichten: 268
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 14:58

Fira schreef:
Kitty_luna schreef:
ik rijd zelf elk jaar bij manege elzenhof, en vind het hier erg prettig rijden, en vind het voor mensen die een rustige vakantie rit willen maken ook zeker aan te raden, ik heb zelf niet zo goede ervaringen met kikkert, dit puur omdat ik heb gezien terwijl ik bij elzenhof reed hoe kikkert over het strand heen ging met de paarden en vond dit nou niet echt normaal gaan en dan niet de snelheid maar het gedrag van de paarden en begleiding vond ik niet echt top , voor de rest weet ik dat kikkert en elzenhof familie zijn van elkaar ,,

manege elzenhof gaat voor je op rit gaat eerst kijken of je ook echt wel kan rijden, vooral als je mee op strandrit gaat word er eerst gekeken of je de paarden wel aan kan en of je zelf echt wel kan rijden, dus ook zonder beugels even door de bak, vind de manege dat je niet goed genoeg nog bent voor een strand rit kan je kiezen om met een bosrit mee te gaan


Edit:

eagle ranche is gewoon een fokkerij van paint horses en dit soort rassen, ze hebben idd open dagen waar je kan komen kijken hoe en wat, maar voor de rest is er hier weinig te beleven en is het gewoon een dood normale ranche ( ben er zelf keer naartoe geweest buiten opendag )


Ja dat vind ik ook fijner bij Elzenhof :j

Maar wat doen de paarden van Kikkert dan op het strand?


van wat ik en mijn ouders ( en toenmalige vriend) gezien hebben worden die paarden daar zo opgefokt dat ze er gewoon van door gaan, en bokkend en steigerend over het strand gaan, ik vind persoonlijk de paarden er ook niet echt op en top uitzien, op strandrit worden ze zo erg opgefokt door de mensen dat ze gewoon als gekken te keer gaan, let op ik heb nooit op de paarden van kikkert gereden omdat ik uberhaupt al gek ben op haflingers, en ik op vakantie gewoon wil genieten van me strandrit, en heb gehoord van mijn opa en oma ( bewoners van texel net zoals mijn oom en tante) dat bij kikkert er al diverse mensen met een noodgang zijn afgedondert,,
tuurlijk komt het bij elzenhof ook wel voor dat er een keertje iemand afvalt, maar veel minder dan bij kikkert,
en nogmaals ik vind de paarden er gewoon niet fit en levendig uit zien,, ook de blik in de ogen vind ik geen fijn beeld, maar daar zijn verschillende meningen over

Chantaliiejj
Berichten: 5637
Geregistreerd: 25-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 18:17

ik rij al 4 jaar strantritten en op Kikkert en de paarden worden helemaal niet op gefokt met de strantrit hoor we gaan alleen wat hadder dan bij Elzenhof bij Elzenhof gaan ze wel wat lamgzamer dan bij Kikkert me alleerste strantrit was bij Elzenhof en ik vond het nog al langzaam gaan ik heb zelf mee een bosrit bij Elzenhof mee gmaakt dan we niet eens gingen galoperen omdat er sommige kindere niet goed konden rijden persoonlijk denk ik dan verdeel de de bosrit dan op niveau in ik rij dus al 4 jaar op kikkert en ze worden niet opgefokt en de strantritten zijn super leuk dat Kikkert sneller gaat dan Elzenhof is hun eigen keus

Chantaliiejj
Berichten: 5637
Geregistreerd: 25-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 18:20

HouvanPonys schreef:
Ik heb 2 jaar bij Kikkert gereden toen ik op vakantie was, veel verschillende leuke paardjes en betaalbaar :)http://www.manegekikkert.nl/



Kikkert is leuk he :D

Chantaliiejj
Berichten: 5637
Geregistreerd: 25-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 18:23

hutch84 schreef:
nou ik ben dus gewest
perssonlijk vond ik manege kikkert er beter en verzorgerd uit zien dan manege alzenhof.
het grappige is dat de manege alle2 naast elkaar zitten in het voorjaar zomer en na seizoen, de winters zijn de paarden daarniet,

de paarden bij manege elzenhof ( waren niet mijn type we kwamen een begeleidster tegen zonder cap zonder zadel en zij ging rijden met een meisje van ongeveer 10 jaar de pony van het meisje liep meer te eten dan wat anders, het zijn allemaal ponys geen paarden.

bij de tweede groep van manege elzenhof die we tegen kwamen reden de klanten in korte broek met cap en sport schoenen is in mijn ogen geen goede veiligheid maar deze begeleidster droeg wel een cap.

manege kikkert moet echt geboekt worden zelf heb ik op volgens mij renka gereden erg lief rustig paard wist zelf de pad, heb alles kunne zien goede zadels mag zelf poetsen op zadelen maar dan moet je er wel op tijd zijn

begeleiding goed prate heel de weg was echt gezellig je mag zelf je paard uit kiezen of voorkeur aan geven er is een merrei die is voor e geoefend ruiter is 13 jaar oud en pas een jaar onder het zadel is een echte aanradder alleen op haar reed dit keer ruiter die dacht dat ze dat wel kon ik heb gelachen wij reden met zijn 4
maximaal 8 personen groot maken ze de groep
betaalbaar en waarde voor je geld



Ik rij ook altijd bij Kikkert vindt het daar leuker&beter dan bij Elzen hof ze rijden daar inderdaad met sportschoenen en korte broek enzo. heb ik gedaan rij al 4 jaar op Kikkert en met de bosritten komen we elzenhof vaak tegemoet maar het bevalt me er niet zo